1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls [Deel III]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 4 jan 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja ik zag die video op Youtube al, maar je moet echt eroverheen gooien toch? Die dude heeft echt mazzel gehad...heb dit namelijk zelf net ook uit lopen proberen, maar mistte elke keer. Wat ik ook doe man, zodra ik de mist doorga en ik probeer de aanvallen van Capra te ontwijken...hij raakt me sowieso of de honden pakken me gewoon. De trap.....kom ik niet eens op.

    Geweldig idee van FromSoftware om dit gevecht in zo'n achterlijk smal gebied te laten afspelen en alsof de demon niet genoeg is...ach we gewoon gooien er nog twee honden bij. :mad:
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hehehe, dat is Dark Souls he.

    beste tactiek blijft , dodgen, trap op , honden slopen, en 2 keer vanaf het randje op zn kop droppen

    en als het maar niet lukt dan ga je toch even een beetje rondneuzen in alle hoeken en gaten en een beetje equipment upgraden enzo
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Zuur gevecht inderdaad. Kijk anders even op youtube of dark souls wiki voor hulp!
     
  4. Mister Gouken

    Mister Gouken Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Capra Demon vond ik wel meevallen, ligt denk heel erg aan je build hoe moeilijk die is. Die honden heb ik idd ook meermalen vervloekt. ;)

    Ik moet er niet aan denken... 8)
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben een Pyromancer. Ik weet niet of je er iets mee kan, maar dit is mijn status:

    https://www.dropbox.com/s/z4trdlhwpn0ps1f/20140620_233308.jpg



    Hoppa! De Capra Demon = een goner. Ik zag op Youtube een video van iemand die zei dat je het magic shield moet gebruiken en dat bleek dus helemaal waar te zijn. Zodra ik de mist doorging, valt die gek je aan en die attack moest ik blocken met het schild, met het magic shield deed het 0,0 damage, zonder dat schild was ik al bijna kassie wijlen. Toen meteen de trap op en naar rechts. De hounds killen en dan simpelweg de demon de jump attack laten doen, blocken, en toen hem volop belaagd met soul arrows en een drop attack.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2014
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Toen de game in 2011 uitkwam en ik moest kiezen tussen DS of Skyrim, was de beslissing gauw gemaakt. Ik had wat video's gezien van DS en vooral de verhalen dat het een gigantische hardcore game was waar je vooral dood in ging, klonk nou niet bepaald als fun. Ook die nogal deprimerende gebieden, althans dat vond ik toen, nu vind ik ze fucking bruut, hielpen ook niet echt mee. Nooit verwacht dat ik ooit echt aan de game zou gaan beginnen en tja...nu heeft de game mijn ziel gewoon te pakken totdat ie uitgespeeld is.

    Dankzij advies op Gamefaqs en hier leerde ik de basics en na een tijdje zat ik er echt in. En dan kom je er echt achter hoe sterk de game is. Ik ben bang dat ik dit soort uitdagingen echt ga missen in andere games, want serieus...elke fucking game tegenwoordig houdt je handje vast. Ook de blijdschap die je hebt wanneer je na een klote gebied (was voor mij toen even The Depths) aan het eind van een gangetje een bonfire ziet, of een baasgevecht hebt gehaald is immens en ik kan me eerlijk gezegd geen andere game herinneren waar ik dat ook heb.

    Ik ben nu level 76, werk vooral met mijn Uchigatana zwaard en schield en daarnaast de zeer toffe fire magic spells. Destructoid had een artikel over dat Drake Zwaard en ze liepen nogal te piepen over Sen's Fortress en dat het zo'n verschrikking van een gebied was, nou zal wel, ik vond dit juist erg meevallen.

    Ik ben nu echter wel in Anor Lando en volgens dat artikel is dit het gebied waar zelfs de meest hardcore gamers het opgeven. We gaan het zien. Voor nu, fantastische game. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2014
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Anor Lando is juist het tofste gebied uit DS! Eindbaas in je eentje is wel ietwat lastig maar wel fair in tegenstelling tot Capra Demon. Grootste halleluja moment in de game was voor mij na 20+ pogingen eindelijk de eindbaas verslaan _O_ Het enige nadeel aan DS is dat geen enkele game nog echt weet te boeien na een From Software game :'-(
     
  8. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Anor Lando viel mij ook alles mee, vooral de eindbaas ook.
    Vond sommige 'makkelijkere' bazen een stuk irritanter. Denk dat je met het level dat je nu bent als pyromancer, ook niet heel veel problemen gaat hebben Kabuto.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Het is qua level design echt heel nice gemaakt inderdaad. Als ik het wel echt moeilijk krijg tijdens die boss fight, dan kan ik nog altijd een player of NPC summonen toch, zolang ik mens ben? :) Dat systeem vind ik echt tof. Mocht het gewoon te ernstig worden...kun je dat kiezen.

    Dat is wel fucked up man dat DS eigenlijk andere games verpest dan. Ik denk zelf dat ik dat niet zal hebben. Ik zal wellicht de uitdaging in andere action RPGS gaan missen...maar denk wel dat ik ga genieten van al dat aankomend moois zoals Dragon Age en natuurlijk Lords of the Fallen, die komt nog het meest dichtbij DS, na Bloodborne denk ik.

    Ik ben nu in The painted world of Ariamis, die geheime wereld dankzij die Peculiar Doll en hier ben ik als een malle aan het farmen (zo noemen ze dat toch? ) ik ben constant die mutants die speren gebruiken in de fik aan het zetten met Great Chaos Fireball en dan terug naar bonfire en weer terug. Ik wil eigenlijk mijn vitality en endurance op 35 of 40 hebben voordat ik hier weg ga. Eigenlijk dexterity ook nog. :D
     
  10. Mister Gouken

    Mister Gouken Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vond ik ook zo vet, Ik kwam bijna aan het einde van de game er pas achter dat je terug kon naar Undead Asylum. Dat was al een leuk extra-tje. Daarna krijg je ook Painted world of Ariamis erbij als optioneel gebied.

    @BigKabuto, succes met O & S, je weet wie ik bedoel wanneer je ze ontmoet.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het is geen schande daar Solaire te summonen, praise the sun
     
  12. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    O&S wordt wel even bikkelen. Alhoewel, als je nu al aan het farmen bent zal het wel mee gaan vallen.

    Oh, en Uchigatana? Waarom heb je die merchant afgemaakt dan? 8)
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2014
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Haha, ik zocht wat advies als DS beginner. Dus op een andere forum vroeg ik wat een beetje een goed zwaard was om de eerste tijd mee te kunnen redden. En toen werd de Uchigatana opgenoemd en de enige manier om die in het begin te krijgen is de undead merchant slopen in Undead Burg. :)

    Heb er ook geen spijt van want de Uchi is echt de bom, flink geupgrade en ik denk dat ik er een Chaos Blade van ga laten maken. Moet ik alleen nog even goed over nadenken, want Chaos Blade pikt ook health van je weg bij elke klap die je uitdeelt.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2014
  14. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Chaos blade is alleen de moeite waard in PvP.

    Daarnaast moet je altijd 10 soft humanity op zak hebben om daar het maximale effect uit te halen, en dat heb jij niet.
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoezo kan ik geen 10 humanity hebben dan?
     
  16. Mister Gouken

    Mister Gouken Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat snap ik ook niet helemaal
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Kan wel, maar goede kans dat je die 10 humanity binnen no time kwijt bent en je bent nog niet (DLC) in de buurt van een plek waar je makkelijk humanity kan farmen. Zou dan eerder voor Qualaags Furysword gaan. Heb ik mijn hele eerste run gebruikt en is imo een van de tofste wapens uit het spel!
     
  18. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Maar Quelaags Furysword heeft ook 10 humanity nodig...

    Gewoon die uchi naar +15 gooien.
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Nodig? Nuh. Geeft natuurlijk wel een lekkere boost maar kwam er pas in new game plus achter dat humanity je att boost :+ Ach, het maakt eigenlijk allemaal vrij weinig uit welk wapen je gebruikt in the end. Uchi +15 moet je makkelijk het einde mee kunnen halen :)
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik moet het maar even bekijken dan inderdaad. Ik farm nog eerst effe verder in The painted World. :D

    Ik merk trouwens wel dat hoe ver ik mijn vitality ook level, die vervelende ghouls halen nog altijd vrij veel health van mij weg met een klap. Dat komt ongetwijfeld omdat ik mijn armor moet reinforcen he? Had ik nou maar bij die Undead Parish/Church blacksmith die mogelijkheid gekocht om je armor te kunnen reinforcen bij een bonfire. Nu moet ik of helemaal terug door Sen's Fortress of wachten tot ik er eentje tegenkom in Anor Londo. Ah well.

    Nu ik niet in party chat zit maak ik gebruik van al die online opties. Ik zie soms mensen/ghosts bij mijn bonfire zitten en ik zie die ghosts soms ook rondlopen. Zijn dit gewoon echte spelers die daar dan op dit moment ook zijn? Want ik zie ze dan maar heel even...echt secondewerk is het.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2014

Deel Deze Pagina