1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

  1. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Het online verhaal wat je nu schrijft is natuurlijk niet relevant voor mijn post.
    Snap dat je baalt van het online gebeuren in PES, ik ook, maar toch.

    En ja wat moet ik meer onderbouwen dan? Naar mijn mening zag die gameplay demo hierboven er meer uit als een potje echt voetbal dan het laatste potje Fifa dat ik heb gespeeld.
     
  2. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Verder heb ik pes15/fifa15 ook nog niet gespeeld, kan op dit moment dan ook niet gaan oordelen welke game voor mij beter voelt en speelt. Wat jij nu al blijkt te concluderen door een sneer uit te delen aan fifa. Sommige spelers lijken wel goed moet ik zeggen! Die close up van nigel de jong, heeft dezelfde don't fuck with me houding die hij in het echt ook heeft.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2014
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat eerste, jazeker. Dat tweede, dat hoeft niet. Ik heb wel vaker op Gamescom met andere teams gespeeld dan dat er in de demo voor iedereen zaten.

    Tering, duurt lang, 13 november. Hopelijk maken ze er iets goeds van.
     
  4. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Aan de ene kant vind ik het een goede zaak dat ze de game ater uitbrengen; het lijkt er op dat ze dit keer er zeker van willen zijn dat het product daadwerkelijk 'af' is.
    Aan andere kant lopen ze waarschijnlijk wel een hoop inkomsten mis, omdat veel mensen willen per se een voetbalspel spelen aan het begin van het seizoen.
    Al zal Fifa altijd een groter marktaandeel houden dan PES.
     
  5. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ja ik trek inderdaad een conclusie op basis van filmpjes, zo gek is dat toch niet?

    Uiteraard kan het uiteindelijk nog anders worden als ik beide versies heb gespeeld, maar dat heb ik nu nog niet..
     
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik denk dat we deze discussie meer hebben gehad.
    Denk je dat Konami meer zou 'vangen' voor het spel als het niet af was en ze brachten het één week eerder uit dan FIFA? Dan was het verschil aan de demo's van fifa en PES te zien geweest en dan hadden ze zeker minder verkocht dan nu.
    Komt bij dat in de huidige sitiatie ( late release PES 2015 ) de kopers na anderhalve maand weer genoeg gespaard hebben om ná fifa weer geld voor PES te hebben. Hadden de spellen bijna gelijk uitgekomen dan hadden ze uit twee spellen moeten kiezen en dan had een onafgemaakte PES bijna zeker het onderspit gedolven.....
    .... mijn mening althans :)
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2014
  7. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik geef je volkomen gelijk hoor Han.
    Echter zijn er mensen die minder geduld hebben en gewoon per se wat te spelen willen hebben.
    Maar PES zal inderdaad altijd het onderspit delven ten opzichte van Fifa, dus die paar maandjes extra zijn qua sales waarschijnlijk nog wel te overzien.

    Ik hoop wel dat de demo dit keer representatief is voor de uiteindelijke uitgave. Afgelopen jaren was dat nog wel eens anders.

    Edit: Duitsland-Nederland.



    Dit trouwens ook nog niet voorbij zien komen:

     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2014
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dit is een wat beter filmpje wat mij betreft.

    PES


    Je ziet duidelijk dat het allemaal weer soepel loopt en er veel aandacht is voor detail. Die Duitsers zijn ook best positief. Of de responsiveness ook goed is moeten we nog even afwachten. Ook bij PES lijkt het veld te veranderen.

    FIFA


    Minder cartoony look dan voorheen (kleuren waren bij FIFA vroeger een beetje fel en nep). Vooral het veld en de diepte zien er erg goed uit. Oogt allemaal soepel.

    Wordt een lastige keuze hoor. Demo's worden héél erg belangrijk deze keer!
     
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Je pikt precies mijn favoriete PES filmpje eruit ( die ik ook net op Digitaalgras had gezet ) en die mij een beetje het oude PES 6 gevoel geeft qua drama en gameplay. Zo wil ik het hebben!
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2014
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Demo van PES2014 was vorig jaar ook prima, velen waren erg enthousiast, inclusief ik, en achteraf blijkt het dan toch weer een kutgame te zijn, en speel ik nog steeds FIFA14 met veel plezier.

    Daarnaast zijn de verbeteringen in FIFA dit jaar ook prima, dus realistischere bal, en gisteren schitterend filmpje gezien over de verbeterde keepers enzo.

    Het gaat gewoon FIFA worden voor mij dit jaar. Gewoon een veilige keus inmiddels.
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Och, het mooie van de late release-datum van PES ( 13 november ) is dat je altijd nog kan kiezen voor allebei de spellen. Er zit anderhalve maand tussen de releasedata, dus dan heb je alweer wat spaarcentjes ;).
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Anderhalve maand geen footie is wel veel.. Denk dat FIFA15 sowieso komt.
    Dan kijk ik wel in november of PES erbij komt.
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Mjah, dat is waar, maar als ik eenmaal FIFA15 goed vind, ga ik niet opeens nog PES erbij kopen. Mede omdat je dan ook ophikt tegen steeds die wisselende gameplay, dus dat je gewoon steeds moet wennen qua aannames, truukjes, etc etc.

    Kijk, ALS PES echt terug komt naar het oude niveau, dan switch ik natuurlijk ook wel weer, maar na al die jaren heb ik niet het idee dat ze dat nog lukt.

    Eerlijk gezegd zou ik nu nog liever gewoon een top-down nieuwe Sensible Soccer in FullHD en met echte squads/spelers zien, en dan voor 15 euro als PSN/XBLA game, en dat ze dan ieder jaar voor 5-6 euro een roster-update en shirt-update doen.

    En dat PES pas half november uitkomt, vind ik wel ERG laat. Dan is het voetbalseizoen al 3 maanden bezig. Het liefst had ik nu al de nieuwste games games gehad.
     
  14. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    FIFA sla ik sowieso over, totaal niet onder de indruk van de beelden van 15.
     
  15. domienr

    domienr Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    4
    De eerste beelden van PES 2015 stemmen me toch eerder positief.

    Op onderstaand filmpje analyseren de 2 spelers de gameplay op een rustige manier.
    Het is duidelijk te zien dat de responsiveness heel wat soepeleren verloopt (de speler zeggen dat ze enkel de linkerstick gebruiken). Van input lag lijkt me hier geen sprake.

    https://www.youtube.com/watch?v=uVAU63ccX4g

    Ook vertellen de spelers dat je terug alleen met de rechterstick van speler kan veranderen, integenstelling tot PES 2014 (L1 + RS)

    Verder stemt het me ook positief dat de feedback van de fans eindelijk tot aan het producing team komt.
    De menu's zien er al heel wat moderner uit, nieuwe gamemode, up to date player stats etc..

    Anderzijds ben ik toch nog wat achterdochtig langs de technische kant.
    Zal het online gameplay ook soepel verlopen? Hoe zullen cheaters nu echt aangepakt worden?
    11 vs 11 online zonder lag?

    Heel wat vragen waarop Konami komende maanden antwoorden zal op geven vermoed ik.

    Afwachten tot de demo nu. Maar na een jaar wat minder footy's gespeeld te hebben ga ik sowieso voor FIFA 15 en PES 2015 dit jaar voor PS4.
    Benieuwd welk van de 2 de leukste voor me gaat worden!
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2014
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, ik ben ook positief. Positiever dan vorig jaar. Jammer alleen dat ik een aantal spelers hier zie kiezen voor de PS4 i.p.v. de Xbox 1. Ik zat me al rijk te rekenen voor de Xbox 1-toernooien voor PES 2015 op Digitaalgras ;)
    Maar hopelijk blijven er genoeg over.
     
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Waarom niet? Kun je uitleggen wat je tegenvalt?
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    ....en dan uiteraard in het FIFA-topic ;)
     
  19. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dit filmpje ziet er dan wel weer goed uit. Lijkt allemaal zeer soepel te lopen, alleen die keepers hebben wederom werk nodig. Zal het dan eindelijk?

    Discussie van diezelfde gasten
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ziet er aardig uit allemaal moet ik zeggen. Niet spectaculair, het zou zo op de pS3 kunnen zijn, qua graphics dan. Ik zie wel dat het veel en veel soepeler loopt.

    Gisteren met een maat PES 2014 weer eens uit de kast gehaald, wat een dramagame blijft dat toch.
     

Deel Deze Pagina