[XOne] GRID: Autosport

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 apr 2014.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Pff, gewoon een keer mee doen met onze Forza competities, 100 keer leuker dan elke singleplayer of public multiplayer ooit kan zijn.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Of iedereen wacht gewoon op Project Cars. ;)

3. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja kan ook mits ze de laatste balans stapjes maken wat physics betreft.

4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Als ik ooit een Xbox One koop dan lijkt mij dat erg leuk om mee te doen.

Maar momenteel nog geen reden voor mij om voor next gen te gaan. Dan zou er eerst toch wel een Dirt 4 (rally fan) of een game die mij echt over kan halen (The Crew leek mij ook wel een tof next gen concept). Daarnaast heb ik nog genoeg te spelen op de 360 waaronder deze titel.

5. thepunisher

thepunisher Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Forza 5 en na de zomer The Crew, F1 2014 en Project Cars. Zijn toch aardige racers op de X1;)

6. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    je vergeet Horizon

7. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Forza 5 niet zozeer zoals ik al aangaf ;) Grid doet het in mijn ogen al beter dan die Forza. F1 hou ik niet van... Project Cars weet ik te weinig over om daar een oordeel over te hebben. En daarnaast komt Horizon 2 ook nog uit op de 360 dus dat is geen reden om voor next gen te gaan (ja op betere grfx na...)

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    En geen weather systeem op de 360 helaas.

9. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Tja ik las het net idd... dat ligt dan aan de developer dat die het gewoon niet lukt om iets zo simpels als een dynamisch weersysteem toe te voegen. Andere developers lukt het wel ;)

Nee maar dat is uiteraard alleen mogelijk op de Xbox One... lol

Dit dus... verkooppraatje om de One aan de man te brengen.

Laatst bewerkt: 25 jun 2014
  10. Silverlink

Silverlink Sage of Darkness

Leuk Bevonden:
    3
    [yt]BVFR0MalVgA[/yt]

Wat slecht. Ga hem nu niet meer halen :mad:

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Blijkbaar. Rare is als het kan op de 360 waarom ze het dan niet in deel 1 hebben gestopt.

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Geen idee, hetzelfde geldt toch ook voor nachtraces en een weersysteem in Forza 5 of was het daarin ook nog niet mogelijk?

[yt]6bxZkhYqGtw[/yt]
    Oh blijkbaar wel! :+

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heeft met keuzes te maken denk ik.
    Genoeg games die een ding wel hebben en het andere niet. rFactor alleen dag en nacht. GTR Evo alleen regen. iRacing alleen dag en nacht en dat zijn zelfs PC titels.

14. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Keuzes maken inderdaad. Ze hebben elke keer maar 2 jaar om een Forza te maken en ze wouden per se de tracks opnieuw maken (wat het 200% waard is, laserscanned tracks zijn heerlijk.) waardoor er weinig tijd overblijft.

En Dirt 4 is al 3 jaar in de maak, die gaat nog meer terug naar stage rally. :)

Als je die Grid Autosport filmpjes ziet gaat het helemaal nergens over. Echt glijden en zwabberen en nog steeds draaien om het middelpunt van de auto. Forza 5 is qua beleving misschien iets minder, maar qua physics kom je op de consoles gewoon niet dichter bij een sim.

15. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Klopt maar daar gaat het dus nu niet om. Want het is gewoon lariekoek dat een weersysteem niet mogelijk zou zijn de bewijzen zijn er genoeg. Daarom in mijn ogen dus een verkooppraatje.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja het is dus waarschijnlijk niet mogelijk als je daarnaast ook dezelfde graphics wilt hebben als zonder weer systeem.

17. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ach nu blijft het gewoon gissen wat het zou zijn. In jou ogen was het dus niet mogelijk om dezelfde grfx als Horizon (deel 1 dus) te krijgen als je een weersysteem zou toevoegen. In mijn ogen zou het dus komen door een verkooppraatje (alleen al die tekst van "are only possible on Xbox One" maakt het voor mij echt zeer ongeloofwaardig maarja want het is wel een first party game dus het pushen van de One is hierbij erg belangrijk) maar maakt ook niet uit we zullen er nooit achter komen.

18. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Het gaat niet alleen om graphics eigenlijk. Sterker nog, ik denk dat de physics kant het zwaarder heeft om regen te simuleren dan de visuele kant. De refresh rate van de physics engine moet nog veel hoger liggen dan de framerate van de graphics engine om een soepele simulatie te hebben. Forza is altijd 60 fps. Op stage hadden we allerlei documenten en ik las dat de physics engine van Forza Motorsport 3 360 hz was, ofwel, de physics werden 360 keer per seconde berekend. Als je nagaat hoeveel variabelen erbij komen om regen realistisch te berekenen. Het is niet zomaar een gedeelte met 50% grip. Er is aquaplaning, grip verlies gebaseerd op hoeveelheid water, droge lijnen, dat zorgt zeker weten voor problemen qua physics refresh rate.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik denk het niet idd. 360 zat toen al tegen zijn max aan en zie ze niet zo opeens een heel weer systeem toevoegen zonder dat daar concessies voor gedaan moet worden. Als het mogelijk was geweest dan had het wel al in deel 1 gezeten imo.

20. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Over smaak valt niet te twisten maar ik vond GTA 5 wel mooier dan Forza Horizon... geheel ander soort game hoewel ook open wereld en een veel maar dan ook veel grotere map. +dynamisch weer

Deel Deze Pagina