Nu de spanning en sensatie van de E3 plaats heeft moeten maken voor die van het WK kom ik tot de volgende conclusies.
De Masterchief Collection wordt mijn enige pre-order in 2014. Dit tot mijn eigen verbazing want er waren slechts geruchten en nog geen harde releasedatum vooraf. Ik kijk er echt naar uit om deel 1 en 2 eindelijk te spelen en weer eens lekker Halo online te doen (na Halo 3 niet meer gedaan). Verder lijkt Evolve me een hele leuke game om op te pakken naast Battlefield 4 als 'serieuze' shooter, maar hier wacht ik eerst de previews en beta nog even van af. Ook heb ik met Bloodborne de eerste game gezien op de PS4 waarvan ik het jammer vind dat het een exclusive is.
De grootste tegenvaller is eigenlijk Destiny terwijl dat voor de E3 een must-buy was. Het is gewoon Borderlands in een Halo jasje en de sfeer doet me weinig. Ik mis het echte verhaal hierin een beetje en vond de artstyle en humor van Borderlands leuker.
Kortom, ik denk dat ik nog 2 games ga kopen dit jaar en dat zijn allebei shooters. De Halo remake en Destiny of Evolve. De sportgames ga ik uit protest een jaar overslaan!
Laatst bewerkt: 15 jun 2014