Dat is ook weer waar, ik maak gewoon gebruik van een build die er ideaal geschikt voor is. Het heeft ook meer dan 200u spelen op mijn monk geduurd voordat ik hier achter kwam en ik zie lui met plvl 400 die het nog steeds niet snappen. Met gear die je binnen 5 minuten kan craften betekend het nog niet dat er op T6 niets meer te halen valt. Je blijft ontzettend afhankelijk van je party en je party heeft weer liever een goede Pull/Palm monk dan een slechte (anders gaan ze bitchen).
Mocht je echter een paar vrienden/clanmates hebben die veel verder zijn dan jij bent, dan kun je als Monk wel vrij simpel eens met ze mee en jezelf nuttig maken door de buffs. Wanneer je eenmaal op T6 speelt regent het legendaries waardoor je ook snel je gear voor zowel T3 als T6 kunt verbeteren. Inmiddels ben ik een Crusader gestart om zodoende gear te vinden met strength in plaats van dex (strengt = armor voor monks = meer toughness wat je nodig bent voor T6).
Het is dus misschien een beetje oneerlijk dat je als Monk nu zo snel op alle difficulties kan spelen, maar je moet ook in beelden dat 'wij Monks' tot de laatste patch eigenlijk nooit damage hebben kunnen doen op alle torments lager dan T5 (een PP monk is al behoorlijk inefficiënt op T4). Het is 2 jaar lang de meest underpowered en minst gespeelde class geweest.
Voor mij persoonlijk is het spel nu véél leuker en verslavender geworden en niemand heeft er verder last van. Mensen online spelen nu graag met een support Monk in hun party. Mijn volgende doel is om zo weinig mogelijk toughness (nu zo'n 18-20 miljoen unbuffed) in te leveren en langzaam aan damage op te bouwen. Dan kan ik een soort hybride build maken en mogelijk T6 solo spelen. Voordat ik dit voor elkaar heb ben ik echt wel 2-3 week volop grinden verder.
Laatst bewerkt: 16 jun 2014