Enemy gezien. Had er dacht ik hier op xbw wel wat positief over gelezen. Vond er weinig aan. Duurt te lang terwijl hij maar 90 minuten duurt. In geen enkele scene weten ze de spanning echt over te brengen. 5/10
Niet mee eens. Moet alles maar hapklaar worden gegeven? De film nodigt de kijker juist uit om het plot op te lossen. Er worden ook subtiele hints en verwijzingen gegeven die je de eerste keer wellicht niet direct opvalt (mij ook niet).
Had al verschillende uitleggen gelezen maar dat verandert niks aan het gegeven dat de film nergens spannend wordt, al proberen ze het wel. Ook vind ik dat de uitleg weinig toevoegd. Maar ieder zijn ding!
I Saw The Devil Damn, wat goed. Blij dat ik hem eindelijk eens heb kunnen zien. Begon wat te melodramatisch met de muziek en beelden maar transformeerde al snel naar een bikkelharde wraak film. En ondanks de lange speelduur was het toch echt zo voorbij. Fijne cinematografie met echt bikkelharde en ziekelijk geweld. Beide personages waren ook echt zeer fijn om naar te kijken, al was Choi Min natuurlijk wel echt een overtreffende trap vergeleken met de andere acteur. Koreanen zijn me toch een stel bazen hoor. 8,5
Echt een fantastische film inderdaad. Dat eind ook! Heb zelf de Yakuza thriller Outrage gezien. Is met oa Takeshi Kitano. Vermakelijk en paar hele gruwelijke scenes, maar echt niet zo vet als Sonatine bijvoorbeeld.
Ik vond Ajeossi een stuk minder. Kijk dan liever Chugyeogja, oftwel The Chaser. Daar past het thema van I Saw The Devil ook veel meer bij.
Need for Speed - 7.5/10 Ik had hem veel slechter verwacht eigenlijk. Natuurlijk is het verhaal redelijk voorspelbaar maar het is een actiefilm in de sfeer van de eerste Fast and the Furious. Het verhaal gaat snel blijven ze niet hangen in de details. Al met al een vermakelijke film!