haha daar ben,ik het dan weer niet mee eens Ron (over dat je niet kunt anticiperen op iemands anticiperen). In het verkeer doen we haast niet anders, en op de racetrack idem.
EDIT:
Sterker nog.. ik denk dat racen voor een héél heel belangrijk deel anticiperen is: handelen o.b.v. voorspellingen van handelingen van anderen (waarbij het bijna inherent aan de definitie is dat bij je voorspellingen van het handelen van anderen meeneemt dat zij ook voorspellingen maken en daarop handelen). Het is niet zo dat 'ik' de enige ben die anticipeer natuurlijk. En bij eht belang van anticiperen in racen doel ik niet alleen op het plannen van inhaalacties/verdedigingsacties, maar ook voor een groot deel op het 'uit de problemen blijven'.
Al dat voorspellen en dat handelen en zo daar zit natuurlijk enorm veel ruis in. Maar hoe beter je voorspellingen zijn (en hoe beter je handelingen o.b.v. die voorspelling), hoe succesvoller je race wordt. Maar juist doordat dat anticiperen geen exacte wetenschap is, die ruis, kun je het natuurlijk ook niet iemand kwalijk nemen als hij een keer een inschatting maakte die afweek van wat er uiteindelijk werkelijk on track gebeurde.
En soms kun je anticiperen wat je wil, maar is ellende simpelweg onomkoombaar.. Shit happens
Laatst bewerkt: 4 sep 2014