In een eerdere post probeerde ik al uit te leggen wat de adventure mode is. Misschien een beetje overdreven dat A5 net zo groot is als alle andere acts, maar je bent er wel bijna even lang mee bezig als je op een hogere difficulty speelt. De A5 mobs zijn een stuk sterker dan die van A1 t/m 4. Wanneer je de hele story mode hebt uitgespeeld kom je in de adventure mode. Dit zijn dus eigenlijk quests die je oneindig vaak kunt doen en is de 'Endgame'. In totaal heb je 10 difficulties en op elke difficulty krijg je meer gold en loot. Wanneer je character op lvl 70 zit begint het spel eigenlijk en naarmate je betere items vindt kun je op een steeds hogere difficulty. Tegen de tijd dat je op Torment 6 (de hoogste) zit, heb je zeker al een paar honderd uur gespeeld op je character. Wanneer Torment 6 gemakkelijk/saai wordt, is het een goed moment om een nieuwe class te kiezen en weer op lvl 1 te beginnen. De paragon levels (die je krijgt na lvl 70 en doorgaan tot lvl 999) zijn minder van belang. Het geeft je vooral een beeld van hoe lang iemand heeft gespeeld en je wordt er iets sterker van, maar de game is vooral op de beste gear/builds gericht.
Normaal Diablo III begin je op normal en doorloop je de 4 (5 met expansion nu dus) acts. Aan het eind hiervan ben je ongeveer level 35. Dan begin je op Nightmare. Daarna op Hell en tot slot Inferno. Ik was halverwege Hell al de max level (60) en kon daarna dus niet meer levellen. Met de expanion nu kun je wel levellen. Bovendien kent het spel ook nog Paragon levels, als je aan de level cap zit ...
Euh volgens mij doorloop je nog maar 1 keer een difficulty in Story mode en bestaat Hell en Inferno al lang niet meer. De mobs levelen mee met je eigen characters level. Tenminste op de PC dan.
Mijn favoriete class was de Monk, maar die wordt flink generfd binnen nu en een maand. Op de console zou ik voor een melee class gaan en dan is de Crusader heel erg leuk. Hoe lang één run door alle acts is moeilijk te zeggen. Aan het begin kan een goed wapen je al 1 of 2 difficulties omhoog helpen.
Voor de uitbreiding de warrior. Tering wat kon ik daar lekker hard mee door de mobs raggen! Zo is het toch nog echt op de 360. Ben benieuwd naar de veranderingen in RoS!
De 360 D3 versie die bijna 0,0 patch ondersteuning gehad heeft idd. Dan wordt RoS toch wel genieten denk ik voor de console spelers.
Monk's zijn niet zo sterk in het algemeen, maar een 3-tal wapens, One with Everything-passive en de Exploding Palm-skill maken het wel 1 van de sterkste builds. In de volgende grote patch worden deze wapens en skill opnieuw ontworpen en zijn ze vrij nutteloos. Voordat je deze wapens hebt gevonden ben je minimaal 300 uur verder en tegen de tijd dat je ze hebt zijn ze generfd. Dus nee, ik raad niet aan om Monk als eerste te gaan spelen. Later krijgen ze wel weer damage buffs, maar tot die tijd kun je beter een andere class spelen. Witch Doctors, Demon Hunters en Crusaders doen het meeste damage. Barbarians zijn wel cool vanwege de speedbelt (hele team loopt 30-40% sneller, sneller rifts cleaner, meer loot), group buffs (meer armor en all res voor iedereen) en redelijke damage. Wizard is vooral een beetje saai om te spelen imo omdat je vaak maar 1 skill constant gebruikt om damage te doen.
In vind de 360 versie al erg lekker weg spelen. Kun je na gaan! Zeer benieuwd! En tof dat ik mijn level 60 warrior van de 360 kan meenemen Maar ik begin eerst op nul met de crusader!