Remote Play is voor mij echt een uitkomst, geweldige toevoeging van de Playstation consoles en voor mij ook een reden om niet eens meer naar de Xbonert om te kijken.
Heb ik echt al een paar keer gezegd
speel al sinds launch regelmatig met Vita als 3e of 4e controller, werkt prima voor games als Rayman/Awesomenauts etc maar toch wel minder voor FPS games enzo dan mis je gewoon de LR2/LR3 knoppen.
Wat ook handig is is je Vita enkel als beeld te gebruiken en gewoon met je DS4 controller besturen. Dat doe je dmv een andere account aanmaken op je Vita (moet je wel een extra mem kaart hebben of je huidige backuppen) en daar mee remote play-en en je eigen account gebruiken op de PS4 met controller.
(Ik meen te herrineren dat iemand van Sony een hele tijd terug iets gezegd dat ze ernaar gingen kijken om dit minder omslachtig te maken maar dat belangrijkere dingen prioriteit hadden.)
Zo hebben we laatst nog heel relaxed op het balkon nog paar leveltjes Diablo kunnen doen terwijl er 3 gillende meiden een een of andere zwijmel film zaten te kijken in de huiskamer. Ideaal!
Input lag killed het wel hoor, zodra je analoge input voert en je hebt meer dan 150MS input lag word je echt niet vrolijk omdat je steeds over je targets heenschiet
Ligt allemaal wel gigantisch aan de verbindingen.
Je kunt bijvoorbeeld prima remote-playen als je in de buurt zit (mits dus connecties goed zijn), heb al best vaak ook de BF4 Multiplayer ge-couch-co-opt (
), hij op TV, ik via remote play op mijn eigen PS4 thuis.
Mogelijkheden zat dus
Klik om te vergroten...