Het is zeer simpel, mijn broer en ik hadden het in nog geen 5 minuten werkende gekregen.
Jullie moeten de inloggegevens van je broer krijgen (van zijn gamertag, dus naar alle waarschijnlijkheid van zijn hotmail). Daarmee log je in op jouw X1 (op home scherm helemaal links boven kun je op de afbeelding van jouw GT klikken en dan kun je een extra gebruiker toevoegen).
Zorg dan dat je met de GT van je broer ingelogd bent en dat je eigen GT uitgelogd is.
Vervolgens ga je naar settings en kies je in de linker rij, onderaan voor "My home Xbox". Vervolgens kies je voor "This is my home Xbox". Hiermee maak je dus voor je broer jouw X1 zijn home X1. Uiteraard moet je broer precies hetzelfde doen, maar dan ingelogd met jouw gamertag. (Verder klopt t dus dat jouw GT de main GT blijft die telkens ingelogd wordt, de GT van je broer is verder niet meer nodig)
That's it! Nu kun je dus op je eigen X1 games kopen en downloaden en zijn die ook meteen beschikbaar op je home Xbox, die van je broer dus.
Nog extra info:
- De GT van je broer kun je naderhand gerust verwijderen, dat maakt verder niks uit. (Heb ik gedaan omdat ik per ongeluk m'n broer inlogde en hij dus uitgelogd werd op zijn X1 terwijl ie met belangrijke Forza online race bezig was)
- Je X1 hoeft niet perce op Instant On te staan, ook dat maakt helemaal niks uit. Voordeel hiervan is wel, dat zodra je broer een game koopt (of DLC, of whatever), deze ook meteen automatisch op jouw X1 gedownload wordt, omdat dat zijn Home Xbox is.
- Je kunt games vervolgens gewoon tegelijk spelen en ook samen (heb met mijn broer al samen Forza en BF4 tegen elkaar gedaan).
- Waar broer staat, kan natuurlijk ook vriend, zoon, vrouw, oma, etc staan.
- Klik hieronder op Leuk als bovenstaand je geholpen heeft.
Laatst bewerkt: 6 sep 2014
pi3t, Davey666 en Maddmonkey vinden dit leuk.