1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ok dat is dan iets wat ik ga uittesten morgen dan. Laat hem vannacht wel op instant on, want dan kan hij mooi die overige games binnen halen.
     
  2. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Het laden na een invite (en vooral vanuit een game) duurt inderdaad f*cking lang... dan vraag je je af en toe waar die dikke 8 core zit. Maar dat ik niemand hoor in mijn parties heb ik nog niet gehad.. soms duurt ook dit even voordat er een rondje bij komt en ik kan praten of mensen echt hoor.

    Mijn issue met de One is toch echt de snelheid het flitst toch allemaal niet zo razend rap als men liet zien, en de 360 was toch makkelijker en sneller te bedienen dan de One... wtf MS nu in eens heeft met dat Windows 8... opeens moet alles er maar zo uit zien maar of ik dat voor een console nou een super oplossing vind..
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Interessante post over dat geluid.

    "Mine too. It had a chirping noise (chirp-chirp-chirp-etc) right after the initial system update but I haven't heard it since.

    I couldn't ignore it though and went to the official board and read huge threads where they finally seemed to conclude that all XB1s had this or similar weird sound at the dashboard when idle, with no disc is in the drive or no app is in suspend, and it all started right after the update. The threads are still on fire though with all the new tier 2 launches. MS is clueless though and blindly tell people to send them in for repair and sends out refurbished ones, and the people that sent them away for repair all got ones without noise before the initial update but everyone started chirping again after the update. Send them in for repair again is MSs response. :p

    So fortunately it seems to be a software issue. People had seen the same thing happen with 5 consoles on a row. No chirping before the update - chirping after the update. The official board's guessing is that it has to do with the power usage, and no Kinect connected, when the power usage is too low (idle at the dash with nothing suspended and no Kinect etc) a fan or something makes a weird chirping noise from running at an odd rpm or starting and stopping irregularly or something like that, and when the power usage goes up (disc in drive, Kinect connected etc) the chirping goes away.

    So anyone with weird sounding consoles. Before sending the console to MS, try activating accessories and having apps on suspend or a disc in the drive and see if the noise goes away. Seems to fix the issue for most judging by the talk on the official board where there are huge threads about this.
    Mine isn't chirping anymore even when idle on the dash though, but maybe it's enough for the power usage so to have wifi on or connecting two controllers and a remote? I guess it's possible that I might've missed if MS has rolled out a new update just now too if everything is updated in standby."


     
    SjaccoPopino vindt dit leuk.
  4. WhiteIce

    WhiteIce Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    9
    Dat hoop ik echt, als dat zo is komt er voor het eind van deze maand nog een One, maar anders ga ik toch afwachten denk ik. Ook al heb ik ook wel weer gelezen dat er oudere xboxen zijn die het zelfs voor de update hadden. Maar ik weet niet echt wat ik allemaal moet geloven. Klopt het dat als je je xbox gewoon in deep sleep brengt ipv instant on, je dan ook een melding van een mogelijke dashboard update krijgt bij het aanzetten? Net als op de 360 dat je die moet accepteren om verder te kunnen op live?
     
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Klopt wel, want bij een koude start in het dashboard of bij het updaten (zwart scherm met laadbalkje) is de fan bij mij ook erg aanwezig. Maar verdwijnt vrij snel weer en is de console vrijwel stil. Geen last van verder!

    Maar toch zijn er een aantal fans die niet goed gemonteerd zijn en aanlopen tegen het ventilatievenster waardoor het meer herrie maakt natuurlijk.
     
  6. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Laatst kocht ik met mijn Smarglass app Minecraft op de Nederlandse Xbox Store. Nu wil ik Child of Light kopen, maar nu staat mijn store weer in dollars, en kan ik m dus niet kopen met mijn tegoed. De app is volledig Nederlands net als mijn telefoon. Mijn Xbox staat op US, maar dat stond ie ook al toen ik Minecraft kocht. Enig idee wat er mis is?
     
  7. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Ga in je smartglass app eens naar instellingen. Daar moet je het vinkje weghalen voor "console regio gebruiien".
    Daarna werkt het wel.
     
    SjaccoPopino vindt dit leuk.
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  9. haggis

    haggis Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had ook dat ratelende geluid in mijn one.
    Terug gegaan naar de winkel en deden niet moeilijk want ik was volgens hem niet de eerste.
    Op zijn aanraden nu een ps4 in huis.
    Was een moeilijke beslissing want was een echte xbox fan.

    Buiten dat ratelende geluid viel mij de grote ook erg tegen en vond hem ook een beetje goedkoop ogen en aanvoelen.
    Wat snelheid betreft was het ook een teleurstelling hele trage menus en lange opstart tijden (langer nog dan bij de 360).
    Ik had het idee dat ik een geupgrade 360 had in plaats van een nextgen

    Maar wat een openbaring,op alle fronten beter.
    Is muisstil en veel betere vormgeving bijna de helft in grote.
    Die xbox kast is daarbij vergeleken iets uit de vorige eeuw.

    De menu's zijn een zege bij de PS vergeleken bij dat mislukte windows 8 menu en ,niet onbelangrijk, voelt aan als 4 x zo snel.
    Ook de games die ik op beide gespeeld heb (fifa en battlefield) lijken veel lekkerder te lopen en laden in ieder geval veel sneller.

    Was wel wat huiverig voor de controller, maar na even wennen eigenlijk beter,
    Het is veel logischer om de joysticks naast elkaar te hebben en voelt ook veel steviger aan.
    Ook meteen oplaadbaar dus zonder batterijen.

    Wat mij betreft is het xbox avontuur dus achter de rug en heb nu het gevoel met de PS4 dat ik een echte nextgen heb.
     
    Makkabeer vindt dit leuk.
  10. XLNC

    XLNC Active Member

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    14
    Zoveel % is nooit in orde, maakt niet uit of het een Xbox One is of PS4. Als Xbox-fan vind ik dat je vrij snel de overstap hebt gemaakt.

    Xbox One is groot van formaat om oververhitting tegen te gaan, zit dus een logische reden achter het grote formaat.

    Ik heb de Xbox One sinds dag één, het verschil met de PS4 is minimaal.
     
    MentalMarco vindt dit leuk.
  11. FreakinDell

    FreakinDell Reflex Prime

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    Was wel wat huiverig voor de controller, maar na even wennen eigenlijk beter,
    Het is veel logischer om de joysticks naast elkaar te hebben en voelt ook veel steviger aan.

    @haggis:
    Bij dit gedeelte : you lost me!
     
    Rbz NL vindt dit leuk.
  12. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Best grappig dat toch iedereen zijn eigen gevoel heeft bij een console.

    Voelt het niet als vreemd gaan?:)
     
  13. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Inmiddels weer aangesloten etc. So far so good in ieder geval, ik hoor het irritante geluid niet meer tijdens mijn dashboard en dergelijke. Alleen heel lichtjes de fan als ik mijn oor er inderdaad op leg, maar dat geluid hoor je eigenlijk helemaal niet.

    Ik heb trouwens mijn taal op Engels gezet bij de intro, maar kon daarna alleen maar kiezen uit (naar ik meen) landen die Engels als de voertaal hebben. Als je aan wilt geven dat je uit Nederland komt, maar je wilt geen Nederlandse menu's, hoe doe je dit?
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
  15. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Haha duidelijk.

    Wel triest eigenlijk, dat je die keuze als het ware gewoon geforceerd krijgt.

    En oh oh oh MS, doe alsjeblieft nooit meer zo'n gloss finish. Zie nu al bij de voorkant een aantal dikke krassen zitten, dan heb je ook niet het gevoel alsof je een gloednieuw apparaat hebt gekocht.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2014
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik hoop dat ze dit nog aan gaan passen.
    Maar, daarentegen, zie ik totaal geen nut voor een NL dashboard op het moment.
    Nederlandse taal is vreselijk, voor games en beschrijvingen, Store is duur, Kinect ondersteuning is er niet.
     
    MieZ vindt dit leuk.
  17. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    En dan te bedenken dat dat de reden van de uitstel was...Onbegrijpelijk eigenlijk, maja, M$ doet wel vaker rare dingen.
    Maar al zou je wel Engels kunnen instellen en al komt er wel NL ondersteuning voor Kinect, dan nog zie ik geen reden om m op NL te zetten. Vooral vanwege de belachelijk dure store ten opzichte van US. En als je de X1 zo graag op Engels wilt, kan ik me ook niet voorstellen dat je wel NL tegen Kinect wilt gaan praten ;)
     
    Graveheart vindt dit leuk.
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Alleen voor de betaling van EA Access met PayPal heb ik 'm op NL gezet, daarna meteen weer terug naar US.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Binnen hoeveel dagen had je hem terug?
     
  20. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Zelfs dat is geen reden! Ook EA Access is vanuit de US store goedkoper namelijk ;)! En is prima en gemakkelijk te betalen via een creditcard (en ook voor degene die geen CC hebben, hier zijn tegenwoordig genoeg oplossingen voor)!
     

Deel Deze Pagina