1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Locke
    Anderhalf uur met Tom Hardy in een auto, boeiend genoeg. Eigenlijk draait de film alleen om de gesprekken die Ivan Locke voert in zijn auto en het verhaal erachter. Ondanks dat de film zich dus alleen maar afspeelt in een auto is het toch boeiend genoeg. Toffe rol van Hardy en ook Andrew Scott als iemand aan de telefoon was geniaal. Vooral leuk om te lezen hoe ze uiteindelijk de film ook hebben gemaakt, meer dan tien keer volledig geschoten en daar vanuit stukken tot één gemaakt. 7,5
     
  2. FreakinDell

    FreakinDell Reflex Prime

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan toch niet? Ford Falcon V8 ( the last V8 ) krijgt ie in deel 1 .:confused:
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dawn of the Planet of the Apes

    Teleurstellend...

    + Fantastische CGI
    + Caesar en Koba hebben een paar goede momenten en dynamiek
    + Mooie intro en paar eerste scènes, dan is er nog spanning!

    - Clichématig verhaal en voorspelbaar van begin tot eind
    - Zeer agressief en gewelddadig, maar geen bloed
    - Beetje standaard actiefilm
    - De film heeft een soort onderliggende boodschap die zó lam is
    - 3D was zo episch ruk, ik stoorde me er echt aan, geef me gewoon een scherp 2D beeld in plaats van dat vage 3D

    Malcolm en z'n gezin die Caesar in de bossen vinden en hem oplappen? Dat vond ik té cliché. Toen ging het me echt te ver, zo gaar.

    Dat hele "Apen zijn net mensen en mensen net apen" kwam me zo de strot uit. =(
    Cijfer: 6,5/10
     
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Splinters ​
    (2011) (Adam Pesce)
    [​IMG]
    [​IMG]

    'Splinters' is de eerste langspeeldocumentaire over de evolutie van het inheemse surfen in het ontwikkelingsland Papoea-Nieuw-Guinea. In de jaren 1980 laat een onverschrokken Australische piloot een surfplank achter in het kustplaatsje Vanimo.

    Twintig jaar later is surfen niet alleen een van de pijlers van het dorpsleven, maar ook een middel om prestige te winnen. Zonder toegang tot economische of educatieve vooruitgang, laat staan stromend water en energie, is het dorpsleven hermetisch afgesloten.

    Een plaats in het nationale surfteam van Papoea-Nieuw-Guinea is de enige manier om de rest van de wereld te zien.

    Heerlijke documentaire, vooral als je van surfen houdt, echter zie je ook hoe het er aan toe gaat in Papua-New Guinea, mbt traditie, politiek en de wijze waarop ze vrouwen behandelen.

    Voor surfers verplichte kost, voor andere alleen als je lichtelijk geinteresseerd bent. :+

    8/10

    PS. mocht je hem willen kijken, hij is ook op de nederlandse Netflix beschikbaar ;-)
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2014
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    @ Willem: Sla Hercules in 3D dan maar over. Die is nog erger in 3D. :emo:
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Die sla ik in 2D ook over.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Had apenplaneet in 2D gezien. Wordt er ook niet beter op hoor Willem. :p
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik heb ook gekozen voor de 2d versie van apes. Fuck 3D. 2 films ooit gezien waar het wat toevoegde en dat waren avatar en resident evil deel 62
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lees net dat Max max al klaar was met filmen eind 2012. En dus 2.5 jaar later verschijnt die pas in de bioscoop. 8) Zal gek worden als acteur. 2.5 jaar later sta je eindelijk op de rode loper en krijg je vragen hoe was het om met die samen te werken en wat was lastig tijdens het filmen? Zit je volgens mij echt in je geheugen te graven
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben ook geen fan van 3D maar ik moet wel een uitzondering maken voor HFR 3D , heb the Hobbit 2 in HFR 3D gezien en dan is het beeld WEL scherp en rustig en niet storend.

    Meer van dat en minder van die lakse half half 3D shit die weinig toevoegt aub
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    True! Hobbit 2 heb ik zowel regulier als in HFR gezien en dat is echt een wereld van verschil.

    Maar de 2D blu-ray is ook gewoon sick dus ja. :+
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    The Hobbit 1 en 2 waren zwaar gaar in 3D met HFR, als een film draait met HFR dan ga ik naar de 2D versie :eek:
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Absoluut. Ik wou alleen maar zeggen dat als 3D goed gedaan is dat ik het een toevoeging vind (in de bios, thuis vind ik er geen ruk aan, dat kijkdoos effect op een 3D tv is nog minder dan het effect in de bios)

    En het 'soap opera effect' van HFR 3D was in binnen 10 minuutjes aan gewend. Dat is gewoon een kwestie van wennen, wat mij betreft stappen we lekker af van 24p en gaan we voor de realistische framerates. Een jaar geleden zou ik dat nog vloeken in de kerk gevonden hebben maar ik kan er steeds beter aan wennen. Helemaal met mijn nieuwe tv die heel goed is in frame interpolation en als je dat een week of wat ook bij films aan hebt staan word 24p gewoon onrustig voor je ogen.

    Ik denk dus echt dat dat een kwestie van wennen is. Op een gegeven moment word je (of tenminste, ik) blind voor het soap opera effect en dan is het alleen maar strak en rustig beeld

    Hoe heb jij het op je tv ingesteld dan? Heb jij de frame interpolation voor de view type waar je films op kijkt helemaal uit gezet?
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2014
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dit is momenteel puur in de bios, ik heb beide hobbit films gekeken in HFR omdat m'n vrienden dat zo aswm vonden, deel 2 ook maar in HFR gezien omdat we dan met z'n allen naar de film konden... slechte keuze geweest.

    Ik merk gewoon het verschil en voor m'n gevoel raak ik er ook niet aan gewend, dat is nu precies hetzelfde als ik de 60fps beelden bekijk van TLoU en het voelt voor mij niet natuurlijk aan. Het zal wel allemaal aan mij liggen maar ik erger me er kapot aan.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    je bent niet de enige hoor, veel meen mensen vinden het 'soap opera effect' niet om aan te zien

    ik wen er snel aan en wil niet meer anders , zeker voor games niet. Voor films vind ik het vooral bij snelle aktie beelden prettiger.
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wtf is soap opera effect? Ik had nergens last van.
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb het liefst 60 fps. Raak vaak suf van 30 fps. Al helemaal in games.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    FPS toch?

    Afschuwelijk in films, ziet er zo fake uit. 60fps bij games vind ik ook nog steeds vaak te raar, gewoon niet realistisch.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hoeveel frames per seconde is jouw realiteit dan ? :+
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455
    24, jeweettoch!
     

Deel Deze Pagina