1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

  1. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik sta op het punt om een US account aan te maken voor goedkopere games.

    Paar vraagjes:
    Welke staat was nou belasting vrij?
    Hoe zit het met DLC?
    Moet ik een ander mailadres gebruiken tijdens de registratie?
    Mis ik iets belangrijks?

    Ik weet dat het laatst is uitgelegd aan Tyrant, maar kan die post iet meer vinden. :x
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2014
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik dacht Alaska, Delaware, Montana, New Hampshire, Oregon?

    Bind me er niet aan vast....
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    -Heb zelf Alaska genomen, een of andere pizza tent in Anchorage
    -DLC moet je dan ook in de US kopen, EU DLC op US games (of andersom) gaat niet werken
    -Ja je moet een ander mailadres gebruiken
    -Niet geheel onbelangrijk hoe je aan US PSN Store kaartjes komt. Ik heb ze tot nu toe altijd bij Amazon.com gekocht, daar moet je dan wel een nieuwe accont met US adres gegevens aanmaken. Daar kun je dan zo kaartjes kopen en krijg je de code meteen in beeld.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, die heb ik ook :+
     
  7. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Bedankt voor je antwoord.

    Maar waarom zou ik dan überhaupt een NL account aanmaken?

    Ervan uitgaande dat ik op mijn Nederlandse account een PSN lidmaatschap heb, dan heeft het weinig zin om games waarbij DLC komt te kopen in de goedkopere US Store toch?
     
  8. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat je wellicht wel met een NL account online wilt gamen?!
     
  9. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Is het niet mogelijk om met een US account online te gamen in Nederland? Kaartje kopen via Amazon, en je bent ook nog eens goedkoper uit?

    Of zeg ik nu iets heel stoms?

    Wacht! Volgens mij lees ik het verkeerd.. Als ik een game in de US Store koop en de DLC ook in de US Store, dan is het wel mogelijk op deze beide te spelen op mijn NL account.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2014
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Haha ja ik heb inmiddels een Delaware account. Dat is de goedkoopste sales tax state volgens Google :p
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Er is geen reden echt om een NL account aan te maken, tenzij je er al 1tje had dus :)
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Als je helemaal geen NL account hebt zit je toch ook op US servers en dergelijke?
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Jup je kunt gewoon je US content op je NL account spelen, moet je wel je US account je masteraccount maken. Je hebt verder geen EU account nodig maar omdat veel deze al gewoon hadden was het dus makkelijker om een extra US account aan te maken zodat je gewoon je trophies, friends etc houdt die je al op je EU account hebt
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2014
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Kun je niet van je EU account een US account maken dan? Ik heb pas een nieuwe gamertag dus dat boeit me niet, heb helemaal geen trophies...
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Geen idee, je zou even moeten kijken of je je adres gegevens ergens aan kunt passen en dan in de US Store terecht komt maar heb zo een vermoeden dat dit niet gaat werken
     
  16. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    I'm on it.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dan verander ik even het emailadres van mijn huidige PSN (HennyGingerale) naar mn werkadres en maak ik een nieuw US PSN account onder mijn privé emailadres en gebruik ik die gewoon.

    Dan heb ik eigenlijk nooit een EU account nodig dus? Tenzij die opeens een aanbieding hebben die US niet heeft? Met servers etc boeit het ook niet?

    Of... Als ik in EU games koop (logisch) en ik wil DLC etc..

    WTF iemand moet hier echt eens een tutorial over maken :p
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2014
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dude!

    Sweet! :thumbs:
     
  19. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Als ik dit zo lees, dan is het toch een kwestie van tijd voordat Sony onze US accounts gaat bannen?

    http://faq.en.playstation.com/app/a...~/why-can’t-i-change-my-country-of-residence?

    "Moving to another country outside of the PlayStation® Europe region

    The PlayStation® Europe region includes all countries within Europe, Middle East, Africa, and Oceania. When you move country outside of PlayStation® Europe you do not lose access to your Download List provided the system you are using to access the content is from the same region. To make purchases from PlayStation®Store in your new country of residence you may need to purchase a new PlayStation® system from a local store.

    For example, if you move to the US you will need to use your non-US PlayStation® system to access your non-US content and you will need to buy a US PlayStation® system to set up a US account and make purchases through the US PlayStation®Store*."
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2014
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Dit was al gewoon met de PS3 mogelijk en als het echt niet zou mogen zouden ze wel een IP check doen dus verwacht niet dat het zomaar ineens niet meer kan
     

Deel Deze Pagina