FM5 [Finished] Rivals Challenge 2014

Discussie in 'XBW Racing' gestart door B Tender, 15 dec 2013.

1. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Tijden voor de 4 auto's

Eindelijk een vrije middag om voor alle auto's een tijd neer te zetten.
    Ik vond eerst de Viper helemaal niet lekker rijden, maar daarna, na wat gewenning bleek de auto toch wel lekker te rijden.
    De Gallardo voelt wat zwaar aan.
    De RUF vind ik het minst lekker rijden.

Ik ben nog steeds aan het wennen aan de physics van FM5 en het Thrustmaster TX stuur.
    Ik begin mij steeds beter aan te passen. Heeft wel wat tijd nodig. Het is inderdaad zoals Flavour eerder had gezegd.
    Ik begin pas met painten als ik mij echt 100% aan FM5 heb aangepast, moet wat vlieguren inhalen op de rest.

Mercedes 02:05.104
    Gallardo 02:05.532
    RUF 02:05.880
    Viper’13 02:05.488

Vanmiddag maar kijken of ik mijn tijden kan verbeteren.

Laatst bewerkt: 1 jul 2014
  2. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Vlieguren inhalen, tijden verbeteren?
    Tijden zijn imo retestrak! :)

3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Thanks Aragnite! :) Hopelijk hebben jullie er wat aan, qua lijnen/rijstijl/rempunten e.d..

Tijden mogen er zeker zijn, Loyall :)! Zeker als je bedenkt hoe nieuw alles (stuur/game) voor je is!! Ik vind de RUF juist wel lekker rijden (goede exits vooral), kan daar lekker lomp mee rijden en het blijft dan goed gaan.De Lambo heb ik momenteel het minst mee (al vind ik m nog steeds best ok). Misschien dat ik die Lambo vanavond serieus aan de tand ga voelen, om te kijken waar die op uit kan komen.

4. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Is het de bedoeling dat je echt alleen met een xbwr setup rijd? Want had het gevoel dat er nog meer uit de auto gehaald kon worden en met een andere setup rij ik nu 02.04.169 maar die telt vast niet?

5. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

Je moet met de XBWr setup rijden, er is natuurlijk met een andere setup wel een tijd te halen van onder de 2:00.000 door de snelle mannen, maar dat is niet de bedoeling van de rivals.

6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Precies wat Ron zegt, we rijden allemaal met dezelfde voorgeschreven setup. Het komt dus echt op de bestuurder aan!

7. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    Dubbel post Sorry

8. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    Ja rij nu al 2.03.7 :confused:

Maar jammer dat de gallardo niet s800 dan. Maar setup weer eronder geklapt zal eens kijken of het wat word.

9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Heel netjes zo snel al!! Stuur een fotootje mee en we nemen je mee in de overzichten:)
    Grrr Mijn Forza servers zijn down, kan niet hotlappen :mad: (EDIT: xbox herstart en er stond een (auto?) udpate klaar van ong. 800 Mb. Misschien dat het daarna weer werkt? EDIT: jee hij werkt weer.

Wat die setup betreft.. Er is voor gekozen om iedereen geljike middelen te geven, zodat niet de beste tuner wint, maar de beste coureur. Daarnaast dient deze Rivals-challenge ook als pilot voor de aanstaande Dunlop GT3 cup, waarmee met dezelfde auto's wordt gereden als nu wordt gehotlapt. N.a.v. hier gegeven feedback (en gereden rondetijden) kunnen de definitieve setups nog een beetje getweaked worden t.o.v. waar wij nu mee rondrijden. De #1 positie op de lb's zal niet snel veroverd worden door deze auto's setups, daarvoor zitten ze simpelweg te ver van S800.

10. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Volgens mij is z'n tijd in een zelf getunede of gekochte setup Tender, althans, dat maak ik er uit op.

11. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Deze losse GT3 challenge is speciaal in het leven geroepen om de 4 auto's te testen voor het GT3 kampioenschap wat in september van start gaat. De auto's zijn naar een bepaalde spec (of zo dicht mogelijk) getuned en zijn dus geen leaderboards. Om het testen zo goed mogelijk te doen is et essentieel dat iedere deelnemer elke auto probeert en voorziet van feedback. En daar is deze challenge een mooie tool voor. :)

12. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    Klopt idd, het is duidelijk nu. Rij nu al met de xbwr en zit op een 2.06.145 na rondje of 6.

Heb net Xbox record that gezegd mocht het de moeite waard zijn zet ik hem op YouTube? morgen nog eens proberen dit is verre van het maximale wat ik eruit kan halen.

13. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
  14. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Mercedes 02:04.864

Mercedes 02:04.864

Zo... ik denk dat ik nu een beetje door de aanpassingsfase naar Forza 5 en TX-stuur heen ben.
    Ik vermoed dat er nog wat kleine verbetering in tijden mogelijk zijn.
    Gelukkig maar want ik bleef eerst wat steken op dezelfde tijden, maar nu voel ik dat het beter gaat en kan.
    Ik vond dat ik het meest moest wennen en aanpassen vanuit FM4, aan het äanremmen van een bocht.

Morgen maar ff kijken of ik de tijden van de andere drie auto's ook kan verbeteren.

Laatst bewerkt: 2 jul 2014
  15. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    die thrustmasters zijn niet goedkoop zeg XD 300+ eurootjes!

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Lekker Loyall!!... maar niet lekker genoeg: 2:03.643 in de RUF :) Ik zeg het niet vaak.. maar dit was echt een lekker rondje (op de laatste sector na:'-(:'-()

Wel een beetje gasgeven hoor jongens:b::b:

17. Pyoonexk

Pyoonexk Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Lekker hoor!!! :thumbs:

Ik vind de Ruf erg lekker rijden, maar lukt me nog niet om echt snel mee te rijden. Heb het gevoel dat je erg hard moet pushen om er een snelle tijd mee neer te zetten.

Heb mijn tijd van de Viper en Lambo verbeterd, plaatjes volgen nog.

Complimenten aan Flavour voor de lekkere tunes! :thumbs:

18. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dankje! Vind m ook lekker rijden en een compliment naar flavour is zeker op z'n plaats!

pushte denk ik inderdaad behoorlijk in t rufrondje, maar probeer tegelijkertijd wel altijd naar m'n stelregels van een paar posts eerder te rijden.
    [yt]1UatzbRV1Sw[/yt]

19. Pyoonexk

Pyoonexk Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Viper 2:05.146

Lambo 2:05.388

RUF 2:05.352

Laatst bewerkt: 3 jul 2014
  20. Ron76

Leuk Bevonden: