Heren coureurs,
Nog even een aantal last minute zaken:
Let op: KWALIFICATIE om 19.45 uur.
Let op: Circuit is Le Mans OLD, dus lang recht tussen Tetre Rouge en Mulsanne en dus zonder de 2 chicanes.
Op Le Mans zal het een vol startveld zijn. Er zijn buiten de LMP1 teams een aantal extra inschrijvingen alleen voor de “24trs du mans”, de teams met LMP2 auto’s o.a. Acura en Porsche RS Spyder hebben zicht ingeschreven.
Pit: 4 t/m 6 en 14 t/m 16
Pit entry: men moet de pit ingang nemen voor de dubbele chicanes (Ford Chicanes). Men kan die pit daar eventueel vol gas door de grindbak nemen waardoor je goed uitkomt voor de pit. Dit mag niet. Als dit gebeurt en je met meer dan 2 wielen door het grind gaat en je hebt er evenredig veel voordeel bij zal je opnieuw een pitstop moeten maken. Als je dit verzuimd en het wordt later geconstateerd kan er door de FlA 1 minuut bij je eindtijd opgeteld worden.
Pit exit: Zit links, let op achteropkomend (AI) verkeer, ter voorkoming van botsingen mag men over de witte lijn.
Restart: Alleen in de eerste ronde (tot en met Tetre Rouge) bij collsion met veel schade waarbij minimaal 2 porsches GT’s betrokken zijn. Let op de AI. Krijg je schade door hun is dat je eigen verantwoordelijkheid/pech. Geef ze de ruimte.
Mocht je uit de lobby "gegooid" worden (wat hopelijk niet gebeurt), dan kan je doorrijden en moet je een foto maken van je finish tijd. Die moet je ook meteen op het forum posten of per PM aan de raceleiding sturen. Je zal dan geclassificeerd worden als eerst volgende na de oorsprobgkelijke lobby rijders. M.a.w. er rijden in totaal nog 4 mensen in de lobby, 2 zijn eruit gegooid. Dan worden die laatste als nummer 5 en 6 geclassicficeerd n.a.v. hun eindtijd.
This is endurance racing, you can’t win in the first corner, you can only lose !!!
N.B. mijn combinatie headset/fanatec werkt niet meer optimaal. Het kan zijn dat jullie mij tijdens de wedstrijd niet meer horen…….., maar ik hoor jullie iig wel.
Laatst bewerkt: 11 jun 2014