1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony presenteert een roadmap voor Playstation Now

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Kevf, 17 jan 2014.

  1. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Het kon software matig niet omdat het gewoon teveel rekenkracht koste? Als het allemaal zo makkelijk was hadden ze niet eerst halve PS2s bij de PS3 geschroefd :+

    Snap niet wat nou het probleem is? Ze zetten niet voor iedereen een PS3 achter een routertje maar er komen gewoon gigantische server ruimtes die bijna niks meer van een PS3 weghebben met daaraan de benodigde modules om PS2 games te draaien. :)
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2014
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat jij je genaaid voelt door Sony over dat BC te duur is om in de PS3/PS4 te schroeven en dat ze het nu gaan streamen door PS3's te hergebruiken voor dat doel.

    Ik snap ook niet waarom je daar zo moeilijk over doet.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is precies wat de oude PS3 clusters waren, ik heb er 1 gezien in het Hostingcentrum in de Eemshaven voordat die failliet ging (dat is niet dit plaatje overigens, daar mochten geen foto's gemaakt worden binnen de slagboom :+)

    [​IMG]

    Uiteraard is dat uit de tijd dat je nog linux kon installeren op een PS3 voordat Sony die optie weg haalde

    Maar wat je daarvoor zegt is precies wat ik nu genaaid vind. Eerst was de BC hardwarematig, niks geen onduidelijkheid over

    toen ging de hardwarematige BC weg, en toen was BC zogenaamd niet meer mogelijk omdat het te lastig was gezien de systeem architectuur van de PS3 om daar ps1 of ps2 games op te emuleren

    Nu word dezelfde hardware, zelfde archtectuur (waarschijnlijk in een geclusterde en rackvriendelijke variant) gebruikt om hetzelfde te doen. En reken maar dat ze netto minder resources voor een stream nodig gaan hebben als 1 Ps3 unit heeft anders word het nooit rendabel (tenzij het abonnement erg prijzig gaat worden maar dat verwacht ik niet)

    Mijn punt is dus, dat 'schroeven' helemaal niet nodig is omdat ze het nu zelf op dezelfde (ps3 ) hardware ook gaan doen voor Now

    ik heb het nog niet eens over de ps4

    dat is gewoon een x86 systeem, dat kan fluitend ps1 games emuleren als Sony daar de moeite voor zou nemen

    dat is allang geen kwestie van resources meer
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2014
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Uit de algemene thread:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit ga ik dus nooit aanraken.....
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ach, het Is een bèta.

    Indien er niet geen interesse voor is, dalen de prijzen.

    De 4 uur prijs is overigens wel peanuts om een game uit te proberen. Alleen moet je daarna weer een bepaald tijd inkopen of berekenen zij hoe lang je erover doet en doen ze aan achteraf payment?

    In ieder geval in deze vorm met die prijzen zal ik het Now niet eens downloaden.

    Dan tik ik wel een 2e hands ps3 op de kop
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    6 dollar voor een week. Is dat echt zo slecht dan? Niet dat het van mij niet minder mag (dat mag altijd), maar ik ben iig niet erg geschokt :+
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik kijk meer naar de prijs voor 90 dagen....ja doei. |:-
    Voor die prijs heb je de game fysiek, en kun je het zo lang spelen als je wilt.

    Bovendien heb ik geen interesse in huren....ik wil de games kopen zodat ik ze kan spelen wanneer ik wil, voor zolang als ik wil.

    Huren is alleen nuttig om een game te testen, en die prijs van 2,50-5,00 euro is wel interessant.

    Als die prijzen zo blijven, houd ik mijn PS3 wel, en de fysieke exemplaren van Uncharted, Ratchet & Clank en de MGS series.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Om een game in lagere resolutie met meer lag te spelen... vind ik wel iig :)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Toen ik Gaikai probeerde toen ze nog niet opgekocht waren door Sony werkte het prima, nauwelijks merkbare lag.
    ...Of was dat Onlive. Ik weet dat ik ze beide heb geprobeerd, maar volgens mij was het Gaikai waar het het beste werkte. :+

    Kan me niet voorstellen dat het nu (voor de uiteindelijke release van PS Now) zoveel slechter gaat zijn.

    Maar wat zou jij dan een acceptabele prijs vinden voor een week?
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is natuurlijk afhankelijk van het spel. Enslaved heb ik bijv nieuw gekocht voor 10,- oid.

    Maar verder zou ik voor de wat oudere spellen 7,50 per maand al een hele prijs vinden.

    edit: dat was idd Gaikai. :)
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dit zijn oude games, he? Het zou me niets verbazen als je voor een nieuwe game opeens minstens 20 euro moet lappen voor een week.
     
  13. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik hoefde die hele stap niet te doen gewoon anerikaanse account en klaar.. Werkt t dan ook niet direct bij jullie?
    Maar wat n idioot systeem spellen huren idd fuck u sony dat ga ik niet doen
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Spellen huren doen we nu ook al met PS+, dus dan zie ik hier het probleem niet :+
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Plus is een mooi dealtje; de prijzen van Now is dat niet.:+
     
  16. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Het gerucht gaat dat het subscription based word. Pas vanaf dat moment zou het interresant worden voor me.
     

Deel Deze Pagina