FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

1. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    [​IMG]Ik ben wel voor het nieuwe systeem, maar zoals Tender aangeeft zal één keer niet meedoen als je altijd de snelste bent resulteren in mss wel een verlies van het kampioenschap.
    However, ik geloof dat de twee slechtste resultaten geschrapt worden......

Laatst bewerkt: 9 jul 2014
  2. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik ben voorstander van "dit".

Daarnaast: is het een idee -refererend aan Tender's verhaal- om tevens een klassement op basis van gemiddeld aantal punten x aanwezigheidsquotuent te maken? Ik heb bij de Clio Trophy destijds ook een overzichtje gezet van het gemiddeld aantal punten. Als je dat vermenigvuldigd met het aantal deelnames aan races.....

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Slechtste resultaat wordt idd geschrapt. (2 resultaten is voor teams omdat je daar meer kans hebt dat iemand van je team er niet is) Al vind ik dat als je een race mist het je eigen probleem is. Een punten systeem moet nooit compenseren voor als de snelle coureur een race mist vind ik.

Je kan het ook omdraaien. Als ik netjes elke race mee doe en moeite heb om mee te komen, en iemand anders doet niet altijd mee maar kan door grote verschillen in de punten + snelheid met een aantal overwinningen de titel meepikken is dat ook vervelend vind ik.

ik zou het kunnen rekken naar:

1 - 32
    2 - 28
    3 - 25
    4 - 22
    5 - 20
    6 - 18
    7 - 16
    8 - 14
    9 - 12
    10 - 10
    11 - 8
    12 - 6
    13 - 4
    14 - 3
    15 - 2
    16 - 1

4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Mwahh, vind ik persoonlijk minder een probleem. In dat geval zou namelijk de snelste kampioen zijn, zou dat niet vervelend vinden.
    Maargoed, lekker boeiend. Lijkt een beetje kip-en-ei verhaal te worden. De nieuwe puntenlijst is al mooier :)

5. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Aangezien de heats allemaal even lang zijn (2x 20 minuten) is het puntensysteem voor elke heat hetzelfde. De kwalificatie telt van 1 t/m 16 punten. Een 100% succesvolle avond levert dus maximaal 80 punten op.

6. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Ik zeg, gewoon proberen, switchen kan altijd. Je zou ook gewoon de andere puntentelling erlangs kunnen doen, gewoon om te kijken of er wel echt een nadelig effect is voor wie dan ook.

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Halverwege switchen heb ik nog nooit zien gebeuren. Juist iets als puntentelling kun je toch heel makkelijk van te voren al bekijken of er nadelige effecten zijn (met scenario's e.d.).

8. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

Je hoeft ook niet halverwege te switchen, als je de ter puntentellingen langs elkaar bijhoud en er mocht een gigantisch nadelig effect zijn kan je gewoon één van de twee aanhouden. Om nu al allerlei scenario's te bedenken is ook onzin, misschien is diegenen die het snelst is er wel gewoon elke week bij, dan maakt het opeens niks uit hoe je telt, ben je altijd het snelst maar doe je vier keer niet mee maakt het ook niks meer uit....

9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    De verschillen tussen de bovenste en de onderste wordt per definitie groter als je een progressiever puntensysteem hanteert, dat hoeft niet te worden getest, dat geef ik je op een briefje.

Het nadelige van gedurende het seizoen wisselen is dat je er dan mensen mee gaat benadelen (en bevoordelen)...: mensen die een plaats zakken (of stijgen) in het klassement omdat voor de ene systematiek wordt gekozen in plaats van de andere. Denk niet dat Flavour die keuze wil maken gedurende het seizoen (ik niet iig)... komt haast zeker gedoe van. :) Het is nu al ingewikkeld.
    Het gaat niet alleen om de #1 (tov #2) maar ook voor #2 tov #3, 3 tov 4, etc..

Work in progress:

En nog twee plaatjes

10. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Die oranje Porsche is cool :)

Ik geloof dat het juist de bedoeling is van Flavour om het verschil niet zo uit de hand te laten lopen toch?
    Ik ga er trouwens wel vanuit dat het om het team klassement gaat, en dat het AM en PRO klassement geschieden word....

11. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Inderdaad. Aan het einde heb je geen gaten van 50 punten meer, maar eerder gaten van 20 punten. Als je een race mist wordt die geschrapt, mogelijk kunnen we voor het drivers klassement ook 2 races schrappen zoals met het teams klassement. Als je meer dan 2 races mist dan maakt het ook niet meer uit wat voor puntensysteem je gebruikt.

12. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb de oplossing :+

Hihi een beetje heel erg flauw, I know.

13. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    euhm hoe weet ik welke rijders al een koppeltje zijn?

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Koppeltjes vermelden hun koppelheid doorgaans in dit topic: 'Ik ben een koppeltje met X".
    Vooralsnog is iedereen nog vrijgezel geloof ik. EDIT: Al wordt er misschien wel al gedate.

15. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Koppelheid. Hihihi.....

16. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    ik wil natuurlijk niet in een bestaand kopeltje inbreken.. ik bedoel, ik ga niemand helpen met vreemdgaan! XD

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat hoor je dan vanzelf wel :)

Ik ben nog vrijgezelO-)

18. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    #$@%#$^ Ik krijg net mijn xbox one weer terug en start hem op. Zit ik met Tender te chatten en op dat moment doe ik ook mijn discje erin om het nogmaals te proberen of hij het nu wel doet en dat deed die.

Het discje zit erin en hij gaat beginnen met downloaden en op dat moment komt er toch een partij mega gekraak uit dat apparaat daar kreeg je kippenvel van (weet niet of jij het nog hoorde Tender) ?. Nu doet weer de disclezer het niet en kan die voor de 4e! x opgestuurd worden. Ik word hier moe van.

Straks volgt hier nog een filmpje (hij geeft nu ook een zacht mechanisch lawaai)

19. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Jezus, Divimus.
    Wet van Murphy? Je hebt wel gigantische pech met dat ding.
    Was het steeds een nieuwe console of hebben ze hem steeds 'gerepareerd'?

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ja Divimus, ik hoorde nog net een heel luid gekraak/geratel en toen verdween je offline.. Ik dacht not van 'het zou toch niet!'... maar dus toch :mad::mad: Grrr Ik zou een google-shirt eisen ditmaal.:+

Deel Deze Pagina