1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Frontpage] Feedback Thread & Bug Report

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Flavourlicious, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    [​IMG]

    [gb]Frontpage Feedback Thread & Bug Report[/gb]
    Heb je aanmerken of ideeën voor de frontpage? Laat hier weten wat je denkt!

    Ben je een bug op de frontpage tegengekomen? Vermeld hier waar en in welke situatie de bug voorkwam! Neem wel eerst even een kijkje in de lijst van bekende bugs, wie weet is de bug al reeds opgenomen!

    beta.xboxworld.nl

     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    w0000t!
     
  3. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Ik zal ook even wat feedback droppen over de nieuwe website.

    Er zijn een aantal dingetjes die de homepage imo wat onoverzichtelijk maken:
    - Blokken die bij elkaar horen staan toch los van elkaar, direct onder releases staan 2 blokken die allebei doelen op gamescom. Waarom zou je deze blokken niet bij elkaar voegen? Ik denk dat het dan wat overzichtelijker wordt.
    - De padding (of margin? :p) van de tekst is bij bijna ieder blok anders. Dit houdt in dat de tekst op verschillende plekken van de rand staat. Kijk bijvoorbeeld naar het blok onder forum, hier zie je goed wat ik bedoel. Overal dezelfde afstand zou de rust op de pagina ook ten goede komen.

    Overall is de site goed op weg denk ik, er wordt gekozen voor een bepaalde uitstraling die prima kan werken, toch zou ik voor iets meer rust kiezen, kijk bijvoorbeeld hoe www.pu.nl dit doet door grotere blokken met een witte achtergrond.

    Hopelijk kunnen jullie ook hier wat mee :)

    Good job en success verder!
     
  4. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Jullie zouden nog de transparantie van de achtergrondvlakken terugschroeven :+ Sommige dingen zijn echt onleesbaar.

    Voor de rest een onwijs toffe website!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Laatst bewerkt: 12 aug 2014
  6. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Helemaal goed :thumbs:. Mooi werk jongens.
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    1. Ik heb het gevoel dat de site wat schokkerig scrollt op een Mac Retina en Chrome.
    Edit: Al mijn andere tabbladen worden óók sloom als ik XBW open heb staan.


    2. Feedback: Waarom is er een Nieuws en Artikelen button, maar geen aparte kop voor Reviews? Dat vind ik de meest interessante artikelen en op de huidige frontpage heb je altijd een lijstje met de meest recente reviews in beeld.

    3. Check de bijlage, hippe username heb ik .:+
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 12 aug 2014
  8. XboxOneGamer

    XboxOneGamer Guest

    Dit. Hier heb ik ook last van, 13" MBP Retina
     
  9. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    edit@ verkeerde plek
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2014
  10. Insane D

    Insane D Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals al aangegeven door anderen scrolt de mainpage inderdaad zeer schokkerig. Dit is wel redelijk irritant en wordt hopelijk nog opgelost. (Windows 8 en Internet explorer 11)
     
  11. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Is te wijten aan de parallax scrolling. De javascript daarvoor wordt nog getweaked om het wat vloeiender te krijgen
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Als ik het venster minimaliseer en laat krimpen in de breedte gaat betaforum helemaal bad.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Gaat ie dan niet in mobiele staat?

    En waarom zou je dat doen :+
     
  14. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Soms wil je 2 vensters naast elkaar, bijvoorbeeld als ik half voetbal kijk en half aant browsen ben. Maar goed, de oplossing is om em iets verder te verkleinen.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Multitasken toch Jorrie?
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Tss, ctrl+tab is all you need :cool:
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja klopt, er is een resolutie waarbij het thema fucked is. Daar is verder niks aan te doen.

    Helaas is dat ook precies de resolutie wat de Vita gebruikt. :'-( Tenminste, ik neem aan dat dat hetzelfde probleem is.
    [​IMG]

    @Reckuuza; er is een apart topic voor forum feedback he... :+
     
  18. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Als ik van landscape naar portret ga dan gebeurt er dit. Kan aan de titel liggen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      165,5 KB
      Weergaven:
      18
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    http://beta.xboxworld.nl/

    Ok, ik heb geen flikker gedoneerd dus wellicht dat mijn mening niet heel erg telt, maar ik vind dit design nou niet echt HD/2014'ish. Ik had, gezien het nieuwe schitterende logo, veel meer 'flat design' verwacht, een beetje de stijl zoals bijv. Flavourish in zijn startposts gebruikt van Forza events (check bv. http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=173557).

    Op de homepage zie ik helaas weinig van dit terug. De achtergrond zoals hij nu in de beta staat is waaay te druk. De blocks zijn inderdaad een goed idee, maar door deze allemaal met een aparte visual te vullen wordt het scherm echt enorm onrustig.
    Daarnaast kom ik een aantal design dingetjes tegen waar je toch niet aan wilt beginnen, het belangrijkst bv de Outer Glow van dit witte tekst (en in de footer). Mijn feedback hierover is dat ik dit gewoon lelijk vind.

    Dus dat even mijn mening over de FP: ziet er echt niet uit alsof dit in 2014 gemaakt is. Dit kunnen jullie wel beter denk ik.



    http://beta.xboxworld.nl/artikelen/nieuws/
    Mijn verbazing is dan ook redelijk groot als ik op nieuws klik. Dit is weer de hele andere kant. Ok, de outer glow is helaas nog aanwezig, maar jullie moeten het toch met me eens zijn dat dit veel rustiger oogt en daarmee veel moderner. Even kleine dingetjes eruit lichten:
    - Search boxje mag wel wat opacity gebruiken, zo'n hard wit vlak is niet mooi en te opvallend.
    - Thumbs mogen ook wel clickable, nu gaat dat enkel via lees meer
    - Filter is nu niet echt nuttig maar dat wordt in de loop van de tijd gevuld neem ik aan, op bijv. Genre (racing, sports etc)
    - Bladzijdes wisselen kan wel een vleugje design gebruiken. Bijv. in een boxje.



    http://forumnew.xboxworld.nl/index.php

    Het forum is een beetje een mix tussen de FP en nieuws/artikelen. Het flat design ziet er top uit. Ik ben zelf niet een enorme fan van beeldvullende background visuals, maar in dit geval kan het ermee door. Jullie zijn ook nog niet echt consequent in de wittinten, soms is het grijs en soms heel hard #FFFFFF wit. Doe maar grijs maken aub.
    Het geblurde 'Xboxworld.nl Forums' blokje vind ik niet heel geslaagd.

    Eenmaal in een subfora oogt het weer rustig. Zelf ben ik geen fan van usericons voor de topictitels te zetten. Volgens mij als een usericon/avatar niet vierkant is komt er een raar vraagtekentje. Het zou natuurlijk supervet zijn als je een game-icon kon toevoegen, maar dit lijkt mij vooralsnog niet mogelijk... Of zou je dit direct kunnen laden van de frontpage (http://beta.xboxworld.nl/artikelen/artikel/skylanders/)? Dat zou wel heel nice zijn.
    Dan mag die dubbele border van mij ook wel weg.

    Verder denk ik dat het voor velen nog handig is als de home button op de forum pagina leidt naar het forum en niet terug naar home.

    Over Xenforo zelf: nooit mee gewerkt. Maar alleen al die meldingen zijn echt superhandig.




    Al met al vind ik dit zeker een verbetering. De FP vind ik echter gewoon niet mooi, maar hier kom ik sowieso nooit. Het forum is echt goed gedaan! Succes nog, hopelijk kunnen jullie wat met deze feedback
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De gehele index, sidebar, dropdown menu's, discussielijst en body van de post is toch dezelfde kleur grijs? Heb je een screen waar dat harde witte wordt gebruikt? Behalve voor dat element om je avatar heen bij posts. :p Weet ik wat beter waar ik moet zoeken om het eventueel aan te passen.

    Volgens mij is dat niet weg te halen (of ik heb het nog niet gevonden), en door het te blurren was het vrij onopvallend te maken. Anders kreeg je een harde grijze kleur wat meer aandacht trekt dan een transparante achtergrond. Of had je juist liever een kleurtje?

    edit: Nevermind, het is al weg. Wel even overleggen met de mensen die het voor het zeggen hebben of het wel weg mág. :p

    1. Kan niet weg, sorry. Of misschien is er een haxx manier om het weg te halen, maar dan zit je met die hele lege kolom. :p
    2. Dat is de default avatar voor als iemand zelf niks heeft ingesteld. Wordt nog veranderd naar iets meer XBW-achtigs.
    3. Hmm, zou wel vet zijn maar ik betwijfel of dat kan.
    4. Ik zie de border wat je bedoelt (denk ik, gewoon hier?), maar het stomme is dat er geen border ingesteld staat, haha. Dus ik heb het vermoeden dat die ook ingebakken zit.

    :D

    Er is heel veel te customizen, maar er zijn helaas ook nog beperkingen. Of ik ben beperkt in het vinden van de juiste opties. :+ Ik zal sowieso nog eens verder kijken of er alsnog iets getweaked kan worden aan je punten, misschien heb ik iets gemist :p

    Indeed it is. Ik kan niet wachten tot we definitief over zijn naar Xenforo. :D
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2014
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina