[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

1. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik heb het zelfde gevoel gehad als jouw al die jaren. En was ook een echte pes fan. Totdat nex gen kwam.......
    PES2015 is écht een grote stap in de goede richting, maar verwacht niet dat je weer het oude pes gevoel krijgt. Het is gewoon anders, het speelt wel lekker, maar er zijn nog genoeg verbeterpuntjes. Zoals passing, wat van mij wat strakker mag. Schieten is zwaar verbeterd, maar toch geeft het nog steeds niet dat oude pes magie gevoel. Dus dat kan beter. Respons tijden van spelers zijn ook veel beter, maar toch een paar situaties gehad dat hij toch weer een paar onnodige stappen maakt voordat hij schiet.
    Al met al is dit voor mij de eerst speelbare pes waar ik van kan genieten sinds nex gen.

2. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    eens, al geeft het mij wel een beetje het gevoel dat het een mix is tussen pes14 en pes6 en dan de HD variant. Het is erg goed, alleen ik kwam gisteren wel tot de conclusie dat (nu fifa 15 demo ps4) flink te hebben gespeeld dat ik merk dat fifa door de jaren qua gameplay ook heel goed is geworden (alles op manual, dat is wel een must bij fifa) en dat ik het mij afvraag welke ik nu qua gameplay beter vind.
    Zo merkte ik bijvoorbeeld dat korte pass manual in fifa ik echt kan bepalen wie ik aanspeel terwijl bij pes15 mij opvoel dat die keuze toch (ook zonder assistance) best vaak door de cpu wordt gemaakt, bijvoorbeeld als er twee andere medespelers dicht bij elkaar staan. Het lijkt een futiliteit, maar het viel mij op als een beperking, omdat ik bij fifa echt precies kan bepalen naar wie ik wil passen.

Kortom: een luxe probleem. Anderzijds, heb tot 13 november om te kijken of fifa 15 me een jaar kan bekoren en anders wordt ie gewoon ingeruild.

3. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ben ik dan de enige die een beetje teleurgesteld is in deze PES?

- grafisch valt hij enorm tegen.
    - audio eveneens matig, geen sfeer.
    - cursor change als vanouds niet goed. Kan soms niet van mannetje wisselen als een andere speler dichterbij staat.
    - passes voelen scripted aan. Gaat regelmatig naar een andere speler, terwijl ik passing assistance uit heb staan. Ook steekpasses worden vaak niet onderschept, terwijl de spelers in de "baan" van de pass staan, alsof de pass per se aan moet komen.
    - schieten voelt erg raar aan. Heb zowel advanced als basic geprobeerd.
    - animaties soms traag. Vooral van de keepers.
    - AI van CPU op Superstar niet heel erg goed.
    - spelers lopen op een rails.

+ dribbelen werkt echt lekker
    + je kunt nu eindelijk direct uitgooien met de keeper.
    + spelers gezichten en likeness.

Tot nu toe ben ik nog niet onder de indruk. De AI is leuker om tegen te spelen, maar daar is alles eigenlijk wel mee gezegd.

4. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Ha Jows, ik ging wat kort door de bocht. Ik ben al op het punt dat ik het grafische en presentatie deel niet meer weeg bij PES. Lichtjaren achter op fifa, en ik moet ook zeggen dat ik gameplay belangrijker vind en dan ook nog eens alleen maar tegen vrienden spelen (online en offline) dus cpu AI interesseert me in dat opzicht niet.

Dus veel van je kritiek volg ik wel, maar is voor mij minder relevant.

Spelers lopen een rails zeg je: dat ervaar ik niet zo erg.
    passen voelt scripted zeg je: zie hierboven, heel erg eens en vind ik een forse beperking.
    cursor change niet top: eens

5. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Lijkt erop ja. Ik zie in het lijstje hieronder een aantal dingen die ik zo niet ervaar, sommige zelfs precies andersom!
    Ik ga haast denken dat je een andere demo te pakken hebt :D
    Ik weet niet wat jij doet, maar dit is juist een verbeterd punt! Ik kan veel beter cursor switchen dan met de vorige versies. Ik heb zojuist op Digitaalgras een korte impressie geschreven waar ik hier juist positief over ben!

Kan betekenen dat je met een speler passt die een lagere passing heeft. De speler-ID telt meer mee in PES 2015 en dat kan invloed op de passing hebben.

Hoezo dan? Vergelijk de AI eens met die van FIFA op het hoogste niveau...

6. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    En wederom noem jij iets wat ik als zeer storend ervaar, in FIFA. :D

7. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ja ben het met ook met de punten van Jows eens, maar bijna al die punten zaten ook in pes toen het spel echt goed was. Dus die punten neem ik voor lief
    Behalve het passen en schieten, Ik hoop echt dat ze het passen tweaken voor november. Oh ja en die trage animaties erger ik me ook vreselijk aan. Het lijken kleine punten maar geloof me als ze dat weten te fixen dan is pes pas écht back.

8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Dus.. om de PES demo te kunnen spelen moet je een Hong Kong account aanmaken? En dan kan je gewoon de PES demo downloaden? Of werkt dat alleen op PS3/4?

9. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Werkt soms niet lekker Han, ik weet echt wel wat ik doe. Soms kan ik niet meer wisselen, dan houdt hij één speler aan en kan ik niet naar een speler wisselen waar de bal naartoe rolt en dichterbij staat. Werkt gewoon niet lekker.

Nou nee, dat heeft daar niets mee te maken. Het spel bepaalt soms voor mij waar de bal naartoe gaat en dat vind ik irritant. Dat heb ik dus niet als ik passing op manual heb staan bij FIFA. Daar voelt manual ook echt als manual aan.

Ik heb al tig keer gezegd dat ik de AI bij FIFA om te huilen vind. De CPU is té goed op World Class en spelen continu vol op de aanval. Dat is niet realistisch. Bij PES kon ik gemakkelijk winnen nu op Superstar. Je dribbelt vrij eenvoudig langs verdedigers.

Misschien verschil PS4 en XOne? Ik ben gewoon niet zo lyrisch... Ik vind het geen grote sprong voorwaarts. Joh, het speelt weer een beetje als vanouds, maar kom op... Het is 2014!!!!

10. Saaslijer

Saaslijer Active Member

Leuk Bevonden:
    191
    Ik heb net ook een potje gedaan, moet zeggen dat het me allemaal erg meevalt na jaren teleurgesteld te zijn..
    Het is wel erg wennen voor iemand die de laatste jaren alleen maar FIFA hebt gespeeld, en de controls had ik nog niet ingesteld zoals ik wil (dit kon niet tijdens de wedstrijd volgens mij)
    Al met al speelt het wel lekker weg, maar ik denk wel dat ik met FIFA meer plezier ga beleven, aangezien ik dat vooral online speel..

11. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    als pes online lag heeft (als vanouds) dan sluit ik me zeker bij je aan

12. DAU_MGS

DAU_MGS AFCA

Leuk Bevonden:
    4
    Pes demo nu aan het downloaden via de hong kong store op de xbox one

13. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Heb jij de Xbox 1 of de Xbox 360? Als je Xbox 1 hebt is het eenvoudig: Je verandert de taal in Engels en regio in Hong Kong. Dan vindt je hem in de store bij de demo's
    Heb je de 360 dan weet ik het niet of er een marketplace voor Azië bestaat. Zo ja, kies er een aziatisch land uit ( bij voorkeur Hong Kong omdat ze daar Engels spreken ) en haal hem dan daar op. Ik weet echter niet of je de regio voor de 360 kan veranderen. En of de regio vrij is.
    Zo niet, dan heb je pech en moet je wachten tot Konami de demo in Europa uitbrengt.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Zit die demo nou ook in de US store of moet ik een cursus Mandarijns nemen om een account aan te maken?

15. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Jij hebt PSN hè? Volgens mij komt die in de US op de 23e. Kan je dus maar inderdaad beter naar Hong Kong afreizen ;)

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Dan wacht ik wel. Ga ik 5 daagjes FIFA spelen.

17. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    ?

Je hebt in een paar minuten tijd een hong kong account hoor, via je PS4 maak je een nieuw account aan en dan wijst alles zich vanzelf, in het Engels.
    Je hebt tegenwoordig niet eens meer een werkend emailadres nodig, en ook geen adres. Je kunt gewoon de stad en district kiezen uit een lijst.

18. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb 360. Vanavond eens kieken. Wil wel eens kijken of hij inderdaad zo goed is zoals velen zeggen of dat ik 'm ook matig vindt zoals Jows. :p

19. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Ik heb de demo ook binnengehaald maar ik kan totaal niet wennen aan het spel van PES. Voelt allemaal zwaar houterig aan en het speelt gewoon niet soepel en snel. Keepers zijn ook trouwens dramatisch gewoon

20. zino

zino Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Is er een demo te downloaden via een nieuwe account op ps3?

Deel Deze Pagina