Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Lijkt me idd heel sterk dat het uitmaakt welke console je hebt.

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou enige die ik hier niet enthousiast hoor erover zijn degene met xbone als main. Maar zal wel aan mij liggen, zal de rest wel hebben gemist

Laatst bewerkt: 22 jun 2014
  3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben er idd niet van overtuigd. Het werd in eerste instantie niet gepresenteerd als quicktimey 3rd person corridor shooter en dat lijkt t nu wel te worden

0.0 hype tot nu toe voor mij, ondanks mooie graphics

Ik moet echt nog overtuigd worden met meer gameplay

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben ook zeer sceptisch mbt The Order. Veel gameplay elementen uit vorige gen hebben een hoog been there done that gehalte. Far Cry werd in een artikel op Eurogamer (samen met AC) vergeleken met het gras maaien :+ Je speelt een stuk vrij, verslaat alle vijanden, vindt alle collectibles etc en dan weer verder naar het volgende stukje. Hetzelfde voor Gears. Gears is echt een te gekke serie, maar rennen van muurtje naar muurtje die echt overal staan, doorlopen in een rechte lijn en schieten vanuit cover , kapotschieten van 1 van de vele olietanks die overal liggen en ga zo maar door. Dat is na 8 jaar gamen wel toe aan vernieuwing.

Ik speel nu UC3 omdat ik 1 en 2 ook heb gespeeld en het acteerwerk en het gevoel van avontuur maakt veel goed. Maar ondertussen loop ik door het spel heen alsof het een verplichte klus is. Springens van lichtgevend balkje naar lichtgevend balkje, letten op bling bling om 1 van de 600.000 treasures te vinden, olietankjes gooien (waarom staan er letterlijk duizenden van die dingen in een leven 8)) en ga zo maar door. Het mag allemaal wel wat vernieuwender deze gen.

The Order lijkt dat vooralsnog niet te doen :)

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb dat ook maar tegelijkertijd kijk ik wel uit naar updates van TLOU , GTA en Diablo :+

Maar vooral naar Destiny en the Division en andere games die iets nieuws (althans voor consoles) beloven te doen

6. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar als linair niet je ding is... dan zijn 80% van de games dus niet meer voor jou.

En dan vooral shooters niet. Dan moet je het meer in de hybride games zoeken zoals BL en Destiny

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nou ja, ik moet wel zeggen dat ik met Killzone bijv ook heel erg snel klaar was. En Ghosts heb ik de SP niet eens van afgemaakt..

Rivals ook amper gespeeld, Fifa 14 2 keer opgestart.. 2nd Son na een weekend niet meer aangeraakt, Watch Dogs (nog) niet uitgespeeld..

eigenlijk alleen BF4 MP heb ik genoeg gespeeld om de aankoop het geld waard te maken :+

Dus ja, ik ben wel erg toe aan nieuwe dingen.

OF ze moeten gewoon echt heel, heel erg goed zijn.

Zoals TLOU, GTA5 etc

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Tja, dat is gaming nou eenmaal. Games zitten wat betreft vernieuwing in een eindeloze lift. Indie telt niet, dat is sowieso imo slaapverwekkend.

9. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Inderdaad, je weet toch van te voren waar je aan begint?8)

Wat betreft vernieuwing is er al heel lang niets zoiets uitgekomen, gaat ook zeer waarschijnlijk niet snel gebeuren.
    Of het moet minimaal zijn, maar ik denk dat mensen te veel wonderen verwachten van consoles.

10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Destiny geeft in mijn ogen ook vrij weinig vernieuwing :) Lijkt echt heel erg op games van de vorige generatie.

Begrijp wel wat jullie bedoelen. Vooral die verplichtingen en 300.000 collectibles in games begint echt irritant te worden. Alleen lineair bij een game die misschien wel een heel goed verhaal verteld, is in mijn ogen alleen maar positief. Of je het wat vindt, ligt inderdaad aan jouw smaak :)

En hoezo telt indie niet Fiasco 8)? Dafuq? Dat zijn vaak juist de games die wat anders doen.

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Indiegames zijn juist waar je de vernieuwing moet zoeken. Loving indiegames hier hoor. Momenteel Transistor aan het spelen. Awesome

En die collectibles en die domme ubisoft sidequests ben ik ook zat. Zoek 10 koffers, vind mn 7 kippen.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Precies dit idd. Hopelijk krijgen we wat meer info en wat andere gameplay. Al heb ik er een hard hoofd in. Had het gevoel dat het een best speciale game ging worden maar vooralsnog doet het mij na al de gameplay nog niks en is het momenteel een type game die ik de laatste jaren aardig probeer te vermijden voor full price.

13. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik vind de markt en imago van Indie gewoon kut. Kijk ons hip en anders zijn, doei. Buiten dat is het slaapverwekkend om dat soort games te spelen met gameplay uit het jaar 0. 2D, side scrolling en dat soort dingen ga ik niet spelen. Ik wil entertainment en geen weirde hipster-games, dat is net zo saai als het kijken naar Goede Tijden Slechte Tijden. Misschien nog net niet zo zaaddodend als Ubisoft met haar opvulling troep in games, maar zowel Indie als de standaard gameplay zoals bij Ubi kunnen echt weg.

Wat mij betreft is de enige mogelijkheid in vernieuwing voor games als het meer richting film gaat. Het hoeft niet zo te zijn zoals Quantic Dream doet met haar games, maar het is zeker wel een richtlijn. Kojima doet dat ook met MGS, het is een game, maar het heeft een imago van een film. Alleen daardoor kunnen games ook meer zijn dan simpel vermaak en kun je het zien als iets tijdloos. Maar goed, ik persoonlijk zie gaming dan ook graag meer de film kant op gaan, maar vele zijn het daar niet mee eens.

14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Beter dan 13 in een dozijn :?

15. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ehm ik volgde je niet meer toen je de vergelijking trok met GTST :+ tja filmische games kunnen best tof zijn, maar ik kan ook zeer zeker genieten van de wat gekkere games.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nou ik heb een PS4 als main, maar zou deze titel nog voor €10 laten liggen. Puur omdat ik weet dat ik hem nooit zou spelen.

Speel het liefste online shooters, RPG's, MMO's en alles wat open world is.

17. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Misschien artistiek niet, maar gameplay uit het jaar 0 of zaaddodend dingetjes opzoeken komen uiteindelijk overeen.

18. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Sinds halverwege de afgelopen gen ben ik eigenlijk helemaal klaar met gamen. Ik heb alleen geen flauw idee waarom. Ik volg namelijk nog steeds dagelijks gamenieuws en vind de gaming-community nog steeds wel tof.

Games als Halo 2, Halo 3 en WoW heb ik helemaal kapot gespeeld. Die games hadden een community en waren "meer dan een game". Dit zie ik tegenwoordig bij geen één game meer terug. De games die momenteel uitkomen zijn vaak deeltje 4/5/6 en bij veel van deze games komt er jaarlijks een nieuw deel van uit.

De enige game die ik er wel verfrissend uit vind zien is Destiny, alleen vind ik het jammer dat (zover ik weet) de multiplayer niet echt belangrijk is. Het lijkt meer op Borderlands, wat niet mijn game is.

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Destiny is toch juist multiplayer-focused? 8)

20. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee, meer co-op focused :).

Deel Deze Pagina