Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Tsja, maar het is een multiplatform, ik zou bij god niet weten waarom ik de PS4 versie over de X1 versie zou moeten kiezen. Heb ik een hele belangrijke sellingpoint gemist? Bieden ze hetzelfde bij Destiny als bij Far Cry 4?

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    DLC stuff.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    zal idd wel bij DLC stuff blijven, maar als Sony veel marketing achter de Destiny bundle gooit dit najaar is het niet raar dat dit de grootste system seller word.

Het is ook wel de grootste nieuwe IP van dit najaar. Zeg niet dat het meer gaat verkopen dan de zoveelste CoD maar grootste nieuwe IP is het volgens mij met speels gemak

4. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Maar Sony heeft helemaal geen problemen met het verkopen van hun systeem :+

Ik ben vooral benieuwd naar de beta, het is Bungie dus ik zal het wel tof vinden, maar tot dusver kan ik geen goede indruk van Destiny krijgen.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat word ook nergens gezegd toch.

de vraag aan Sony was min of meer, welke game gaan de meeste mensen dit najaar bij hun PS4 kopen.

en zij denken Destiny, en ik zie dat ook wel gebeuren

het is ook een self-fullfilling prophecy natuurlijk, als Sony de Destiny bundle het hardst pushed word die het meest verkocht

Ik ben ook heel erg benieuwd, ik ben Bungie fan, Borderlands fan en altijd al geinteresseerd geweest in een FPS MMO die nadruk heeft ook co-op maar ook PvP opties heeft

en nu maakt Bungie er 1, mooier kan niet zou je zeggen

had graag de alpha uitgeprobeerd dit weekend maar word wachten tot de beta volgende maand ben ik bang

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als beide 60fps en 1080p zijn betekent die niet dat ze ook beide even smooth lopen. Ik vertrouw hierin meer op de kracht van de PS4 dan op die van de X1.

7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Je zit natuurlijk ook nog met het internet, lag enzovoort.

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb op beide console BF4 en ik kan je vertellen dat PSN op het moment gewoon beter is dan XBL.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    BF gebruikt pretty much alleen eigen infrastructuur van EA, PSN en XBL hebben daar niet zo'n grote rol in

denk dat dat bij Destiny ook zo is, misschien wat matchmaking/party/chat integratie maar meer niet

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat maakt dan toch ook niet uit. Ik test 2 verbindingen in dezelfde infrastructuur. De enige onbekende in deze formule is de aanbieder van je online sub.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nou ja het maakt in die zin een beetje uit dat je natuurlijk ook met client performance zit. En bij BF4 zou je per platform ook nog wel eens verschillende server aanbieders kunnen hebben?

Wou alleen maar zeggen dat je voor bf4 mindere/betere online performance niet alleen op psn of xbl kan afschuiven

vraag me nu wel af of activision voor Destiny op de X1 (en misschien ook wel op de andere platformen, wie weet) gebruikt maakt van Microsofts Azure cloud

zou me niks verbazen

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat dan nog meer? Als ik ping naar de EA server die op dezelfde locatie staat, mag ik dan veel verschil krijgen? Nee toch? Kijk als ik 1-2 ms verschil heb dan kan ik dat snappen.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Laten we het hopen. Want Titanfall is super met die servers. :)
    Maar denk dat de grote publishers toch liever zelf hun servers regelen. Zoals EA en Activision. Wat jammer is want die willen daar nog wel eens op korten.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    wat voor verschillen zie je dan? ping zou je idd geen verschil in moeten zien tenzij er netwerktechnisch iets mis gaat. Of je nou op XBL , PSN zit of er buiten om gaat (wat volgens mij bij BF het geval is)

15. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Volgens mij is het enigste verschil tussen die twee versie dat de ene op 720p draait en de andere op 900p met een iets hogere framerate. Voor de rest is het beide Battlefield, verbinden ze met de EA-service en maken ze gebruik van servers die door EA gehost worden.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor dit jaar zijn de exclusives idd mager, imo veel te mager. Qua retail dit jaar geloof ik alleen nog Driveclub?

Maar er zijn natuurlijk wel andere redenen om de PS4 te halen en dat zit atm voornamelijk in de prestatieverschillen. Die blijven toch keer op keer terug komen. Overigens is vooralsnog de PS4 nog 100 goedkoper toch? Of is de kinectloze versie er al?

Mijn hoofdreden blijft toch wel dat ik op Sony de meer vage en toffe exclusives verwacht. Vooralsnog maken ze daar helaas weinig van waar :+

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is er al ja.
    Volgens mij is het bij Sony holiday seizoen in Q1 van het jaar ipv Q4. :+

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Als je maar mondjesmaat(toffe) exclusieves uitbrengt maakt het niet uit wanneer je het doen. Mensen kopen ze dan toch wel :+

@Kevf; LBP3 komt volgens mij dit jaar ook nog maar het blijft idd te weinig

19. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    LPB3 komt in nov

20. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Welke console doet het trouwens beter qua streaming?

Deel Deze Pagina