tender, je slaat precies de spijker op de kop. Iedereen wil op zijn niveau, of net op het kunnen daarvan meedoen.
Ik heb gewoon véél minder tijd als toen ik nog met ferrari stuur op mijn pc zat te knallen, dus mijn talent zal ook niet schrikbarend stijgen.
Uiteraard willen we een zo groot mogelijk veld.. 16 man kunnen dr in, dus opvullen met 16 man. Maar daarbij voelt het vooral dat er rekening gehouden word met de snellere, talent vollere coureurs. Wellicht omdat de organisators zelf ook Pro's zijn, maar wat uitdagend voor een pro is is héél hard werken voor een AM. Ik snap het ook wel dat het als PRO wellicht moeilijk is om te verplaatsen in de capaciteit van een n00b-racer, en denken, "wat zeuren ze nou, de auto is nu super afgesteld, kijk maar naar onze ronde tijden."
Het voelt voor mij nu zo aan : de AM's moeten in dezelfde bakken, met dezelfde tunes als de PRO's stappen, en dat is vragen aan iemand die net fietst om de tour de france te doen.
Wat je kan doen is dan een multiclass cup maken, ALS je de AM/pro wil scheiden
Dus gewoon AM/PRO cup door elkaar heen. Dit kan nog steeds met dezelfde auto, maar dan met verschillende PI waarden, maar slimmer is dan waarschijnlijk om zichtbaar andere auto's te bakken voor beide classes(of voor 3 klasses)
Wat daarna overblijft is het hard splitsen van AM en PRO.
Zo kunnen en mogen beide kampen niet zeuren. Rij jij als pro in een am cup, dan moet je accepteren dat t allemaal iets losser is qua lijntjes, een verkeerde rempuntje en dat de auto wellicht te makkelijk voor je is. Andersom geld dat natuurlijk ook. Als een AM mee wil doen aan een PRO race, tja.. dan moet jij rekening houden met alle die snelle gasten, en rekening houden met een voor jouw rijkunsten overpowered bakkie.. Uiteraard kan de AM dit ook doen om te LEREN, en zo gaat de am naar semi en van semi naar pro.
En gasten, het is geen aanval naar de organisatoren, de tuners of wie dan ook.
Wellicht is het basis niveau altijd hoog geweest bij XBWR, en veranderd dit door de komst van een aantal nieuwe rijders.
Rijders die wellicht nog niet dit welbekende XBWR niveau hebben, maar dit wel zouden kunnen halen door te oefenen op een steeds meer klimmend niveau, door te groeien.
En groeien doe je niet in 1 nacht...
Klik om te vergroten...