FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
  2. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ze werken nu wel. Was een mooi avondje racen.

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Bij mij werkten ze eerst ook al. :p

4. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Power upgrades voor Ruf en Lamborghini

Na een aantal verdere tests op andere circuits (met langere rechte stukken) werd duidelijk dat de Ruf en Lamborghini tijd verliezen op de rechte stukken. In eerste instantie zou je denken dat dat gewoon een nadeel is, en dat de Viper en Mercedes nadeel hebben bij het stabiel accelereren uit de bochten door motor positie. Maar Tender kwam met de opmerking dat de coureurs met een Viper of Mercedes hun nadeel kunnen verdedigen in de bochten en dat coureurs met een Ruf of Lamborghini hun nadeel niet kunnen verdedigen door het feit dat je maar 1 keer van kant mag wisselen op de rechte stukken. Ik heb besloten om een subtiele compensatie te geven voor de Ruf en Lamborghini in de vorm van een kleine power upgrade.

Rij of test je nog in een Ruf en/of Lamborghini dan moet je je tune verwijderen en opnieuw downloaden. De tunes zijn vervangen in mijn store en zijn te herkennen aan de vernieuwde PI waardes. De Ruf heeft nu een PI waarde van S736 en de Lamborghini heeft een PI van S755.

5. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ik kan het mis hebben en ben nu ook niet in de gelegenheid te testen. Maar is het ook niet zo dat de mercedes meer moeite heeft om een goede exit te hebben en dus ook lastiger meer snelheid mee te nemen op het rechte stuk ?

6. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Klopt, daarom heeft de SLS ook meer power gekregen bij een aantal updates terug. Hij heefts zelfs 100 nm koppel meer dan de Lambo en 50 meer dan de Porsche + de SLS heeft de snelste 0-100 mph tijd

7. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ik moet nog steeds testen... welke baan is handig om wat test rondjes te rijden

8. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ikzelf test tegenwoordig vaak op Sebring Club om te zien hoe auto's in krappe bochtjes gaan, en op Praag Short, of Nurburgring GP om te zien hoe ze met ruimere bochten/rechte stukken omgaan. In FM4 testte ik zelf altijd op Mugello en Suzuka East.

Wat eigenlijk het belangrijkst is (vind ik) is dat je het doet op een track waar je constant op bent, zodat het de auto is die het verschil in tijd maakt, in plaats van een incidenteel goede ronde. Om die reden kan ik zelf bijvoorbeeld niet betrouwbaar testen op Road Atlanta (of de Nordschleife).

Laatst bewerkt: 14 aug 2014
  9. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Vrouw weg, kids weg, knallen maar!!

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Voor mij wordt t vrijwel zeker de vernieuwde RUF!

11. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Jij krijgt toch standaard de traagste auto? Hèhè

12. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Dus alle auto's hebben een nadeel tov elkaar maar zijn de handicaps van de RUF en LAMbo subtiel iets minder gemaakt.
    Heb ik het dan goed begrepen?
    Wat is de inschatting van de tijdwinst per rondje op medium lang circuiit tijdens een hotlap?
    Dat is wel het verschil of iemand een gat kan dichtrijden of kan uitlopen als hij vrij baan heeft en niet gehinderd wordt door een coureur die zijn auto-handicap verdedigt.

Dan hoef ik zelf niet te testen en kan ik beslissen of ik in de Viper blijf rijden.

13. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Gisteren gemerkt dat de Lambo op de lange rechte stukken op de Porsche inloopt. :)

14. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Maar ik denk dat die allebei Pro zijn? dus met beide mag denk ik niet? Is er ergens een overzicht met alle inschrijvingen en hun niveau?

Ik ga pas testen als ik mn bachelorthesis af heb, sowieso wacht ik even tot de tunes definitief zijn, maar er is nog even tijd tot de seizoensstart.

15. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Wel in een team
    Niet in een team

PRO

Flavourlicious
    Denvan
    AZT B Tender
    LoyallRonin
    Divimus
    ColdZeroNL

SEMI

asjemenou75
    Lawaai
    N0vaCain3 NL
    IceDFire
    Surreallistic

AM

Alpha NL
    Marcelinho_NL

Aragnite
    Ron D Core
    X76XDDeMoNX76X
    Etro

Tijd verschil weet ik niet, maar zal niet veel zijn. Ik hoop dat er een aantal mensen kunnen testen en tijden kunnen posten. Ik ben komende week weer een week in België dus ik kan pas de 23e bij de Xbox.

16. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Vergeet je mij niet? :'-( ;)

17. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    O ja :p Heb alleen geen idee in welke divisie jij moet gaan rijden.

18. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Spek-en-bonen-divisie? :p
    Ik heb nooit online gereden, dus zullen we maar eens onderaan, bij AM, beginnen?

19. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    17 aanmeldingen!? Hoe gaan we dat doen als iedereen aanwezig is (wat waarschijnlijk niet gebeurt) of als er nog een aantal aanmeldingen bijkomen? Misschien een idee om er een AM-cup langs te doen?

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    In dat geval is het vol is vol in de lobby. Als er echt nog veel bij komen dan kunnen we splitsen, maar liever niet. Eerlijk gezegd weet ik wel zeker dat het niet vol wordt, want er komen erg veel games uit in september, oktober en november. :+

Ik zal eens wat leaderboard tijden van je bekijken in Forza 4. Als je er 26 aug bij bent kunnen we ff kijken hie en wat. Online ervaring is er misschien niet, maar als je erg snel rijd zou je als nog in een hogere divisie kunnen.

Laatst bewerkt: 15 aug 2014

Deel Deze Pagina