Ben ik de enige die niet perse enthousiast wordt van open wereld in Zelda?
Zelda gaat wat mij betreft om een verhaal/avontuur dat je beleefd. Waar het hoofd verhaal van mij best lineair mag zijn met side quest die je kan doen wanneer je wilt. Ik vind het ook leuk dat je steeds nieuwere items nodig hebt om in nieuwe gebieden te komen. Het gevoel van progressie is altijd sterk geweest in Zelda. Progressie en het verhaal/avontuur zijn voor mij de speerpunten.
Als ze echt openworld gaan alla Elders Scrolls (wat mij sterk lijkt) ben ik bang dat het verhaal daar onder lijdt. Skyrim is heel gaaf spel, maar qua verhaal vond ik het niet sterk. Maar dat hoort bij open wereld. Als je een verhaal niet lineair kan vertellen krijg je afbraak in diepgang.
Gelijk de hele map tot je beschikking hebben heeft ook nadelen. De laatste Zelda; a link between worlds (3ds) had zo'n systeem. Je had hier gelijk alle items tot je beschikking wat een stuk van het plezier weg haalde. En doordat je de hele map meteen in moest kunnen, kwam dit de moeilijkheidsgraad niet ten goede. Zeker als je al iets verder was werd het gewoon te simpel. De eerste 3 bossen moest je met 3 hartjes en begin gear kunnen verslaan, daarna nog 5 dungeons met zelfde moeilijkheidsgraad.
Laatst bewerkt: 21 jun 2014