De link kan ik hier helaas niet bekijken. Maar hoe werkt dit dan? Kan je dan je nas rechtstreeks op de tv aansluiten? Ik heb zelf trouwens een Qnap TS-112 Doet het ook prima. edit: schijnt ook plex te ondersteunen.
Op de tv moet wel de Plex app draaien , deze is standaard aanwezig op de nieuwe Samsung tv's Op mijn Synology draait ook een normale mediaserver app maar mijn de mediaserver op mijn Panasonic is heel kieskeurig en speelt de meeste populaire bestanden niet eens af. De Chromecast bied hier in uitkomst. Start op mijn smartphone of tablet de app AllCast en kan hier mee door mijn NAS bladeren en vervolgens de films afspelen.
Ja die moet ik nog even installeren! Wel een nadeel vind ik dat je handmatig moet syncen als je Media Server gebruikt. Edit: o haha wellicht dat Plex op m'n TV kan NAS aan je TV aansluiten? NAS moet je gewoon aan je netwerk hangen en dan met al je apparaten connecten, dat is wat een NAS is. Plex is gewoon een mediaservertje voor bepaalde apparaten, zoals een LG smart TV. Maar heeft nog niet heel veel ondersteuning.
Plex is een poor man's XBMC laten we het liever even hebben over dat Gotham uit is en Openelec 4.0 ook te downloaden is ga hem vanavond uitproberen
Vraag me eigenlijk af waarom niet, volgens mij zijn die chipsets die er tegenwoordig in die smart tv's zitten al krachtig zat om het te kunnen draaien (misschien niet met Aeon Nox maar een lichte skin moet kunnen) zou dat nou zijn omdat Samsung geen Open source wil toestaan? Lijkt me toch dat als je wat van die XBMC fanatiekelingen de mogelijkheid geeft om iets te bouwen wat op die tv's werkt dat ze dat met alle liefde doen
Heb sinds kort een Dune HD Smart D1. Nu wil ik hier een nieuwe skin op zetten. De uitleg die ik via Google vind, kan ik echt niets mee. Zal wel aan mij liggen. Iemand hier die deze ook heeft, en het mij uit kan / wil leggen?
Voor de Apple gebruikers onders ons heb ik een vraag. Ik heb een Airport Extreme router (die platte oude nog) en wil graag een NAS erop gaan aansluiten. Nu heb ik een Qnap gezien en ook Synology maar ik heb begrepen dat de Extreme router geen UPnP ondersteund. Is dit nou een groot probleem en moet ik een andere router kopen die dat wel kan, of is de Extreme hier ook tot toe in staat? De Extreme was nou niet bepaald goedkoop en is volgens mij ook gewoon een prima router.
1st of all , ga voor de Synology En als antwoord op je vraag, wat maakt upnp ondersteuning uit voor je Nas? Als je je forwardings dan maar goed regelt. Ik heb Upnp ook uitstaan thuis
Heeft er hier iemand al ervaring met 3D films in XBMC Gotham? ik heb een nieuwe tv besteld (tx-p50gt60) die hopelijk ergens komende week bezorgd word en ik wil vast even wat 3D films binnen halen zodat ik wat heb om mee te testen maar heb geen idee welke versies ik moet hebben
De meeste 3D films zijn in MP4 en deze wordt door mijn Mac afspeelt met 2 beelden naast elkaar. Moet de 3D instellingen van mijn Philips vervolgens zetten op L-R [side by side] om er een gecombineerde 3D weergave van de maken.
Tot nu toe zijn het allemaal MKV's die ik heb gedownload, +/- 25Gb Bluray rips vraag me dus alleen af wat ik moet hebben, SBS , Half-SBS, gewoon als '3D' getagde releases etc
Ik heb een rasberry pi gekocht met XBMC erop. Gebruik nu dat Icefilm oid om media te streamen en nog zo'n app. Het HD streamen werkt heerlijk, maar door die menu's van die apps gaan gaat extreem langzaam. Moet meestal een halve minuut of langer wachten voordat ik weer in het volgende menuutje ben en daardoor ben je aardig lang bezig om iets te selecteren. Hoort dit of moet ik wat veranderen aan de instellingen?
Ligt aan de beperkte vermogen van de Pi volgens mij. Had een half jaar geleden de Raspberry Pi zelf ook gekocht met de snelste opstelling mogelijk voor Xbmc, maar zelfs met dat vond ik de Pi tergend langzaam ivt een goede mediaplayer.