FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

1. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Even mierenneuken: een theorie los je niet op, deze test/verifieer je ;-)

Ik kan zondag wel even wat tijd vrij maken om deze theorie te testen, ook is het misschien slim om op de Forza forums even een topic te openen?
    Ook al denk ik niet dat we tegen een bandbreedte aanlopen, zoals Tender al aangaf online driften met 16 man gaat ook goed en op de forums zijn er verder geen klachten over wat wij ondervnden, wat wel klopt is dat met de helft van de lobby wij gisteren op RA geen moment van lag hebben ervaren...

Nog 2 dingen die we kunnen proberen: 1. andere host en 2. geen twitch streams aan!

Oh en met de nieuwe aanwas komen we al redelijk in de buurt van de 20 man... dan zouden 2 lobby's prima kunnen, waar de grens ligt van Pro vs AM lobby is dan even zoeken.

2. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Met onze race zetten we een private lobby op die zal wel iets anders werken dan een public lobby.

Dus ik denk dat 2. Het geval is. Bandbreedte beperking...

Ik ben er iig zondag bij. Weer om 20.00 ?

3. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Ik probeer er zondag ook bij te zijn, even uitzoeken of we dan ook weer de servers kapot kunnen maken. :p

4. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Dit was het moment dat mijn race in heat 2 oiver was.
    Voor mij leek het alsof ik loeihard vanachteren werd aangereden nadat er een LAG-freeze moment was.
    Kansloos: auto total loss. De FM5-experience

5. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Goed punt... maar beide worden op de MS servers gezet... dat je host betekent niet dat het vanaf je eigen xbox gehost wordt volgens mij, dus beide op dezelfde server. Kan mij wel voorstellen dat ze bij de private andere settings hebben.

6. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik hoop dat het alllemaal op te lossen is na wat testen en uitproberen , want dit is gewoon niet meer leuk.

Ga toch maar weer ff wat rondjes op op Road Atlanta rijden, in de hoop dat het allemaal weer niet voor niets is, en dat het achteraf pure tijdverspilling is.
    Ik blijf maar positief en hoop dat zondag de oplossing gevonden wordt.

Laatst bewerkt: 10 sep 2014
  7. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Jongens, komt allemaal weer goed wanneer ik er weer bij ben......iedereen tot de orde roepen, geen geschreeuw tijdens de races en sommige verplichten om alleen nog maar rechtdoor te sturen........anyway, is wel erg jammer zo dat het hierdoor ''verkloot'' wordt. Hopelijk is het allemaal van korte duur.

Grt A

8. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606

Heb ik toch nog een XBWR achievement gewonnen. :+
    Op mijn leeftijd (53jr) heb ik tijdens de sex toch ook al last van LAG om dan ook nog met FM5 last van LAG te hebben is too much!

Laatst bewerkt: 10 sep 2014
    lawaai, Ron76 en NovaCaine vinden dit leuk.
  9. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Mijn 1e plek tijdens heat 1 was ik ook zo kwijt door een lagstoot met veel schade. Gelukkig wel kunnen finishen op 6e plek. Verder ook wel veel gelachen maar sportief gezien was het om te huilen inderdaad.

10. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik zou zeggen: eerst LAG problemen tackelen en oplossen en dan besluit nemen over het format van evt 2 lobby's en dan overnieuw met een schone lei beginnen zonder bovennatuurlijke beinvloeding.

Heb ik toch nog een XBWR achievement gewonnen. :+
    Op mijn leeftijd (53jr) heb ik tijdens de sex toch ook al last van LAG om dan ook nog met FM5 last van LAG te hebben is too much!

f1freaky vindt dit leuk.
  11. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ben sowieso wel voor 2 verschillende lobby's... 1 met de wat serieuze mensen (je weet wel die of knoeperd hard gaan en/of nogal serieus omgaan met foutjes) en de wat mindere goden (weinig tijd om te oefenen, wat minder hard gaan, soms een foutje maken maar het vooral voor de gezelligheid en leuk doen).
    Gezien de aanmeldingen kan je straks naar 3 lobby's... bij 8 of meer personen is het druk zat m.i.
    Maar eerst maar eens lag vrij rijden :D

12. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Wat een onzin!!!!:mad:
    Dus de langzamere mensen zouden minder serieus zijn?
    Dat ik en ook ander niet zo snel zijn wil dus niet zeggen dat ik niet serieus ben!!!!
    Ik denk dat ik zo'n beetje de meeste uren in FM5 stop van iedereen ook moet ik ikweetniethoevaak vragen of het ff stil kan zijn.

B Tender vindt dit leuk.
  13. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Ben dr zondag nie bij. En is ivm familie dagen een hele lastige dag voor mij,

Ik zit serieus na te denken om uit deze competitie te stappen om later in een amateur cup te stappen. Ik stop dr echt wel tijd in, maar vanwege al mijn andere games en hobbies niet meer dan een paar uur OM te oefenen. Ik wil ook genieten van de gewone game.

Mijn tijden liggen gemiddeld dik 2-10 seconden boven de rest, en tja dan moet ik ook conclusies gaan trekken.

Ben dr nog niet uit maar ik zie graag een amateur cup, ik zou de semis en pros bij elkaar zetten!

14. Etro

Etro Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil zondag ook wel effe testen

15. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Laten we eerst zondag afwachten wat het resultaat wordt van onze zoektocht/onderzoek naar de oorzaak van de LAG.
    Mogelijk ligt het niet aan de volle lobby.
    En ieder is op zijn eigen manier bezig met FM5 of gamen.
    Een mogelijkheid is dat alle inschrijvers per week willekeurig worden verdeeld over 1 of 2 of 3 lobby's (per lobby zelfde puntenverdeling) (in het geval dat het hoeveelheid spelers in de lobby de LAG veroorzaakt en meerdere lobby's moeten worden aangemaakt) en dat in: zeg bijv. de laatse 2 of 3 races van de cup-serie: de top 8 of 10 dan pas in dezelfde lobby woerden geplaatst om kamioenschap uit te vechten.
    Slechts een brainwave van ongetwijfeld de vele mogelijkheden en andere ideeen.

Maar nogmaals ik stel voor om gewoon zondag ff af te wachten.

En wat ook een mogelijkheid is om een Cup te organiseren zoals in FM4 met lagere PI klasse auto's , bijv. D.C of B klasse.
    Dan zijn de auto's makkelijker onder controle te houden en is het verschil met de snellere coureurs niet zo groot als met A, S of hogere PI klassen.
    De uitdaging is dan om elke Kw uit de auto te gebruiken om elke 1/100 op je rondetijd eruit te persen.

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Die zal er ongetwijfeld komen, maar of de resultaten dan dichter bij elkaar komen?/
    (reasonably priced car).

17. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Maar dat is op een heel raar circuit, en er was maar heel kort (weekend) gelegenheid om tijden te verbeteren.
    En ook waren de Rivals servers vaak niet bereikbaar. Geen representatief voorbeeld Tender.

18. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    ik denk dat uiteindelijk iedereen hetzelfde wil. Lekker knallen op de grenzen van je kunnen.

Alleen die grenzen zijn verschillend. Dus zal idd zo zijn dat bij lagere klassen/pi waarden de grenzen dichterbij elkaar liggen.
    1 manier om mensen in dezelfde klasse en auto te laten rijden maar toch de grenzen bij elkaar te houden is de afstellingen of PI's op die grenzen af te stemmen.

Andere opmerking, is het niet zo dat een tune voor een stuur rijder anders moet zijn als voor een controller?
    Kan me voorstellen dat je met een stuur/pendalen veel geleidelijker kunt sturen en kunt gassen als met een controller?

Hebben jullie overigens ooit multi-class races overwogen?
    Want dan zou je toch in 1 lobby met 16 man kunnen rijden, maar dan kan je dus met 2 verschillende tune's cq pi waardes gaan rijden, kan nog steeds met dezelfde auto's.

En met welke view rijden jullie. In de SP rijd ik in de cockpit maar MP rijd ik met achterbumper view. Met de cockpit view zie ik wel eerder mensen aankomen, maar zie ik niet wie er rechts zit. Met de achterbumperview zie ik wel wie links en rechts zitten én hoever ik nou daadwerkelijk van mijn voorligger zit MAAR ik zie niemand echt aankomen...(kijk dan vaak ff op de circuit map)

19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905

20. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Zoals Tender al aangeeft, niveau verschil van rijders los je niet op door met andere PI te rijden, het niveau verschil zal namelijk niet veranderen.
    Wat Demon zegt, en ik ook heel goed begrijp is dat, er gewoon vraag is naar een echte AM cup, makkelijke auto's dus. Dit zal voor de (SEMI)PRO's ongetwijfeld saai zijn, maar hé, als er vraag naar is moet daar imo gewoon gehoor aan gegeven worden.
    Persoonlijk vind ik de divisies wel al een hele goeie toevoeging om het voor iedereen leuk te houden, maar als de auto's behoorlijk hardcore zijn zal de lol er voor sommige zo af zijn (persoonlijk hou ik wel van een beetje hardcore, maar dat terzijde).
    Ik wil best met iemand samen een echte AM cup opzetten, maar ik geloof dat meerdere mensen er al mee bezig zijn????? Of heeft iedereen het al weer laten vallen??? :p

Deel Deze Pagina