The Secret Life of Walter Mittie
LINK
Normaal gesproken kijk ik bijna geen "feel-good" films, ik moet daarrvoor echt een beetje in de stemming zijn willen zulke films mijn aandacht behouden.
Ben Stiller ken ik voornamelijk van matige komedies en ik zag een voorproefje van deze film op on demand. Eenmaal besloten om de hele film te bekijken verwachtte ik iets soortgelijks. Het begin was een beetje cliché maar daarna begon de film écht op gang te komen. Door de film heen zie je Walter echt de stappen zetten tot de persoon die hij wilde zijn en eindelijk echt risico durft nemen tot het beteren van de kwaliteit van z'n leven.
Ik moet wel zeggen dat een paar "twists" ontzettend voorspelbaar waren, maar als dit niet was gedaan denk ik ook niet dat ze de "feel-good" momenten hadden gekregen die ze wilden. Dus in retrospectie was de voorspelbaarheid niet iets wat de film negatief heeft beoordeeld.
Wat voorspelbaar was:
-Dat hij Sean achterna zou gaan nadat negatief 25 niet te vinden was
-Walter z'n skateboard tricks liet zien aan Richard nadat bekend was dat hij zelf ook heeft geskateboard
-Dat Walter z'n verhaal (gedeeltelijk) zou worden geplaatst op E-Harmony.
-Dat Walter op negatief 25 stond!!!
Al met al een echt hele toffe film, zwaar genoten en met een grote lach tot het einde gekeken. 8/10