[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

1. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    na 20+ potjes moet ik concluderen dat pes niet back is. Dat komt imo om de volgende redenen:

Passen: Te stroperig
    Schieten: Toch ietwat scripted soms. Ik heb een aantal mooie goals gemaakt die in de kruising vlogen, maar waarbij ik dacht hhmm ik richtte helemaal niet die kant op :/
    Kopballen vanuit voorzetten: Komt veel te vaak voor dat kopballen veel te zweverig worden ingekopt. Terwijl je verwacht aan de hand van de snelheid van de voorzet en de positie van de speler een keiharde kopbal.
    Bal physics: Over het algemeen komt het iets te floaty over op mij hoor...

Neemt niet weg dat het aardig speelt, maar ik merk bij mezelf dat ik bij de goals die ik maak niet echt juich en een wauw gevoel had en vervolgens de herhaling keer op keer bekeek. Gewoon omdat de goals niet speciaal zijn. Je kan nauwelijks een aanval afmaken hoe jij wilt omdat de passing te wensen over laat op moment suprêmes.
    Wat ik mis zijn de onverwachte situaties die kenmerkend waren voor pes. Dat gebeurd zo weinig in deze game. Het voelt te gemaakt en er gebeuren weinig random gekke dingen. Het lijkt wel op het saaie moderne voetbal van tegenwoordig

2. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    360man, je weet het van PES hè? Bij de echt goede versies moet je er een beetje inkomen; het moet zogezegd een beetje in je groeien :)
    Over die passes wil ik graag iets zeggen omdat ik me verbeeld dat ik dat goed kan ;)
    Bij gewone A-passes speel ik ze soms bewust wat harder in, dan heeft de tegenstander minder tijd om bij de pass-ontvanger te komen.
    Dat kan met steekpasses natuurlijk niet. Bij die kopballen heb ik soms wel dat ze floaty zijn en soms niet, maar als ik het dan in de herhaling terug kijk zie ik dat dat vaak een kwestie van al dan niet perfect timen is. Soms komt de bal ook net niet lekker voor de kopper maar iets erachter en ja, dan krijg je er geen snelheid achter.

3. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ja ik weet dat het met pes altijd inkomen is. Ik ga deze versie ook een kans geven.
    Maar hoe bedoel je hard inspelen? Want als je pass langer indrukt dan passt hij naar de verdere speler.
    Misschien ben ik nu wat te nostaligisch bij het volgende dat ik ga zeggen, maar van mij mogen ze de powerbalk bij passen weglaten en overgaan naar het oude systeem.:eek::eek:

4. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Heb je iets aan de instellingen veranderd? Pass assistance, Shooting assistance etc?

5. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ja ik heb pass assistance gezet op 1 'blokje'. Werkte op zich beter dan de standaard setting. En shoot assistance gewoon op assisted want op manual vind ik best moeilijk werken.

6. domienr

domienr Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Is die demo nu al beschikbaar op de Europese PS4 Store?

Ik wil 1 van mijn fifa vrienden de pes15 demo laten proberen, maar zo'n hong kong account wilt hij niet aanmaken op zijn gloednieuwe PS4 (i know, zie het probleem ook niet echt :))

7. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Je kunt kiezen tussen Basic en Advanced bij shooting, zou m toch op Advanced zetten, want dan vliegt niet elk schot op doel. ;)

8. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Gisteravond na mijn eerder post nog 4-5 potjes gespeeld, en toen ook wat settings qua passing en doorsteekpass en shooting enzo aangepast, maar vooral de doorsteekpass was toen vooral 1 grote frustratie. Ik kwam er al snel achter dat ik een veel beter resultaat kreeg qua doorsteekpass als ik dan maar gewoon manual (left trigger) en pass deed, want de doorsteekpass ging eigenlijk steeds compleet achterlijk de verkeerde kanten op...

Zeer irritant.

Daarnaast sowieso meerdere keren gehad dat ik me kapot erger aan zeer trage balaannames op cruciale momenten, niet willen schieten terwijl ik wel allang gedrukt heb, waardeloos onder de bal door koppen bij voorzetten, en spelers die veels te snel helemaal uitgeput zijn, wat natuurlijk nergens op slaat.

Nope, eerste keus blijft gewoon FIFA. Het begin met PES was weer even leuk en lekker, maar des te meer ik het speel, des te meer ik me weer erger aan zaken die in FIFA gewoon soepel gaan.

9. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    ik wil het niet met je eens zijn, maar ben er bang voor dat je gelijk hebt.

10. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Ik begrijp niet hoe je een steekbal op advanced settings ''de compleet verkeerde kant'' op krijgt, je ziet notabene een marker op het veld komen waar de bal beland.

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Tja, ik ben er ook wat bang voor. Hoewel veel dingen die je zegt meer te maken hebben met gewenning. Ik kan zeer soepel wegdraaien, mijn passing komt steeds beter aan.

Toch, het is niet de terugkomst van de koning ofzo. Het is best leuk, maar geen wondergame

12. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Absoluut nog geen wondergame, maar ik kan iemand die Fifa gameplay (gebaseerd op de 15 demo) beter vindt echt niet begrijpen.
    Als je voor Fifa gaat om FUT, de licenties, de sfeer en presentatie, allemaal prima, maar om de gameplay? Nah. :+

Wat PES betreft hoop ik dat ze in de komende 2 maanden tot release nog wat irritaties kunnen weghalen.

13. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Cyrax, ben je het met me eens dat je dan de pass balkjes het beste op geheel manual kan hebben staan?
    Soms geef ik dan gewoon met (A) geheel op manual een doorsteekbal en niet met (Y) Dat gaat me veel beter af en dan gaat-ie ook niet de verkeerde kant op. Zeker als je een steekbal in de ruimte wilt geven.
    In sommige gevallen gebruik ik wel (Y) als ik in de buurt van het strafschopgebied ben en hem er dan tussendoor wil steken. Dan is de ruimte te klein voor een gewone manuele (A)

14. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik ben ook nog niet overtuigd over de gameplay van de FIFA15 demo, maar de gameplay van FIFA14 OP DE PS4 (last-gen versie is waardeloos) vond ik heerlijk, en ik verwacht eerlijk gezegd dat de gameplay van FIFA15 uiteindelijk ook wel weer gewoon goed zal zijn, zoals het al jaren ieder jaar weer iets beter wordt.

Het is eigenlijk natuurlijk wel dieptriest: We hopen dat PES weer terug komt op het niveau van PES4/5/6, maar zelfs destijds waren er ook genoeg irritatiepunten aan die games. Ze waren toen absoluut de beste voetbalgames, maar dat kwam ook omdat FIFA toen echt heel slecht was.

Inmiddels is FIFA gewoon een hele goede diepe voetbalserie geworden, en objectief gezien ook beter dan de oude PES-games, wat logisch is natuurlijk na zoveel jaar, maar dan zitten we hier nog te hopen dat de PES-serie terugkomt op het niveau van 8-10 jaar geleden(!)

Ik begrijp het jeugdsentiment zeer goed, en ik deel de hoop dat PES gewoon weer echt goed wordt, maar voor mij is inmiddels FIFA wel gewoon echt de veel betere game, in ALLE opzichten (behalve dan wellicht een fatsoenlijke player-editor en wat kleine andere minpuntjes, zoals iedere keer weer aangeven dat je game toch echt gewoon in English wilt spelen, net als de vorige 683x dat ik het opstartte...).

Uiteraard ga ik de demo gewoon nog regelmatig spelen de komende tijd, mede ook omdat de FIFA15 demo ook niet geweldig is, en zoals ik al eerder aangaf, het voelt op zich weer fijn aan, maar uiteindelijk zit ik te vaak te vechten tegen de game-mechanics en gebeurt er absoluut niet wat ik wil, wanneer ik wil, etc etc, en dat soort frustratie dat accepteer ik gewoon niet meer.

Prima als games lastig, moeilijk, whatever zijn. Ik heb veel plezier gehad aan Ninja Gaiden Black en Super Meat Boy en Dark Souls etc etc, maar ik moet wel het gevoel hebben dat IK controle heb over wat goed en verkeerd gaat, en niet dat er teveel speling zit tussen wat ik wil, en wat er uiteindelijk gebeurt op het veld.

15. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Ik ben het totaal niet met je eens, maar ieder zijn mening uiteraard.
    Zeker het laatste dikgedrukte deel is veel meer van toepassing op FIFA dan op PES.

Maar goed, het zal wel iets persoonlijks zijn.

16. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Kan natuurlijk ook komen omdat jij wellicht de mechanics van de gameplay van PES veel beter begrijpt, en ik die van FIFA gewend ben en daar dus inmiddels meer feeling mee heb. PES was altijd al een game dat vrij diep ging, dus het zal niet zo vreemd zijn dat wanneer ik na zo'n lange break met de serie (vorig jaar wel PES2014 een kans gegeven maar dat was ruk) ook vooral veel ongemak ervaar omdat ik het simpelweg niet allemaal begrijp... ;)

17. zino

zino Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    voila we zijn weer vertrokken:
    1-Pes is back
    2-kleine irritante zaken die opduiken
    3-konami zegt dat de full versie de problemen zal oplossen
    4-konami doet dat niet
    5-konami meld dat pes 15 de basis is voor de perfecte pes 16
    6-adam meld dat pes 16 terug het ouderwetse gevoel brengt
    7- zie punt 1

Zo voorspelbaar. Hoe jammer ik het ook vind maar ik zal er niet ver van zijn met dit lijstje

domienr en appie21 vinden dit leuk.
  18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Welke problemen? Mindere punten, jazeker. Heeft FIFA ook wel natuurlijk. Ik vind deze PES best okay. Halleluja stemming? Zeker niet, Adam overdrijft graag.

Ik hoop oprecht dat ik de game niet snel zat zal zijn, maar ik ben daar nog niet van overtuigt op dit moment. De passing, die voelt nog te random, en de keepers wisselen gruwelijke reddingen af met absurde blunders. Maar goed, ik zal heel veel oefenen en dan weten we vanzelf wat onkunde van mij is en wat gewoon niet werkt

19. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ik ben allang blij dat ik niet de enige ben die zijn twijfels heeft over deze PES. Het speelt opzich best lekker weg, maar de wow factor ontbreekt. Dat had ik bij FIFA wel de eerste keer dat ik het speelde. Ook FIFA heeft genoeg issues, maar ik stoor me er daar minder aan. Waarschijnlijk omdat Konami ons al jaren gek maakt met mooie beloftes en die niet waar blijkt te maken. Vorig jaar kocht ik ook weer trouw PES 2014. Die full version zou geen framedrops hebben enzo... Nu zou de demo in Europa 17 september uitkomen, dit werd groots aangekondigd op de Gamescon. Ook nu falen ze weer....

Ik denk dat dat mijn grootste probleem met PES is. Ik vertrouw Konami gewoon niet meer. Ik heb geen zin om weer geld uit te geven voor een product dat uiteindelijk toch niet helemaal nieuw is en weer een evolutie is van een oude codebase dat hier en daar is herschreven om samen te werken met de Fox Engine. Jullie zullen het weer gaan zien met het beperkte aantal slots en de BLES codes, etc. Dát is het probleem en daarom wordt het nooit veel beter dan het 10 jaar terug is geweest. Toen was het echt top, ik was gek van die game, maar een spel dat toen top was is nu niet meer goed genoeg. Mensen verwachten gewoon meer, ik tenminste.

Ik zal PES zeker wel blijven spelen zo nu en dan en hoop stiekem dat de EU demo om wat voor vage Konamische-reden verschilt van die van Hong-Kong). :D

20. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Heb er nu een potje of 15 op zitten, waarvan een stuk of 10 tegen een maat. Ben door verschillende stadia heengegaan. Ik was erg gehyped, maar had de eerste 5 potjes moeite om er in te komen. Nu kan ik zeggen dat het mij steeds beter lukt en ik er dus ouderwets meer in kom. Vooral het dribbelen en het passeren vereist wat oefening. Alleen de sprintknop in rammen werkt niet. Het feit dat ze niet nu al deze maand uitkomen maar pas medio November vind ik erg positief. Dan kunnen de irritante punten er nog uit gehaald worden. Zelfs al zou men gameplay wise niets meer veranderen (alleen de content optuigen) dan ga ik met deze game langer plezier beleven dan de laatste 3 jaar met PES.

Deel Deze Pagina