Ik speel na de eerste maand eigenlijk nooit meer tegen de CPU of online maar alleen offline tegen vrienden. PES13 heb ik nog veel plezier aan, PES14 heb ik overgeslagen omdat de demo mij zwaar tegenviel.
Gisteren 2 potjes gespeeld op de PS3 (Hong Kong Store binnengehaald). Hierbij mijn bevindingen van PES13:
- Grafisch zwak (lees PS3, niet PS4), publiek, gras, spelers..
- Sfeer zwak (onbegrijpelijk dat ze een niet een succesvol patchteam stage laten lopen, beter dan dit)
- Ik won 2-1 op superstar(?)-niveau tegen de CPU, bij PES13 heb ik echt moeite om te winnen van de CPU, nu minder en was ik duidelijk de betere. Zegt dit iets over de AI van de CPU?
- Ik moet nog een beetje wennen aan de langzame reactie van je eigen spelers, gevoel dat je iets minder controle hebt over de speler dan in PES13. Dit kan ook gebrek aan ervaring en speelinstellingen zijn.
- Toch het idee dat het spel niet helemaal 100 % is afgewerkt.
-UPDATE: nog een kritiekje, als je de snelheid-knop niet gebruikt lopen de spelers wel erg als oude mannetjes
- CPU lijkt minder scripted.
- Schieten op goal is echt een verademing maar het lijkt erop dat Konami dit express 'leuk' heeft gemaakt. Alle ballen (ik was wel Real Madrid) gingen heerlijk hard op goal en ik maakte een paar wereldgoals.
- Het koppen en slidings maken is echt verbeterd.
- Keepers doen het degelijk.
- Leuke duels uitgevochten op het middenveld.
- Had ik al gezegd dat schieten een verademing was? Ook lijkt het erop dat Konami ervoor heeft gezorgd dat wanneer je een bal die half wordt weggewerkt door de CPU nu vaker stuiterend voor een middenvelder van jouw team komt waardoor je heerlijk kunt poeieren op goal. Dit gevoel mist FIFA echt wel met hun onrealistische balphysics.
Verder nog 2 vragen:
- Wat zijn de ideale speelinstellingen?
- Is er een degelijk grafisch verschil tussen de PS3/PS4 om een PS4 aan te schaffen? Verder game ik niet namelijk.
- Blijft het mogelijk om Option Files te gebruiken voor de PS3? Is dit ook mogelijk voor de PS4?
Mijn eerste ervaring: 7.5 (dit kan meer worden wanneer ik de juiste speelinstellingen weet en meerdere potjes heb gespeeld).
Cheers!
Laatst bewerkt: 18 sep 2014