Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Heeft niet echt veel ermee te maken dat ik Xbox prefereer...maar.....ok.

Ik begrijp dat men PS4 geweldig vind, maar ik vind het wel een insane hype hoor. Wat is er gebeurd waardoor het dan zoveel slechter met MS gaat? Allemaal dankzij die Don Mattrick en dat het 100 euro/dollar duur was eerst? Heb de Xbox One sinds de NL release en vind het gewoon echt een prima console.

2. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Waarschijnlijk omdat de hele marketing om de Xbox One helemaal geflopt is. Alleen de slogan al van de Xbox One; "It's always fun on the Xbox One" :+.
    En ik denk dat er nog nooit een product zo ongelukkig is aangekondigd, daarbuiten weet volgens mij MS totaal niet welke kant ze op willen met de Xbox One.
    Terwijl het bij de PS4 vanaf day one al bekend is wat je in huis haalt en wat je kunt verwachten de komende 5 jaar, tevens betaalde je ook 100 euro minder voor een krachtiger apparaat.
    En wat je vergeet is dat de PS3 de vorige generatie de laatste 2/3 jaar ook al flink meer verkocht werd dan de 360. Het is dus niet alleen een trend sinds dat de next-gen er is.
    Ik denk dat men ook meer vertrouwen heeft in een PS4, door releases als TLOU, Beyond, Heavy Rain, Uncharted. Dat soort unieke games missen gewoon helemaal op de Xbox imo.

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Heb de Xbox ook sindsdien.. en sindsdien niet aangeraakt. Werd al boos van het UI. Al is de Xbox een prima console, de PS4 straalt ook veel meer "gameconsole" uit

Het is een sneeuwbal denk ik. Iedereen hoort van het succes van de PS4 en wilt mee doen en dan weet men gewoon een goede keus te hebben gemaakt. En dat succes wordt door het succes alleen maar groter. Moet die dingen 3/4x per week bijvullen terwijl die Xbox ones maar 1x hoeven ofzo

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het gaat verder terug dan toen MS er een zooitje van maakte.
    Volgens mij halverwege vorige generatie heeft Sony goed ingezet op haar eigen games en dat zag je ook terug in de verkopen..

Verhaal is bekend gat wordt groter en groter.

5. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Jep. En als Jan, Piet en Klaas nu allemaal een Ps4 kopen wilt Mohammed ook eentje. En omdat Mohammed ook een wilt willen zijn vriendjes ook eentje. En die groepen worden steeds groter enz

6. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Ja, sinds dat ik een PS4 heb nu 2 weken. Hebben al 6 maten van me ook een PS4 gehaald :+, terwijl de meeste voorheen een 360 hadden.

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  7. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Daarom is het ook goed dat Phil Spencer er zit nu ipv Don Matrick, focus ligt op de games sinds hij aan het roer staat, misschien komt het nog wel goed, beide zijn nieteens een jaar uit.

@UpInSmoke0611 Ik heb nog geen moment spijt dat ik mijn ps4 heb weg gedaan, en vrienden van mij stappen nu ook over op de one, dus ook dat kan :D Al zijn de hardware sales indrukwekkend vd ps4, alleen snap ik echt niet waarom.. Propaganda heerst er rond de ps4 vooral

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Propaganda? 8)

9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Hahaha :lol: probleem is alleen dat het met Sony zelf niet goed gaat

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoofdreden is toch echt wel de games. Het was gewoon doodstil mbt interessante exclusives op de 360 de laatste jaren. Als je dan vervolgens dat platform voor minder met betere hardware kan kopen dan is de keuze snel gemaakt :)

MS had echt harder moeten rennen aan het einde van vorige gen.

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Treurig dit, 150x PS4 fifa verkocht vs 1 Xbox one

12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Bekijk het positief, de One gamer heeft smaak. :cool:

Insane/Erret en Reckuuza vinden dit leuk.
  13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Die ene One gamer heeft anders ook gewoon Fifa gekocht

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wansmaak is ook smaak? :+

Graveheart vindt dit leuk.
  15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Fifa zat toch bij de console?

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Jullie hebben toch ook die console geimporteerd zonder fifa? Dus ja een aantal hebben die game al, maar 1 is echt gewoon heel weinig (inmiddels :cool:

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee ik had FIFA 14. :+

18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik mag die Phil Spencer echt totaal niet maar goed hij doet het goed met de games en eerlijk gezegd had MS ook geen andere keus dan zich daar op te richten.

Ben eerlijk gezegd benieuwd of de X1 de komende jaren de PS4 inhaalt.. denk het eerlijk gezegd niet maar we zien het wel.

Geniet nog altijd van mijn PS4.

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Je mag hem niet? How so? Hij is verreweg de meest oprechte dude van MS' gaming divisie van de afgelopen tijd als je het mij vraagt.

20. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik vind hem zo nep overkomen.. net als die andrew house van Sony ook zo een gluiperd.

Vond hem in het begin eigenlijk een okay gast.. maar toen ik hem steeds vaker zag.. meh..

Deel Deze Pagina