FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Een AM-cup met 'makkelijke' auto's is voor PRO's zeker niet saai!! Ik heb net zo veel lol in een Impreza/Peugot 207/Scirocco-cup als in een Ferrari/porsche cup :) Ook in 'makkelijke' auto's is er genoeg uitdaging om toch harder te gaan dan de auto's om je heen, en als er een AM-cup komt op een dag die me uitkomt ben ik er absoluut bij (geldt denk ik voor veel Pro's, kijkend naar de ervaring in FM4). Kan me aan de andere kant wel voorstellen dat een hardcore-volbloed-racewagen voor sommigen een beetje een afknapper kan zijn.

2. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Excuus Ron dat bedoel ik natuurlijk niet... en wil je zeker niet te kort doen. Het is lastig om een scheiding te maken... want serieus en wat minder snel kunnen prima samen, net zoals andersom en nog veel meer andere mogelijkheden, wilde alleen aangeven dat het leuker racen is met mensen die ongeveer net zo snel gaan als jij ... so forgive me if I offended you :D

Ben geen PRO, maar ik vind de wat langzamere auto's vaak ook het leukst. Verschillen minder groot en schade is minder belangrijk... komt dan echt neer op zo netjes mogelijk rijden.

Laatst bewerkt: 10 sep 2014
  3. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Na dat ik je post 3 keer had gelezen begreep ik de strekking van je verhaal wel (komt er alleen erg belabberd uit ;) ) dit doet er alleen niet aan af dat je niet kan zeggen dat iemand niet serieus met het racen bezig is, in tegendeel, ik denk dat iedereen er juist heel serieus mee omgaat. Als ik zie hoeveel tijd er word gestoken in organisatie, teams maken, liveries maken en de tijd vrij maken om een dinsdagavond op te offeren om met 'wildvreemde' online een potje te racen, kan ik niet anders concluderen dat er wel degelijk serieus mee om word gegaan. Wat ik vervelender (kan er even geen netter woord voor vinden) vind, is dat er zoveel word gepraat tijdens de kwalificatie en de race. Natuurlijk is dit deels te verwijten aan het lag-fest waar iedereen zich mateloos aan ergert en die frustratie mag natuurlijk wel geuit worden, maar als er meerdere malen door meerdere mensen word gevraagd of het wat rustiger kan en hier word geen gehoor aan gegeven dan vind ik dat dat juist 'niet serieus' is. Voor sommige is het snelle rondjes rijden misschien vanzelfsprekend, maar voor andere (ik iig) kost het moeite en concentratie.
    Maar goed, genoeg geluld.
    0,02

4. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb ook een paar x moeten roepen of het stil mag zijn en een beetje bot moeten doen tegen Freaky toen hij begon over dat zijn auto naar rechts trok bij het aanremmen. Lijkt mij goed om af te spreken dat er alleen de standaard zaken besproken mogen worden: Pit straat open en dicht... en andere zaken die direct te maken hebben met inhaal acties.... daarnaast zullen de oh shit en oops sorry en **** lag vast nog wel voorkomen en niet tegen te gaan zijn. Daarnaast als je stuk bent of al gefinished bent ook nog jezelf inhouden ... merk dat de top al druk met ouwehoeren is terwijl sommigen nog in gevecht zijn.
    Het is net zoals met golf, je kop niet houden is respectloos naar je tegenstander en volledig verboden :D

5. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    HAHAHAHA:lol::lol::lol::thumbs::thumbs:

Ben wel wat gewend hoor Lawaai;)
    Sorry van gisteren op dat moment. Dacht dat ik me microfoon gemuted had, soms had ik moeite om hem gemuted te krijgen en zat ik vaak op die knop te rammen haha...
    Hoop dat volgende race beter is

6. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25
    Als je alles gaat opknippen haal je alle lol van verschil weg uit dit gt3 kampioenschap, kan je net zo goed am, pro etc wegflikkeren en iedereen maar wat laten doen. Andere dag is te proberen om te zien of t aan die MS servers ligt. Zondag ben ik er niet. Lag verkloot t plezier, maar de Mongolen starts nog meer wat mij betreft. Gepruts elke keer met mensen die niet schade vrij een ronde kunnen rijden. (Even los van spikes waar je mix aan kan doen ofc.) tis te achterlijk voor woorden. Als je alles gaat omgooien, doe dan een qualli voor de vorm, en daarna starten waar je staat tot de retards bij afslag10 de zaken op orde krijgen.

Als we structureel andere dagen gaan racen kan t zijn dat ik afhaak omdat t me niet uitkomt, als we gaan splitsen in meerdere lobby's ben ik sowieso pleite, we spelen allemaal of niet wat mij betreft. heb niet de hele zomer getest, gelachen en voorbereiding gedaan om nu ineens te moeten quitten.
    tis voor AM ook wel eens gaaf om een semi te pakken. Daarnaast leren we als AM"s ook van achter een semi/pro rijden qua lijnen etc! Mensen die nu een xbox kopen, komen in de volgende cup er bij, en dan maak je daar maar meer potjes. Voor nu is t vol=vol lijkt me.

7. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Je MOET zelfs geleidelijk en netjes op het gas gaan en insturen. Anders vlieg je van de baan.
    Kijk maar in de replay naar de voorwielen van de auto en zie het verschil in de stuur-uitslag tussen de stuurwiel gebruikers en de gamepad gebruikers.
    Als ik met mijn stuurwiel dezelfde voorwiel-uitslagen van een gamepad gebruiker zou maken dan zit ik konstant naast de baan of in een oncontroleerbare slip.
    In Forza 4 hebben we daarom in een paar kampioenschappen/cups de tune laten creeeren door een team van een stuurwiel-tuner en een gamepad-tuner zodat de auto met deze tune door beide doelgroepen aangenaam en competatief te besturen is.

Het race-plezier staat bij mij bovenaan en mijzelf verbeteren als FM5-coureur.
    Het is leuk en een uitdaging om met z'n allen een format te zoeken/vinden waarbij de meeste clubleden het mee eens kunnen zijn en hun Forza 5 spelplezier kunnen beleven.

Laatst bewerkt: 11 sep 2014
  8. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    And now for something completely different....
    Uitslagen?

9. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik ben er ook wel benieuwd naar. Toch weer resultaatgericht ;)

10. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

:p

11. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik denk dat het voor mij de motivatie kan zijn om weer meer te oefenen als ik weet hoe het ervoor staat. In de gehele competitie rijden mensen toch redelijk dichtbij elkaar qua tijden en punten dus dan vind ik het wel leuk om te zien wie, waar staat.

12. majong

majong Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb op de XB1 nog weinig test km, op silverstone met de Viper was het de eerste test nog zeer droevig.
    Daarom heb ik eerst met een C classe wat rondes gereden, waardoor de bochten niet steeds als een verrassing kwamen.
    Daarna weer met de Viper dat ging al wat beter maar no zo vaak fout dat ik het nog niet goed genoeg vond om waar dan ook met mee te doen.
    Daarom heb ik me niet aangemeld.
    In F4 heb ik ook moeilijk te hanteren wagens gereden, dat ging goed maar niet voordat er redelijk wat testwerk vooraf ging.
    Zondag rij ik de laatste wedstrijd van een Leon serie op Forza 4.
    Als je daar kijkt naar het deelnemers veld wat niet veel anders is al wat hier komt, en de uitslagen die gereden worden dan valt op dat
    daar een heel groot aantal meerdere keren op het podium hebben gestaan.

Zie uitslag.
    here: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wNdS7O0CW8teMcOGWhQAm1I9l_cSu9qTQ6n0uxkGPeA/edit?usp=sharing

Daardoor blijft het voor veel leuk om mee te doen.
    Dat wordt berijkt doordat een podium plaats zorgt voor een handicap van 5 - 10 - 15 of 20 %
    En lager dan plaats 6 verlies je weer handicap.
    Voor een Pro is het de uitdaging ondanks handicap hoog te blijven eindigen.

Ik vertel niet dat het zo moet, maar je zou er aan kunnen denken een Pro 10 een Semi 5 en een AM 0% Handicap te geven.
    De uitslagen worden dan zeker wat onvoorspelbaarder en de voorberijding van deze serie wordt niet zomaar overboord gegooid.

Ik was de controller al gauw zat, ook omdat ik dat nooit gewend was, daarom rij ik nu met een Trustmaster Spider stuurwiel.
    Geen FFB maar een stuk goedkoper.

Is het zo dat de gebruikte tune wat minder is voor een stuurwiel, of juist niet?
    Ik vind het een lastige auto om onder controlle te krijgen.
    Wel te doen als je er voldoende tijd in kan steken.
    Maar die tijd is er niet op het moment.

Ik had een Tune gezocht die begon met XBWR maar weet niet zeker of dat de gebruikte Viper tune is.
    Bij wie zou de goeie tune moeten staan ?

Martin.

13. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Alle gebruikte tunes kan je vinden door op XBWR te zoeken, even de PI in de gaten houden, maar ik geloof dat Flavourlicious (de tuner) alle niet gebruikte tunes verwijdert.
    Hoe gaf je een handicap dan?
    Andere tune, met minder vermogen?

14. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Je kan in de lobby spelersgroepen maken en per groep een power handicap in % aangeven. De basis opzet van elke auto is eerst met controller gemaakt en vervolgens met stuur gefinetuned.

15. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Gewoon lekker mee blijven racen joh, straks mss een AM cup erbij, tis een kwestie van tijd en oefenen. Als je elke week aan de race meedoet en nog 1 of een paar uurtjes oefent kom je vanzelf dichterbij. Ik lag in het begin ook hele grote stukken achter op het hele veld. Het kost even tijd voor je inloopt op de rest, maar uiteindelijk gaat jouw leercurve steiler dan van de rest.

B Tender vindt dit leuk.
  16. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13

Qua oplossingen, ik wil zondag ook wel meetesten. We moeten gewoon even wat verschillende dingen uitproberen, beginnend bij het meest logische en minst ingrijpende en zo kijken wat het best werkt.

Misschien dat Forza zelf ook wel met een oplossing komt, nu ze erkennen dat er problemen zijn, zoals in het citaat van Lawaai blijkt.

Ik vind wel dat we iets met de uitslag van afgelopen dinsdag moeten doen. Iedereen heeft last gehad van LAG, maar ik, en volgens mij Freaky ook een keer werden door de slechte verbinding uit de lobby gegooid. Ik lag de hele 2e heat goed (was nog beter geweest zonder aantal LAGstoten) en vlak voor de finish verlies ik mijn acht punten doordat het spel eruit knalde, terwijl ik een kilometer voor lag op degene achter mij. 8 punten is voor een racer als ik een behoorlijke aderlating.

17. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    De hele race leek wel een try-out.

18. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik had een "its time to update " in heat 1 ..... "iets" met de uitslag doen is imo onhaalbaar. Wat ga je dan corrigeren? Enige oplossing imo zou kúnnen zijn is de race overdoen, helemaal schrappen, of gewoon laten zoals het nu is. Wat mij betreft laten voor wattie is.

Ron76 vindt dit leuk.
  19. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Laten zoals ie is is enorm vertekenend. Het was een loterij, vooral dus voor mensen zoals ook jij die echt uit de lobby zijn gegooid en daardoor groot puntenverlies hebben geleden. Kijk, lagstoten heeft iedereen gehad, dus daar heeft iedereen mss voor- en nadeel door gehaald en er was tijd om dat weer te corrigeren, maar eruit gegooid worden is meteen een verschil tussen (veel) punten en helemaal geen punten. Dat heeft best veel invloed op het algemeen klassement. Dus ik zou de hele race dan maar misschien niet mee laten tellen. Maar ik volg gewoon de beslissing van de organisatie, wou het alleen even aankaarten ;)

20. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Iedereen mag 2 races laten vervallen dus dan is dit er gewoon 1 van. We hebben ook met forza 4 wel eens disconnects gehad en we veranderen daar niks aan. Ik maak alleen een uitzondering als een disconnect zich in de laatste ronde zich voor doet en het slachtoffer een grote voorsprong had op moment van disconnect.

BTW, waarom laat xboxclips.com mijn nieuwste clips niet zien? Ik wil weer een video maken en heb gister zo'n 20 clips opgenomen maar ze staan er niet bij op die site?

Deel Deze Pagina