Het was eigenlijk de gameplay demonstratie die we al hadden gezien van die Twitch link, maar hier lieten ze meer van de battle tegen een draak zien. Heel gaaf dat je dus kunt richten op zijn poten, want zodra zijn health daar weg is..kan hij niet normaal meer staan. Maakt de battles echt boeiend.
Dragon Age: Inquisition heeft homo-metgezellen Minderheden krijgen steeds vaker een plek in games. In Dragon Age waren er al eerder bisexuele metgezellen in je groepje, maar nooit homosexuelen. Nu krijgen we in Dragon Age: Inquisition de lesbische rogue, Sera de Elf en de homo-mage Dorian. Dorian komt uit Tevinter en is sarcastisch en eigengereid. Tevinter is een macholand, waar openlijk magie wordt bedreven. Dit in tegenstelling tot de andere streken in Thedas. Homosexualiteit wordt in Tevinter afgekeurd, decadentie en slavernij niet. Dorian hoopt dat zijn vaderland kan veranderen ten goede. Via Twitter werd eerder al bevestigd dat Sera een lesbienne is. Zij heeft een rebelse persoonlijkheid en zat in een geheimzinnige groep rogues. Wat verwachten jullie: lof of boycots voor Bioware voor deze actie?
Had Mass Effect deze mogelijkheid al niet? Big deal, lol. Dat hier ook echt drukte om gemaakt kan worden he, wow.
Inderdaad, zoiets als dit hoeft geen ophef over te worden gemaakt. Geen lof noch boycot hiervoor. Leuk voor diegene die dit wel graag wilden hebben, de andere gaan toch het "traditionele" pad. Als het er niet in had gezeten was het waarschijnlijk ook geen probleem geweest voor de minderheden. Kan me ook niet voorstellen dat er naast de hevig religieuze onder ons er ook maar iemand tegen is op zo'n toevoeging, je hebt gewoon een keuze.
Mijn eerste romance scene in Origins, werd ik anders 'aangerand' door Zevran . Ik dacht, cool eindelijk een elf in mijn squad. Speelde zelf met een Daelish Elf, en na hem gerecruit te hebben en 1 gesprek verder, kwam de tent scene al. Dacht dat die gewoon aan het trollen was, maar blijkbaar niet dus. Toen maar heel snel mijn xbox uitgezet, om het niet verkloot te hebben Leliana.
Wat goed van ze, maar moet hier echt een nieuwsbericht van gemaakt worden? Misschien zegt dit dan meer over in hoeverre dit geaccepteerd is in gaming?
Hier in NL is het zeker geen nieuws, maar in het preutse Amerika is het in sommige staten echt een ding.
Hele grote Q&A met veel info http://www.eurogamer.net/articles/2014-07-09-huge-dragon-age-inquisition-q-and-a-info-dump [yt]WdXvFEEBZeo[/yt]
Hoe zit het met save imports? Is daar al iets over bekend? Kun je saved importeren op je one of niet? Saves van de 360, of heeft het alleen zin op de 360?
Ja. Als ik me niet vergis wel voor zelfde console, niet naar next en/of andere console. Alle (belangrijke) dingen kun je instellen in de Warden's Keep...schijnt heel uitgebreid te worden.
O, dat is dus mooi. Je kan dus zeg maar op de One versie instellen hoe jij de game wilt starten en met welke gevolgen? Best begrijpelijk voor een cross gen game, hadden ze van mij ook met Mass Effect mogen doen. Bied veel meer keuzemogelijkheden en dat doet het RPG genre altijd goed.
Of course, with all the talk of choice and consequence, how will player’s previous decisions from the Dragon Age series carry over into this game? Surprisingly enough, BioWare was willing to give the answer. Thanks to a platform-agnostic web program called The Keep, BioWare plans to give players agency not just over the choices affecting this Dragon Age, but future adventures as well. “So you create your old characters, you define who they were, it’s a narrated, animated experience for the major choices that would have taken place in the previous games, you can decide what this character did in that situation, and you can drill down from there into the hundreds of other choices that they could have been involved in. And when you start up with Inquisition, you can connect with The Keep and it'll pull down those decision, and your character from the previous games will impact the world based on those things. So for new players as well, they can engage and set up how they want it to be.” So if your previous Dragon Age saves were on the PC, and now you’re switching to console? Not a problem. And not a problem if you’re changing around for the next adventure either. http://www.sevencut.com/2014-e3-cov...-transfer-challenge-shows-off-brave-new-world
Ik heb voor 4,99 DA2 gehaald en qua cutscenes, voice acting, combat en gesprekken is hij nog best tof. Vooral combat als mage is echt wel heel gaaf. Hoe het verhaal is, is nog even afwachten. Maar godskolere waarom is die stad Kirkwall zo saai en....kaal? Hoezo ze trekken alles uit de kast voor deel drie als je alleen al naar de omgevingen kijkt.