Dat is precies wat de oude PS3 clusters waren, ik heb er 1 gezien in het Hostingcentrum in de Eemshaven voordat die failliet ging (dat is niet dit plaatje overigens, daar mochten geen foto's gemaakt worden binnen de slagboom )
Uiteraard is dat uit de tijd dat je nog linux kon installeren op een PS3 voordat Sony die optie weg haalde
Maar wat je daarvoor zegt is precies wat ik nu genaaid vind. Eerst was de BC hardwarematig, niks geen onduidelijkheid over
toen ging de hardwarematige BC weg, en toen was BC zogenaamd niet meer mogelijk omdat het te lastig was gezien de systeem architectuur van de PS3 om daar ps1 of ps2 games op te emuleren
Nu word dezelfde hardware, zelfde archtectuur (waarschijnlijk in een geclusterde en rackvriendelijke variant) gebruikt om hetzelfde te doen. En reken maar dat ze netto minder resources voor een stream nodig gaan hebben als 1 Ps3 unit heeft anders word het nooit rendabel (tenzij het abonnement erg prijzig gaat worden maar dat verwacht ik niet)
Mijn punt is dus, dat 'schroeven' helemaal niet nodig is omdat ze het nu zelf op dezelfde (ps3 ) hardware ook gaan doen voor Now
ik heb het nog niet eens over de ps4
dat is gewoon een x86 systeem, dat kan fluitend ps1 games emuleren als Sony daar de moeite voor zou nemen
dat is allang geen kwestie van resources meer
Laatst bewerkt: 18 jan 2014