1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] The Sopranos

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door goodfella, 19 jan 2006.

  1. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dat was inderdaad 1 hint ja, maar er zijn er veel meer. In de link die ik heb geplaatst op de vorige pagina kun je alles nog eens nalezen als je wil en daar staat ook een quote van de maker David Chase in waarin ie dus bevestigd heeft dat het weldegelijk een gesloten einde is
     
  2. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je een stuk quoten waar chase zegt dat tony dood is?

    Of een filmpje? Hij is er altijd vaag over, of geeft geen antwoord.

    Ja, die hele analyse ken ik ook uit mijn hoofd. Maar david chase zegt nergens letterlijk dat tony dood is.

    (Of ik heb dat gemist)


    Dat rip away, wat ik al zei, daar bedoelt hij de kijker mee. Wij zijn op zwart gezet. Dat heeft ie zelf uitgelegd in een ander interview.

    En deze quote uit dat stuk

    “The only thing I would say definitively about it is, whatever happened, Tony put himself there. It was the world as he saw it. He was responsible for where he ended up – wherever that is. Just as in the beginning, he sent himself to therapy and he was looking at that statue.”


    Kan je ook heel duidelijk op maken dat het einde niet helemaal vast staat.

    'Whatever happened'

    Je zal never nooit een quote of filmpje vinden dat david chase letterlijk zegt dat tony dood is. Hij ontwijkt die vraag altijd, blijft vaag of lacht hem weg. Dat is natuurlijk niet voor niks.

    En al die zogenaamde diepgaande analyses.... Als je echt sopranos fan bent dan zie je de meeste verwijzingen al de allereerste keer dat je de laatste aflevering ziet. Die tips liggen er wel zo dik er bovenop. 1 grote mindfuck. De hele serie zit er vol mee. Maar zelfs als een aanslag op tony op het punt stond om te beginnen, kan er nog van alles gebeuren natuurlijk.

    Hij heeft er wel meer overleefd, ;-).


    Maar goed, heel veel wijst op een aanslag. Maar..... Je weet het niet zeker.

    Was ook sprake van dat er een film zou komen, was nog niet zeker. Dat komt nu natuurlijk niet meer helaas. Is wel over gesproken, maar zonder tony soprano wordt dat niks, daar waren ze al wel snel over eens. Logisch ook.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2014
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Uit de introductie van die analyse:

    David Chase in 2007.

    Letterlijk heeft ie het niet gezegd nee, maar er zijn zoveel aanwijzingen dat ik geen enkele andere optie zie...

    Daarbij kan ik me ook nog een interview herinneren waarin ie aangaf best te balen van het feit dat er zoveel discussie over is (geweest) en gaf ie zichzelf een beetje de schuld. (als in dat ie het misschien nog duidelijker had moeten maken voor de kijker)
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat maakt het uit. Je eigen interpretatie is toch de belangrijkste...
     
  5. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt helemaal niks uit haha ;-).

    Vind het gewoon leuk om over die serie te ouwehoeren. Ik wil alles weten, ook als ik er naast zit.
     
  6. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0

    Kijk, nu komen er ergens. Inderdaad, letterlijk zegt ie dat niet. En ja, er zijn zoveel aanwijzingen. Dat klopt.

    Maar je moet wel heel weinig fantasie hebben als je niet kan indenken dat in een tv serie iets gebeurd wat je totaal niet verwacht.

    - meadow komt binnen. Tony wordt dood geschoten
    - meadow komt binnen, gebeurd helemaal niks, gaan gewoon eten
    - meadow... Tony wordt beschoten, gaat mis, schiet aanvaller dood
    - medaow... Tony wordt beschoten, gaat mis, maar de kogel treft zijn vrouw, aanvallers rennen weg.


    Etc etc etc etc

    Er kan van alles gebeurd zijn. Blijft een film/serie natuurlijk.

    Ik zit dat stuk te zoeken waar hij uit legt dat de kijker op zwart gaat. Kan dat even niet vinden nu. Maar daar zegt ie dus dat wij op het hoogtepunt van de serie op het puntje van ons stoel zitten... Nu gaat het gebeuren... Nu komt de climax... Je wilt weten hoe het af loopt.

    En ineens ben je weg...

    Zal nog eens zoeken of ik dat artikel kan vinden. Maar er zijn echt miljoenen hits op deze discussie, haha ;-).

    En discussie verkoopt goed hoor, denk niet dat chase er heel erg mee zit. Want met al die verwijzingen en dit einde krijg je automatisch discussie van mensen die zeker weten wat er gebeurd is, terwijl je dat nooit kan weten. Je bent er namelijk niet meer. Je bent uit het leven gerukt, je gaat op zwart...

    Je oogst wat je zaait, en dat wist Chase maar al te goed.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2014
  7. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt niet gezegd. Alleen dat je het niet aan hoort komen, meer niet.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2014
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
  9. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Meh, had niet gehoeven voor mij, ga het ook niet lezen ook.
    Hou het bij mijn eigen interpretatie, vond het einde zelf prima zo.
     
  10. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Nee hoor.

     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Oooooh ok. Duidelijk!
     
  12. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    De tour gedaan in New York (Jersey).. Was echt fenomenaal.. we sloten af in Bada Bing (Satin Dolls) en het leuke was dat ons hotel (holiday inn) er vlak naast lag.. alleen jammer dat de slagerij in het echt weg is.. dat hele blok is meen ik neergehaald
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Sodeju, ik ben net aan seizoen zes begonnen, dat is een lang seizoen zeg! Ben wel benieuwd hoe het allemaal verder gaat nu.
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Seizoen 6 werd in principe ook uitgezonden als 2 seizoenen. Dus eerst de eerste helft van de afleveringen dan 9 maanden niets en dan het tweede deel (zoals bijv. bij Breaking Bad seizoen 5).
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Zo dat was het. Epische serie. Het gaat zo diep dit. Ik heb echt het gevoel dat alles met elkaar in verband staat en dat de schrijvers echt super diep over alles nagedacht hebben.
     

Deel Deze Pagina