Ik ben ook nog niet overtuigd over de gameplay van de FIFA15 demo, maar de gameplay van FIFA14 OP DE PS4 (last-gen versie is waardeloos) vond ik heerlijk, en ik verwacht eerlijk gezegd dat de gameplay van FIFA15 uiteindelijk ook wel weer gewoon goed zal zijn, zoals het al jaren ieder jaar weer iets beter wordt.
Het is eigenlijk natuurlijk wel dieptriest: We hopen dat PES weer terug komt op het niveau van PES4/5/6, maar zelfs destijds waren er ook genoeg irritatiepunten aan die games. Ze waren toen absoluut de beste voetbalgames, maar dat kwam ook omdat FIFA toen echt heel slecht was.
Inmiddels is FIFA gewoon een hele goede diepe voetbalserie geworden, en objectief gezien ook beter dan de oude PES-games, wat logisch is natuurlijk na zoveel jaar, maar dan zitten we hier nog te hopen dat de PES-serie terugkomt op het niveau van 8-10 jaar geleden(!)
Ik begrijp het jeugdsentiment zeer goed, en ik deel de hoop dat PES gewoon weer echt goed wordt, maar voor mij is inmiddels FIFA wel gewoon echt de veel betere game, in ALLE opzichten (behalve dan wellicht een fatsoenlijke player-editor en wat kleine andere minpuntjes, zoals iedere keer weer aangeven dat je game toch echt gewoon in English wilt spelen, net als de vorige 683x dat ik het opstartte...).
Uiteraard ga ik de demo gewoon nog regelmatig spelen de komende tijd, mede ook omdat de FIFA15 demo ook niet geweldig is, en zoals ik al eerder aangaf, het voelt op zich weer fijn aan, maar uiteindelijk zit ik te vaak te vechten tegen de game-mechanics en gebeurt er absoluut niet wat ik wil, wanneer ik wil, etc etc, en dat soort frustratie dat accepteer ik gewoon niet meer.
Prima als games lastig, moeilijk, whatever zijn. Ik heb veel plezier gehad aan Ninja Gaiden Black en Super Meat Boy en Dark Souls etc etc, maar ik moet wel het gevoel hebben dat IK controle heb over wat goed en verkeerd gaat, en niet dat er teveel speling zit tussen wat ik wil, en wat er uiteindelijk gebeurt op het veld.
Klik om te vergroten...