[Multi] Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 4 sep 2012.

1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Klopt, ik heb die game een paar dagen uitgespeeld. Ik zou 'm zeker een 9 geven.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Is ie zo goed? Ik heb 'm ook gehad, maar niet meer als 5 minuten gespeeld.
    Misschien dan toch nog een keer opzoeken en de PS3 van m'n broertje even lenen.

3. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Sterker nog.. Hij staat in mijn top 5 ps3-exclusives

4. Wildsurf

Wildsurf Echoes.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind MGS4 dus de slechtste MGS (van de delen die ik heb gespeeld). Het verhaal gaat nergens meer over. Retcons galore en nanomachines is het antwoord op alles. Drebin en zijn kutaap zijn gewoon over de top, zelfde geldt met Johnny. Waar laatstgenoemde in de vorige delen comic relief ging het in deel 4 nergens over. Scene in de laatste act met Meryl gaat ook nergens over. Plaatsvervangende schaamte kreeg ik ervan.

Acts 1, 2 en 4 (vooral 4!) zijn goed. Act 5 is erg kort en dat einde pist over alles heen.
    Big Boss die toch weer leeft. Ocelot is Ocelot of nee toch Liquid of nee nanomachines. En dan al die personages uit MGS3 zijn opeens de badguys. Waarom Kojima, omdat het kan?

Denk dat ik daarom MGS4 gewoon slecht vind, het pist over de legacy en personages uit deel 3 heen. Wat uiteraard de beste MGS is_O_

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik vind van wel. Zeker als je fan van de serie bent en het verhaal van Snake Eater, MGS Solid, 2, en voorgaande historie kent. Ik had dit ook dat ik de game maar even had gespeeld maar ik heb hem dus eindelijk uitgespeeld laatst. Dagen achter elkaar gegamed en daardoor kwam ik echt in die flow. Alle puzzelstukjes vallen in elkaar, de cutscenes zijn tof, muziek is prachtig, gameplay goed en zo kan ik wel doorgaan. Als MGS fan móet je deze uitspelen.

Ik heb nooit een PS3 gehad maar ik zou hem zeker op plek 1-2 zetten als ik er één had ja. :)

@ Wildsurf, ik snap wat je bedoelt. Ik zou overigens wel wat meer in je spoiler zetten dan wat er nu buiten staat. Maargoed, desondanks vond ik de game erg goed en zo erg stoorde ik me niet aan jouw punten.

Laatst bewerkt: 4 jul 2014
  6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb gespeeld tot je
    EVA tegenkomt in dat donkere level, daar de boss fight van.
    Nooit meer zoiets gehad van....hey ik pak de game weer eens op.

Laatst bewerkt: 5 jul 2014
  7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Spoilers, Kabuto! Een Graveheart bijvoorbeeld heeft 'm nog niet zo ver gespeeld.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Oooooh maar we zitten in het deel 5 topic...dan dacht ik dat ik het gerust kon melden.

9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Nee 8)

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Opzich niet zo raar gedacht van mij. Ik kom ook niet meer in het GoT topic omdat mensen daar met spoilers rondsmijten. Ik zou ook niet gauw in een Witcher 3 topic (bijvoorbeeld) komen als ik deel 2 nog niet heb uitgespeeld, spoilers kunnen een hoop verpesten en snel ook.

Hoe dan ook...ik heb hem gelijk aangepast.

11. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Act 3 is dat meen ik. Dat is de act waarin vele afhaakte. Daarna word het episch. Met name de nostalgische act is gewoonweg briljant

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja precies man. Ik heb het echt geprobeerd om de game tof te vinden, maar na Snake Eater vond ik het allemaal niet zo heel boeiend meer. Snake Eater was/is briljant. Misschien toch nog maar eens proberen MGS4 op te pakken weer, heb hem nog liggen hier.

13. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Gewoon opnieuw starten en even doorbijten bij Act 3 en dan heb je de aankomende tijd een topper om te spelen ;)

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Je moet natuurlijk wel MGS fan zijn. :)

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Waarom was Act 3 zo minder dan? Ben het effe kwijt namelijk. Gooi maar effe in spoiler tags :)

16. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Ground Zeroes net uitgespeeld. Mag ik bekennen dat het mijn eerste MGS is? :+ Stealth vind ik hier wel tof, en die cutscenes zijn ook goed gemaakt hoor. Laat TPP maar zo snel mogelijk komen.

17. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ben ik ook wel hoor.
    Metal Gear Solid op de PSX wel 10 keer uitgespeeld, en MGS2 ook een keer of 3.

18. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    The Phantom Pain releasedatum gelekt?

Dit jaar konden wij al spelen als Big Boss in Metal Gear Solid: Ground Zeroes. Deze (kleine) game diende als voorproefje voor Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Helaas was er geen duidelijkheid wanneer de laatstgenoemde game nou zou uitkomen.

The Guardian is zo aardig geweest om ons die duidelijkheid te verschaffen. In een artikel over The Phantom Pain stond namelijk het volgende in de laatste paragraaf: "Metal Gear Solid: The Phantom Pain is due out on PS3, PS4, Xbox 360 and Xbox One on 17 March, 2015."

Waarschijnlijk was de uitgever van The Phantom Pain, Konami nog niet van plan om deze informatie naar buiten te brengen. De tekst van het desbetreffende artikel is namelijk aangepast. Of de Guardian een tik op de vingers heeft gekregen van Konami is onduidelijk. Het kan ook een ‘foutje’ van de schrijver zijn geweest, die de tekst na het ontdekken van de fout heeft aangepast. Op de site staat nu dat het spel “early 2015” zal uitkomen.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain komt uit voor PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Raiden missie is tof, net unlocked. Dacht dat het alleen een simpele skin was, maar zijn beweging is zo tof gedaan.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Mijn laatste MGS was... MGS1 op de PSX.
    Nu hoorde ik dat Ground Zeroes als een soort tussengame is bedoelt? Leg dat dan weer het hele verhaal uit ofzo? Nu ik weer terug bij PS ben wil ik graag de reeks weer induiken maar ben er compleet uit :'-(

Deel Deze Pagina