Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Nog een belangrijk detail mbt de ea service:

Play First: EA Access members will get to experience trials of new EA games early on Xbox One. Starting 5 days before release, you’ll be able to try the game for at least two hours and then save your progress. Once you purchase the digital or physical copy, you can use your save game and continue the experience

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Waarom is dat alleen op xbox.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Sony wil geen concurrentie voor PS+

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ze vinden 1 betaald abonnement per console genoeg. Wellicht dat er anders overlap zou zijn tussen games van beide diensten?

5. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Psplus abonnees zijn 200% verhoogd sinds de release van de PS4.

In de ogen van Sony wil de consument 1 abbo voor meerdere consoles waarbij zij daarvoor verspreid content geleverd krijgen.

En ze zijn nog bezig met PlayStation Now, Sony heeft bewust tegen EA "nee" gezegd omdat ze het geen verrijking vinden voor hun klanten.

6. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    gemiste kans voor ps4 als je mij vraagt.

7. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar ze hebben ook ergens gelijk. Straks doet elke uitgever het. Dan geen demos meer als je er niet voor betaalt, heb je 4/5 abo's lopen.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zijn er sowieso eigenlijk nog demo's? Zie ze nooit meer eigenlijk.

9. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Gewoon ondat het dikke concurrentie is. Ik vind het niet erg dat ze dit weigeren.

Eerlijk gezegd vrees ik voor dit soort abonnementen. In het geval van het EA-abonnement heb je al twee uur achterstand in nieuwe games op spelers die wel die pas hebben. What's next? Koop CoD, maar voor de overige drie online maps moet je de Activision-pass hebben? Je hebt nu al per platform specifieke (timed) extra's voor een game, laten we het daar maar bij houden.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Sony wil het zelf doen met PS+ en PSnow

Ik snap het wel omdat LiVE Gold altijd al gezien werd als de paywall voor online gamen (en Netflix en noem maar op tegenwoordig) en Sony PS+ nog steeds vooral probeert te profileren met de instant game collection (ook al is het nu eigenlijk gewoon daarnaast ook een online paywall) en blijkbaar vind dat wat EA probeert te doen daar te rechstreeks mee concurreert.

Benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor de relatie MS <> EA <> Sony. Ik kan nog niet zo goed inschatten hoe sterk EA de komende paar jaar gaat inzetten op zo'n games as a service idee. Het is helaas wel de toekomst waar we op aansturen

Laatst bewerkt: 31 jul 2014
  11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoe zal dat nou komen? :+

12. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja ik ben er ook niet blij mee. Ja de prijs is goed, heel goed zelfs. Maar stel dat ubi en acti dit ook gaan doen.

Neem aan dat je op zn minst korting krijgt op EA dlc

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Soms verdenk ik Sony ervan dat ze + verplicht hebben gemaakt om online te kunnen op de PS4 omdat ze bang waren dat mensen weg zouden lopen omdat de instant game collection op PS4 bepaald niet goed is vergeleken met wat we op PS3 gewend waren

Maar aan de andere kant, ze doen wel beter hun best met PSN qua snelheden van downloads en updates en dat soort infrastructuur is natuurlijk ook niet goedkoop en moet ook terug verdient worden, dat is een veel logischer aanleiding

14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja denk dat het of ps3 trage zooi zou zijn of goede maar wel betaalde service

15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Meh, tegenwoordig heb ik overal abbo's lopen dat een console meerdere abbo's heeft tsja, so be it? Voor Netflix betaal je immers ook al apart en Spotify ook.

16. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik ben blij dat Sony die dingen niet doet, een abbo is wel genoeg!
    Goed van Sony:thumbs:

Je kunt er gewoon van uit gaan dat als Sony hier ook aan meedeed, dat Activision en Ubisoft ook EA gaan volgen.

17. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39

Ik heb geen interesse in EA games, maar ik vind dit juist wel een goede ontwikkeling. Ik hoop dat er een partij op de markt komt die met meerdere publishers deals sluiten zodat er dadelijk een abonnement service is die in zijn bibliotheek games aanbied van bijvoorbeeld ubisoft en activision.

Deze service van EA zie ik een beetje als HBO. Een kanaal waar alleen content te zien is van diegene die het aanbied.

Ik wacht op de Netflix aanbieder onder de games die meerdere publishers in zijn bibliotheek opneemt.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zoals ik het eerder zei vind ik het idee wel goed. Console wereld kan wel zoiets gebruiken.
    Vind het alleen vreemd dat Sony zegt "not great value". Kan je prima zeggen. Alleen hebben ze zelf PS now met dramatische prijzen. Vragen om problemen dan.

19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja dat is weer een ander verhaal. En dat is denk ik de toekomst. Maar niet 3 verschillende uitgevers met hun eigen abo

20. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    We zijn voorlopig nog niet zover, maar het is te hopen dat Sony hun klanten tegen die tijd in ieder geval zelf de keuze geven om wel of geen abonnee te worden van zo'n dienst.

Dat vind ik nu ook van de keuze van Sony om voor hun klanten te beslissen. Ik hoef helemaal geen EA-abonnee, maar er zullen genoeg mensen wel geïnteresseerd in zijn. Dat zal bij de PlayStation owners niet anders zijn. Er zijn hele volksstammen die puur en alleen sportspelletjes spelen. Dan zou het fijn zijn als Sony voor hun eigen klanten in ieder geval de mogelijkheid geeft om lid te worden.

Deel Deze Pagina