[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

1. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583
    <Edit>

Ik moet beter opletten, dit was dus al bekend, excuus :)

2. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Heb hem ook even gedownload, beetje irritant nog met die instellingen (bevestigen X en annuleren O zijn omgekeerd). Vond het een beetje stroperig aanvoelen nog en ik vond de AI nog niet heel best (Superstar). Wel veel leuker om tegen de AI te spelen dan FIFA, omdat ze veel beter rondtikken.

Grafisch is hij vergeleken met FIFA echt heel erg magertjes vind ik en dat geldt ook voor het geluid. Ik pakte het daarentegen wel als vanouds op. Heb slechts halve wedstrijd gespeeld nog, even druk nu. Morgenochtend ga ik wat wedstrijdjes spelen. Morgen kan ik mijn ervaringen dus beter beargumenteren.

3. Achiej

Achiej Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    De spelers en hun bewegingen zijn 10x mooier en relistischer dan in Fifa!

4. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Hoe zit het dit jaar eigenlijk met de licenties?

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Publiek bestaat nog uit 3 pixels.

6. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Ben ik niet helemaal met je eens. Bij FIFA zie je het minder goed, omdat het speltempo "normal" belachelijk hoog is. Speel je FIFA op "slow" dan ziet het er echt wel goed uit. Veel animaties en ook erg divers.

Die AI van FIFA is gewoon zwaar slecht en vervelend om tegen te spelen. Aangezien ik niet online game is dat een heel erg zwaarwegend minpunt.

Ik moet zeggen dat ik grafisch wel veel meer van PES had verwacht. De gezichten van de spelers zijn knap gedaan, maar verder vind ik het echt een cartoony look hebben. Zelfs het veld lijkt een aquarel tekening.

Die FOX Engine moet meer in zijn mars hebben zou je zeggen.

Het speelt verder best lekker moet ik zeggen.

7. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ik vind juist dat de spelers in FIFA een 'cartoony look' hebben. :+

Het veld in FIFA is zeker mooier en het publiek ingezoomd ook maar als je gewoon met de tele camera speelt vind ik PES echt niet zoveel slechter hoor qua graphics en de spelersmodellen inclusief de lichamen en tenues vind ik zelfs net iets mooier.

Vind alleen de standaard ren animatie in PES zo raar eruit zien, ook nu weer.

Maar goed, ik weet van mezelf dat ik in games vrij snel aan grafische pracht wen en de gameplay bepaalt of ik ergens lang plezier van ga hebben.

Voorlopig lijkt het erop dat ik PES dit jaar leuker vind om te spelen maar ik ga niets pre-orderen en wacht gewoon nog af tot er meer bekend is over de retailversies van beide spellen.

8. ocram1984

ocram1984 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste iedereen. Wat een geweldige demo heeft konami uitgebracht. Het voetbal gevoel is helemaal terug. Het gevoel dat je zelf de controle hebt over de speler heb ik lang niet ervaren. Ik heb meerdere malen op herhalen gedrukt om te zien hoe levensecht de spelers hun actie maken zoals ze die in het echt ook doen. Ik heb ook de fifa 15 demo gedownt.

Niet te vergelijken. Ja alles om het veld heen ziet er bij fifa beter uit. Maar dat is ook waar ze het van moeten hebben. De licenties zijn geen probleem met een option file voor pes 2015.

Mijn conclusie: PES IS BACK!!

9. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Demo is zowel PS4 als de X1 nog niet beschikbaar op marketplace... Jullie spelen 'm zeker op de PC?

10. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Nee PS4, Hong-Kong accountje....

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Aaah ok, ik zat al te zoeken...

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Is in 5 minuten gefixt, zeker waard om zo'n account aan te maken aangezien het zo nog weken kan duren voor de Europese demo verschijnt.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ok baas. Ook al op de US store?

14. Wayne Rooney

Wayne Rooney everton fc

Leuk Bevonden:
    5
    Ik speel na de eerste maand eigenlijk nooit meer tegen de CPU of online maar alleen offline tegen vrienden. PES13 heb ik nog veel plezier aan, PES14 heb ik overgeslagen omdat de demo mij zwaar tegenviel.

Gisteren 2 potjes gespeeld op de PS3 (Hong Kong Store binnengehaald). Hierbij mijn bevindingen van PES13:

- Grafisch zwak (lees PS3, niet PS4), publiek, gras, spelers..
    - Sfeer zwak (onbegrijpelijk dat ze een niet een succesvol patchteam stage laten lopen, beter dan dit)
    - Ik won 2-1 op superstar(?)-niveau tegen de CPU, bij PES13 heb ik echt moeite om te winnen van de CPU, nu minder en was ik duidelijk de betere. Zegt dit iets over de AI van de CPU?
    - Ik moet nog een beetje wennen aan de langzame reactie van je eigen spelers, gevoel dat je iets minder controle hebt over de speler dan in PES13. Dit kan ook gebrek aan ervaring en speelinstellingen zijn.
    - Toch het idee dat het spel niet helemaal 100 % is afgewerkt.
    -UPDATE: nog een kritiekje, als je de snelheid-knop niet gebruikt lopen de spelers wel erg als oude mannetjes

- CPU lijkt minder scripted.
    - Schieten op goal is echt een verademing maar het lijkt erop dat Konami dit express 'leuk' heeft gemaakt. Alle ballen (ik was wel Real Madrid) gingen heerlijk hard op goal en ik maakte een paar wereldgoals.
    - Het koppen en slidings maken is echt verbeterd.
    - Keepers doen het degelijk.
    - Leuke duels uitgevochten op het middenveld.
    - Had ik al gezegd dat schieten een verademing was? Ook lijkt het erop dat Konami ervoor heeft gezorgd dat wanneer je een bal die half wordt weggewerkt door de CPU nu vaker stuiterend voor een middenvelder van jouw team komt waardoor je heerlijk kunt poeieren op goal. Dit gevoel mist FIFA echt wel met hun onrealistische balphysics.

Verder nog 2 vragen:
    - Wat zijn de ideale speelinstellingen?
    - Is er een degelijk grafisch verschil tussen de PS3/PS4 om een PS4 aan te schaffen? Verder game ik niet namelijk.
    - Blijft het mogelijk om Option Files te gebruiken voor de PS3? Is dit ook mogelijk voor de PS4?

Mijn eerste ervaring: 7.5 (dit kan meer worden wanneer ik de juiste speelinstellingen weet en meerdere potjes heb gespeeld).

Cheers!

Laatst bewerkt: 18 sep 2014
    Tyrant vindt dit leuk.
  15. Wayne Rooney

Wayne Rooney everton fc

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben trouwens wel echt benieuwd of regen nu wel daadwerkelijk zichtbaar is en een rol speelt tijdens de wedstrijden. Voor zoiets (en Goodison Park in de game) ben je bijna geneigd om FIFA aan te schaffen maar het is jammer dat dat gewoon niet lekker speelt.

16. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    Om te kunnen pijlen bij de mensen die de demo geweldig vinden even een paar vragen aangezien ik het zelf nog niet gespeeld heb.

Was wat je favo voetbalgame tussen 2000-2008?
    Wat vond je van de pes delen in de periode 2009-2013?
    En wat vond je van de laatste 4/5 fifa delen?

Ik kan namelijk antwoorden dat pes fan-tas-tisch was tot aan 2008. Was een speler van het eerste uur van de serie maar het werd op een gegeven moment mijns inziens stukken minder (ook voor pro reviewers). Het oude gevoel was weg en Fifa wist zich imo zwaar te verbeteren. Nu hoor ik al een jaar of 5 op rij in de community dat pes back/terug is en elke keer ben ik intens teleurgesteld in de demo's. Vandaar mijn vragen om zo een smaakinschatting te kunnen maken :)

17. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Was wat je favo voetbalgame tussen 2000-2008? PES
    Wat vond je van de pes delen in de periode 2009-2013? Slecht
    En wat vond je van de laatste 4/5 fifa delen? Van goed naar steeds iets minder, denk dat ik 12 de leukste vond.

18. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    Dat komt sterk in de buurt van mn eigen beleving, vond fifa 10 de beste maar weet het niet meer zeker. heel veel is er niet meer veranderd maar elk jaar hoop ik dat pes dat pure weer weet terug te brengen.

19. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb de demo nu ook! :) Met de Xbox 1 gedownload van Hong Kong. Je hebt geen speciaal account nodig, gewoon de taal op Engels zetten en de regio op Hong Hong. Dan staat-ie in de store onder 'new demo's' of zoiets.

20. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114

Was wat je favo voetbalgame tussen 2000-2008?
    PES: Fantastisch, maar die van de jaren daarvóór waren in verhouding tot de hardware nog veel beter!
    Wat vond je van de pes delen in de periode 2009-2013? 2013 viel nog mee. 2009-2012 was niet best, achteraf gezien.
    En wat vond je van de laatste 4/5 fifa delen? Alleen de pro-clubs mode gespeeld en die speel ik nog. Die vind ik geweldig en die speel ik misschien wel meer dan PES.

Deel Deze Pagina