[XOne] FIFA 15

Discussie in 'Games' gestart door Siemenn, 1 sep 2014.

  1. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Nee, EA gaf aan het wel geprobeerd te hebben dit jaar, maar om uiteenlopende redenen (geld) is het (weer) niet gelukt. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat er veel mensen op zitten te wachten. Ik ben groot FC Groningen fan, maar denk er niet aan om in Fifa met dat team te gaan spelen. Dat werkt echt voor geen ene moer, de spelers zijn gewoon te slecht.
     
  2. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik vind het juist vele malen leuker met een team als Groningen. Met slechte(re) teams gebeuren er meer random dingen.
     
  3. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik vind het alleen leuk in kick off als vrienden dan ook een team uit de Eredivisie kiezen (en dan geen PSV/Ajax of Feyenoord want die zijn alweer veel beter). We spelen alleen 9 van de 10 keer ultimate team en daar kom je er gewoon niet mee weg. Het is wel jammer dat ze die brons/zilver/gouden tournooien nu hebben samen gevoegd.
     
  4. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik speel alleen maar Seasons eigenlijk in Fifa en merkte dat ik dat vele malen leuker vind met FC Utrecht dan met ''insert 5 sterren team'', het maakt de game een stuk onvoorspelbaarder omdat je spelers minder kwaliteiten hebben en er dus weleens een bal van de voet springt zeg maar.

    Ook merkte ik dat mensen die gelijkwaardige teams kiezen in Seasons (vaak Engelse Championship teams) veel ''eerlijker'' spelen dan Jan met de Pet die niet verder komt dan Real of Bayern.
     
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Wil binnenkort wel een paar potjes tegen je spelen dan hoor! Op welke console zit je?
     
  6. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Nergens nog, ik twijfel nml. enorm over dit deel, zeker na die Eurogamer review. ;)
     
  7. Rawdi3

    Rawdi3 Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Duurt bij jullie op de ps4 het instaleren ook zolang? Gaat echt gruwelijk langzaam kan nu alleen maar kick off doen pfff. Dit duurt zo zeker een uur of langer.
     
  8. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Heb je de volledige versie al dan?
     
  9. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Ik haal even mijn post van gisteren op omdat ik zojuist de eurogamer review lees.

    post van mij van 21-9
    -----
    Ik moet mijn positieve FIFA 15 ervaring helaas enigszins herzien. Ben benieuwd hoe de rest er tegen aan kijkt.


    Door middel van de trail (6 uur fullgame) heb ik aardig wat potten kunnen spelen en zit deze er inmiddels alweer op.

    In eerste instantie zag ik al dat de uiteindelijke game zeker 10% sneller is dan de demo en zag ik dat de keepers wat onder handen waren genomen. Ballen die strak langs ze gaan houden ze nu wel ten alle tijden tegen.

    Dat is op zich prima maar na meer potten gespeeld te hebben ontdek ik zaken die ik sinds FIFA 08 niet meer als storend heb ervaren in een FIFA game: Voorgeprogrammeerde zaken maar daar kom ik zo even op.


    Wat valt me dan nu op:

    -snelheid is met 10% omhoog wat even schrikken is maar snel went
    -schoten hard en laag geknald van rond het 16 meter gebied zijn schier onmogelijk om te scoren. De computer laat de keeper, zo lijkt het, jouw input uitlezen en pakt alles.

    -schoten van afstand 20-28 meter zijn bijna altijd klemvast voor de keeper wat anders is als voorheen, het oogt heel raar. In de demo kon je nog heerlijk bijna uit stand hard schieten, dit lijkt uit de final build gehaald te zijn.

    -Verdedigen is tegen een menselijke tegenstander een geheel nieuwe uitdaging. Het regent werkelijk kansen hierdoor omdat iedereen hier moeite mee lijkt te hebben en dribbels dus erg gevaarlijk zijn. Wellicht is het wennen.

    -En dat komt het: de combinatie met het punt van moeilijk verdedigen en het belachelijk goede lijnkeeperwerk (ook bij kanonskogels binnen de 16 die richting het kruis gaan) regent het kansen maar de keepers halen er erg veel uit waardoor de scores nog normaal uitvallen.

    Mij bevalt het alleen niet. FIFA kiest voor spektakel met kansenregenpartijen maar zet dan keepers neer die alles pakken. FIFA 14 deed het bijna perfect alleen had weer een probleem met het cheape voorzetten/kopballenwerk. Had voor nu het verdedigen iets makkelijker gemaakt en de keepers iets minder bij 100% kansen en het was mijns inziens een stuk beter geweest. Als je ten slotte in real life een speler helemaal alleen de 16 ziet ingaan richting keeper en hij schiet dan is het toch zeker in 60-70% van de gevallen raak. Nu ook als je even wacht en finesse gebruikt maar een pegel gaat gewoon voor 80% zeker mis. Het oogt hierdoor alsof de cpu keeper de input uitleest en schoten meer voorgeprogrammeerd aanvoelen.
    ------


    De grap is nu dat ik dus dit lees in de eurogamer review:
    -The knock-on effect of this bias towards attacking is that more chances are created and EA has had to make shooting much trickier to compensate for this change. In FIFA 14 the goals themselves were relatively easy to come by if you were in the right place and chose the right kind of shot. It was getting that space in the first place that was the challenge. Now the trajectory of the ball seems much less predictable, and power much harder to control, with rebounds from the goalie a much bigger part of play. My main tactic for scoring was to sprint past a full-back, tap shoot from a narrow angle and then bury the loose ball once spilled by the keeper. It's the nature of any game, football or otherwise, to have exploits, but this feels like a particularly dissatisfying one.

    -The goalkeeper system was long overdue a rewrite and much more natural behaviours are now evident in everything, from adjusting to changes in the flight of the ball after diving, to more sensible sweeper-keeper actions. These unprompted, Manuel Neuer-like charges from the penalty area, combined with much less predictable ball movements, affect tactics too, all but negating the chipped through-ball as the crutch of lazy FIFA players worldwide. Opposition and team-mate AI is also significantly more advanced, meaning runners are often tracked by defenders beyond third and fourth passes and strikers will find space with much greater frequency.
    ---


    Lange post zo maar zij melden dus precies wat ik al voelde. Veel spektakel doordat iedereen wat eenvoudig door defensie glipt omdat dribbels gevaarlijk zijn en verdedigen erg pittig is geworden. Om dan de scores niet te idioot laten lopen worden de gekste ballen eruit geronseld
     
  10. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Wat me ook al opviel in de demo en nu ook in filmpjes van de uiteindelijk versie. Het lijkt alsof je maar 8 kanten op kunt in plaats van 360 graden?
     
  11. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    denken jullie dat ie al ergens te koop is of is 2 dagen voor de release te vroeg? meestal lukte t me wel met FIFA maar bij deze weet ik t niet zeker
     
  12. Ajax***

    Ajax*** Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    21
    Op marktplaats wel al iemand die hem te koop aan bood zag ik. Ik dacht dat de us store hem eerder zou verkopen, maar zag dat ik hem nog niet nu kon kopen alleen pre-orderen? Toch maar weer halen dit spel, haal ik pes er wel bij als hij uitkomt. 1,5 maand extra wachten op een nieuw voetbal spel is me toch iets teveel van het goede....
     
  13. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Het 'gekke' is dat Gamespot in zijn review zegt dat er geen enkele learningcurve is als je 14 hebt gespeeld. :+

    Nou vertrouw ik die toch al jaren niet meer maar dat statement staat lijnrecht tegenover die van Eurogamer.
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Via US Store kun je hem sinds vanochtend gewoon spelen.
     
  15. Gizmo007

    Gizmo007 Active Member

    Berichten:
    1.395
    Leuk Bevonden:
    10
    Vriend van mij heeft de code vandaag gekocht op marktplaats. Daarna XBOX op US gezet en toen de code ingevoerd. Hij kan nu ook al spelen.
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Dat van die slidings die niet meer veel doen had ik ook al opgemerkt bij de demo, dus dat is wel vervelend dat dat nog steeds zo is. Ik vond het verdedigen in FIFA14 namelijk prima werken, behalve dan dat snelle spelers idd niet meer realistisch waren doordat ze niet fatsoenlijk weg konden komen. Als ik een Sterling of Walcott heb, dan verwacht ik wel dat ik een trage verdediger van de tegenpartij eruit kan rennen. Dat laatste kan nu dus weer wel.

    Ben benieuwd. Zal niet de USA versie bestellen want dan moet je weer steeds op die account gaan spelen, maar als je het verschil in prijzen ziet voor veel content ga je toch twijfelen of je niet beter je primaire account op USA kunt zetten...
     
  17. Airborne Ruben

    Airborne Ruben Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    1
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt gewoon de game in de US Store kopen. Je regio terugzetten naar NL en dan downloaden en spelen hoor. Je Xbox hoeft niet op de US region te blijven staan om een game die gekocht is in de US Store te kunnen spelen.
     
  19. King_Wouter

    King_Wouter Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    3
    Nice, kan gewoon al spelen met de FIFA code van de NL bundel
     
  20. Magikdekay

    Magikdekay Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Code in US store ingegeven en gedownload daar ?
     

Deel Deze Pagina