FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

1. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Reserve lijst lijkt mij, of zoals ik al eens voor heb gesteld, een tweede lobby.
    Alle AM in een lobby bijvoorbeeld, hebben de PRO's en SEMI's het minst last van ons. ;)

2. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Reservelijst lijkt mij inderdaad ook het eerlijkste. AM's scheiden van de SEMI/PRO's moet je pas aan denken wanneer je echt goed gevulde lobby's kan maken ook voor de AM's. Het is ook niet leuk als jullie met weinig man rijden lijkt mij. Daarnaast hebben wij (ik iedergeval) geen last van jullie hoor. Vind het alleen maar leuk zo gevarieerd veld.

3. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Fixed ;)
    Just kidding.

Was maar een ideetje, maar ik geloof dat we met 6-8(?) AM's zijn???
    Veel ongelukjes gebeuren 'vaak' wel door de AM's heb ik het idee. Daarnaast denk ik dat, rijden met een kleiner veld de ervaring en het leren (hier komt ie;) ) anticiperen ten goede komt bij ons/mij doordat je veel minder onder druk staat.

Minder gezellig zal het wel zijn. :mad:
    Just my 2ct.

Disclaimer:
    Bovenstaande is alleen maar mijn mening, daar waar ik over 'ons' spreek, bedoel ik 'ik/mij'.
    Boven alles is het alleen maar een idee of hersenspinsel van mij.

:)

4. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Of Freaky Pro is?

Is de Paus katholiek?

:whistle:

lawaai en f1freaky vinden dit leuk.
  5. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Dat heb je vanavond al een beetje gezien...
    Ga al richting de pro kant op, dus wordt gewoon pro denk ik haha;):+

Dan kan denk ik het team niet doorgaan...

6. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Gelukkig kom je er zelf ook achter :D

7. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Het team Alpha Loyall Freaky kan wel doorgaan, Loyall gaf eerder aan redelijk vaak niet te kunnen, dus dan zou Loyall's punten tellen wanneer Loyall wel meerijdt (ongeacht of Freaky hoger scoort, vanwege de eerlijkheid naar teams met een Semi), en wanneer hij niet meerijdt Freaky's punten. Mijn punten tellen dan altijd mee voor het team.

Als we echt ver over de 16 komen is een tweede lobby denk ik wel handig, zeker als we daar minimaal 8 coureurs voor hebben.

Dat de meeste ongelukjes door de AM's komen is niet waar. De meeste ongelukken gebeuren in de reversed grid heats, en dan meestal omdat het inhalen van een AM door een Semi of Pro misgaat. Een ander veelvoorkomend euvel is het harmonica-effect, en ook dat gebeurd niet alleen in de AM-klasse (zie afgelopen dinsdag ;) ).

ColdzeroNL vindt dit leuk.
  8. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Of freaky en alpha maken een team met xbwr-lid Majong, die heeft volgens mij ook net een xbox one en fm5 :)
    Majong is wel een semi pro.

Ik hoef niet meer zonodig in een team. Allemaal lastig gedoe.

Laatst bewerkt: 7 sep 2014
  9. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Ik ben ook voor divisie scheiding.. is voor beide groepen prettiger.
    De pro/semi pro's kunnen lekker los gaan én de am's kunnen ontspanner rijden én meer kans om in de top eindigen.

Het zou voor de competitie zoals die staat niet veel hoeven uit te maken.
    Immers wordt de punten telling nu ook verschillend gehouden van de am's en pro's.
    Diegene die zich dan tijdens het seizoen nog willen aansluiten kunnen dat als privateer doen, en wij kunnen dan adhv een proefcircuit/proefrace bepalen of die nieuwe rijder pro/semi is of am.

Ik denk dat de pro's ook liever met 8 pro's rijden als met 8 pro's en 8 am's, met alle gevolgen van dien(remmen/bochten beheersing/ophouden/verkeerde inschattingen)

!ik zeg doen!

..enne bij voldoende animo(lees minimaal 8 man per klasse) zou ik zelf scheiden in pro-semi-am, en dan zou je zelfs kunnen denken aan promoveren en degraderen.

10. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Probleem van scheiden is dat er geen algemeen klassement meer kan zijn en dus geen teams klassement. Ik kan niet zomaar 2 losse lobby's gaan samenvoegen omdat er in de ene lobby de rollende start langer duurt dan de andere... Beste oplossing voor nu is een reserve lijst waarbij de 1e 16 inschrijvers voorrang krijgen op de #17 en verder.

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    De kans op een touché is denk ik vooral wat groter als de snelheidsverschillen ook wat groter zijn. Op Sebring zat er zes seconden (op 2 minuten) tussen de pace van sommige AM's en sommige PRO's. Dan is de kans wat groter dat je je een keer op elkaar vergelijkt (je spiegelt onbewust toch jou rempunten ook op die van je directe tegenstander... "hij zal wel remmen op 110 meter" Als hij (Hij, dat kan zowel een pro zijn, als een AM :) ) dan remt op 130 meter heb je al een probleem. Dat snelheidsverschil is niemand 'schuldig' aan :) Daarnaast is elke inhaalactie een risico, en door de reversed-grid is er haast per definitie meer inhalen in heat 2 dan in heat 1, dus ook meer risico. Tenslotte is het harmonica-effect misschien nóg ietsje sterker bij AM-vs-PRO dan bij PRO-vs-PRO, wanneer zou blijken dat een pro harder remt dan een AM (onzeker).
    Een algemeen klassement zou komen te vervallen.. Er zijn meerdere redenen dat je niet lobby-resultaten kunt samenvoegen in één klassement.

Hoezo hebben AM's bij gescheiden lobbies eigenlijk meer kans om in de top te eindigen?

Ik ben opzich niet tegen gescheiden lobbies, maar dan wel écht gescheiden. Geen halve pogingen om de twee lobbies in één klassement te verweven, dat zorgt in mijn ogen voor oneerlijke situaties.
    Ikzelf niet persoonlijk. Vindt heat 2 altijd de leukste:D:lol:, die is veel minder voorspelbaar dan heat 1. Heat 1 vervalt voor mij vaak in een soort hotlapcompetitie, omdat degene voor me en achter vrijwel even snel rijdt en het met name zaak is om je opgebouwde voorsprong vast te houden gedurende de race, en/of langzaam in te lopen op degene voor je. Heat 2 is in dat opzicht wat gevarieerder en onvoorspelbaarder. Al merk ik dat ik met m'n (poging tot) conservatieve rijden vaak wel naast de punten grijp in heat 2.

12. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Afgezien van een klassement gaat het toch ook om het CLUB-gevoel en "gezellig samen racen.
    Dadelijk met Forza Horizon 2 of The crew, is het des te leuker omdat je dan al een vast clubje met XBWR racers hebt.

Surreallistic, Ron76 en B Tender vinden dit leuk.
  13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Goede toevoeging ja!
    Ik had het er laatst op het werk over, dat de racerij (incl. in zekere mate misschien ook zwemmen/hardlopen) een van de enige sporten (let wel: wat wij doen is een hobby, geen sport imho) waar elke week álle tegenstanders mederacers bij elkaar op één plek komen. Bij het voetbal e.d. zie je elke tegenstander bij wijze van spreken maar 2 keer per jaar. Wij begroeten elkaar allemaal wekelijks.

Heeft wel z'n charme vind ik! :)

Genoeg gepraat!!
    Ik wil tijden horen!! :D:D

Laatst bewerkt: 7 sep 2014
    Ron76 vindt dit leuk.
  14. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Sterke argumenten, club-gevoel, gezellig SAMEN racen.
    Dat is natuurlijk de reden waarom we hier aan mee doen.
    Nog een ideetje.
    Samen in een lobby voor algemeen klassement(heat 1), aparte lobby voor divisie klassement...?(heat 2)

Tijd: 2:10.0xx

15. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    2.08.laag
    Ben denk ik dinsdag nog niet echt lastig voor je AZT B Tender;)

16. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Veel goede argumenten. Ik denk idd ook dat ik het met zn allen samen racen en de gezelligheid verkies boven de organisatorische voordelen van gescheiden lobby's. Maar als we echt naar veel coureurs gaan wordt dat misschien onhoudbaar.

Wie staan er nu eigenlijk bij de eerste 16 en hoe ziet de reservelijst eruit?

Freaky en ik kunnen toch ook samen een team starten, zoals Denvan en Pim? Majong kan dan later altijd aansluiten.

Nog een vraag, voor de individuele klassementen tellen je twee slechtste resultaten niet. Hoe zit dat voor het teamklassement?

17. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik schrijf me ook in, al kan ik de eerste 2 races nog niet meedoenn ;)

#16 (en ook reserve dus neem ik aan)

18. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Silverstone is niet echt een Mercedes baan. Gisteren merkte ik het al een beetje toen ik samen reed met B Tender. Kom niet verder dan een 2:09 laag.

Ik heb net voor het eerst eens in die Porsche gezeten en kwam tot een 2:08.330 in de eerste vliegende ronde (dirty vanwege ronde ervoor). Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik gewoon wat minder ben in de SLS :+ maar vind de SLS dan ook wel leuker rijden.

19. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Feit blijft dat, nu de X1 hier uit is, he aantal racers zal groeien (dit is natuurlijk positief). Kijk alleen maar na de FM4 rijders die nu eindelijk de overstap maken en ik denk dat er misschien nog wel een paar mensen bij komen als ik zie hoeveel interesse er is.
    Als je al deze mensen maar steeds op een reserve lijst zet voor de komende 3 maanden zullen ze misschien wel weer afhaken.

B Tender vindt dit leuk.
  20. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Of een andere competitie op een andere dag opstarten.

Deel Deze Pagina