[PS4] [Vita] Persona 4: Golden

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 jan 2012.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Tists, overal twists! :+
    Van mij had het ook nu nóg langer door mogen gaan.

Ook een gigantisch verschil in speeltijd tussen het goede en slechte einde zeg. Gewoon een paar uur verschil. Dat is wat anders dan gewoon verschillend gekleurde eind cutscenes. :+

Ik zit die Japanse trailer van de serie te bekijken, en het lijkt erop dat Yu alsnog niet veel spreekt? Soms wel, maar het lijkt mee te vallen. Is dat zo? Misschien er dan ook maar eens over denken om de serie te kopen.

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Hij maakt vooral alleen geniale opmerkingen en geluidjes. Vond het zelf veel toevoegen aan Yu.
    Golden Anime nog niet gecheckt, de personages met Japanse stemmen klinken gewoon niet hahah.

3. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Ja, er zit echt ongekend veel content in :). Ook dat bepaalde 'keuzes' gewoon 20 uur extra verhaal toevoegen.

Die epiloog waarbij iedereen een nieuwe look heeft, geweldig ook.

Waarom gestopt? :eek:

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Er zou eigenlijk net als op een dvd een scene select in moeten zitten! Zodat je specifieke scenes opnieuw kunt spelen en de verschillende uitkomsten kunt zien. Sommige van de beste scenes zijn gewoon pas op het laatste. :D
    Als het maar kleine opmerkingen etc zijn is het prima. Ik was bang dat ie te veel ging lullen, terwijl dat totaal niet past bij zijn persoonlijkheid.

Japanse stemmen zijn inderdaad vreselijk. 8) Ik schrok me rot toen Teddie aan bod kwam in de trailer.
    Ben verder ook benieuwd hoe ze dungeons aanpakken. Gaan ze in de serie grinden? Zijn er ook ~10 floors? (mja, er zullen denk ik niet meer dan een paar key battles zijn maar zou wel lachen zijn als ze in de serie opeens zouden gaan grinden, haha. 'LEVEL UP! ... Wacht, ik kan geen skills meer onthouden, even zoeken welke ik wil verwijderen!'
    Een uur lang Persona's fusen...)

Er is zeker nog niet een datum bekend voor de P4G anime vertaling? Deze ondertiteling is fijn, maar de echte stemmen zou nog fijner zijn.
    http://www.crunchyroll.com/persona4-the-golden-animation/episode-1-the-golden-days-657227

5. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Gevechten zijn snel, eigenlijk skippen ze altijd meteen naar een boss battle en is dat wel ongeveer een tot twee episodes lang. Je moet het ook gewoon echt zien als iets extra om nog meer te genieten, zonder de game gespeeld te hebben moet je niet de anime kijken. Daar is het te snel voor. Maar goed, de personages maken Persona 4 en de anime doet daar nog een schep bovenop. _O_

6. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Aparte saves voor die momenten.;)
    Je had toch een 4GBtje speciaal voor P4G?:confused:

Anime is idd erg leuk. Doet uiteraard sommige dingen anders (zoals al je baantjes) maar doet het op een leuke manier imo, zonder het te verknallen.:b:

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, ik heb een apart 4GB kaartje. Hoezo? Hoe helpt me dat met die scene select? :+
    Al heb ik P4G daar nog niet op over gezet, ik heb er een aantal andere, kleinere dingen op staan. :p Was te bang dat ik op de een of andere manier mijn save zou verpesten.

Ja, aparte saves. Tsja. Had gekund. Maar dan moet je dat vooraf al precies weten. Aangezien je niet ieder moment kunt saven is me dat te veel gedoe om vooruit te denken wat ook alweer kan komen.
    En met 1 save spelen is ook gewoon leuker.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wie heeft hier eigenlijk de platinum? (MAD?)
    Ik zit eens te kijken wat ik allemaal heb gemist, en hoewel dat op zich nog meevalt zijn die wat ik heb gemist wel een flinke pain in the ass om te doen 8) Kan niet zeggen dat ik veel zin heb om met een guide te spelen om in 1 playthrough én alle boeken te lezen én alle SL's te maxen. Tenzij ik door die guide binnen 2 ingame maanden klaar kan zijn dan. :+ Maar een heel jaar zie ik dat niet zitten. Haalt een beetje té veel de vrijheid weg van de game als je per dag verplicht bent bepaalde dingen te doen.
    100% compendium is niet echt een guide voor nodig gelukkig. Net als 100 skill cards. Dat komt vanzelf wel.

Maar de platinum zou wel zo mooi staan :'-(

('Buy an item from the Capsule Machine' DIE WAS TOCH KAPOT?!)

9. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Volgens mij doet hij het wel op regenachtige dagen :p.

Hoe lang was je met de platinum bezig MAD?

10. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Klopt.
    Euhm....op de teller stond 200 uur dacht ik, maar daar zit ook veel 'effe iets anders doen' tijd tussen.

Eerste pt zonder guide gespeeld, 2de met guide en op easy. Dan blaas je echt door de game heen.

Is wel de plat waar ik het meest blij mee ben.:+

Laatst bewerkt: 21 jul 2014
  11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Is er een specifieke guide wat je hebt gebruikt wat je stap voor stap door de game helpt? Of moet je er een stuk of 3 open hebben staan die gericht zijn op de aparte trophies en dan dus de hele tijd tussen die switchen om te kijken of je niks vergeet? :+

12. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    1 guide is genoeg, al is de tweede handig...maar niet nodig;
    http://www.gamefaqs.com/vita/641695-persona-4-golden/faqs/64630

http://www.playstationtrophies.org/...3-persona-4-golden-road-map-trophy-guide.html

Moet ook wel zeggen dat ik geluk had dat ik die trophy van Rise (Hardcore Risette Fan) in de 1ste PT kreeg, zonder ervoor gegaan te zijn. Beetje wisselen tussen karakters in dungeons was genoeg....heb er wel geluk mee gehad als ik dat zo lees).

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb gewoon de hele game met Chie, Yosuke en Yukiko gespeeld. Dat gaat nu achteraf gezien dus heel vervelend zijn.
    Of ik zou nu dus mijn save moeten laden voor de laatste dungeon en daar rondrennen met de resterende party members in de hoop dat Rise haar zinnen goed opdreunt. Ook al zijn ze een tikkeltje laag qua level..

En damn @ die gamefaq guide 8) Je moet er maar zin in hebben om zoiets even te schrijven.

14. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Plat zal ik nooit halen. Maar ik kan wel eindelijk weer verder. Zat vast bij die 8-bit baas. Maar ja, tijd niet gespeeld en vanochtend haal ik 'm in een keer zonder problemen. Zo typisch is dat. Blijft een heerlijk spel. Helaas heb ik niet echt veel tijd, dus gaat nog ff duren voor dat ik 'm uit heb.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wie heeft eigenlijk in 1 keer het perfecte einde gekregen?
    Ik had in december 1 zin verkeerd gezegd. De laatste van die belangrijke reeks. Crap! :+ Anders had ik het helemaal zelf in 1 keer goed gedaan.

De rest daarna wel prima gedaan. Marie op level 10, met iedereen gesproken, naar Junes. Helemaal zelf! (ja, het was me eindelijk gelukt om dingen te vergeten over de game :p)

Ik heb iig besloten om voor ik aan NG+ begin maar eens de tv in te duiken, en met mijn resterende party members naar oude dungeons te gaan. Hier en daar wat knokken in de hoop dat ik Hardcore Risette krijg. Zo ver kan ik er toch niet af zitten :mad:
    Zou de NG+ playthrough iig een stuk fijner maken, als ik die tenminste al heb.

Hatelijk altijd, achievements en trophies die willen dat je iets een bepaald aantal keer doet, maar je geen mogelijkheid geven om te checken hoe ver je bent. Misschien moet ik nog 1, misschien nog 100.

16. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik had ook 1 ding verkeerd gezegd, maar dat was omdat ik na mijn huilmomentje geen genade had (net als Yoseke).
    Daarna reload save gedaan, en had ik het wel goed.

Ja, ik was ook écht verbaasd toen die Trophy ineens popte.
    Verbaasd, maar érg blij.:+
    Ik had verwacht dat ik alles zou kunnen halen behalve die, dus toen ik die had wist ik zeker dat de Platinum voor de rest een eitje zou zijn.:9

Hopelijk popt ie voor jou ook snel Dulle!

je kunt natuurlijk ook gewoon alvast verder gaan met NG+ en die oude save voor later bewaren...:b:

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dat kan ook ja. :9

Had je verder het True einde of ook gelijk het Golden einde?
    oftewel Marie SL op level 10 en haar dungeon gehaald.

Jij had dus Namatame in de tv gepropt? :D

18. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Na die eerste fout had ik idd gelijk ook Golden. Ik wist dat ik de SL van Marie op 10 moest hebben....dat was dus ook de eerste die ik op 10 had volgens mij.:+

Yep. Ik was pissed.

Nanako dood, dan hij ook dood!!:mad::mad:

19. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik was meteen Golden.
    Ik kan me niet meer precies herinneren waarom ik het had gedaan, maar eerste keer rond dat stuk met Namatame had ik blijkbaar alle reacties in een keer goed gedaan zonder guide. Alleen iets later dacht ik dat ik nog steeds fucked was en deed ik het stuk opnieuw met guide. En toen zag ik dat ik al die tijd gewoon goed zat. :cool:

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik wilde wel de goede keuze geven, ik had de cursor er al op staan. (die 2e keer 'we're missing something' zeggen) Maar ik had het gevoel dat we dan in cirkeltjes door bleven lullen, dus had ik maar een andere optie gekozen. Crap. :+ Was wel een wtf momentje toen de game vlak daarna afgelopen was.

Maar dus niet die gozer in de tv geduwd. Dat kan dus echt? Had verwacht dat ze je sowieso een beetje de niet moordenaar kant op zouden duwen.

Ennnn :D
    Ik begon al bang te worden dat ik ook morgen nog vele uren moest gaan grinden, en juist toen plopte de trophy. Pfoe. :+
    Zag dat ik nog een hoop skill cards en persona's moet verzamelen. Maar eh, daar is geen guide voor. Ik speel een 2e keer en achteraf zie ik wel hoe ver ik ben gekomen met die trophies.

Gelijk de Vita even een persona theme gegeven.

Toen ik op zoek was naar wat fanart voor op de achtergrond kwam ik ook art tegen van Yukiko. Kan niet kiezen of het goed/mooi is gemaakt of dat het creepy uitziet, haha 8)

Deel Deze Pagina