1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 15

Discussie in 'Games' gestart door Siemenn, 1 sep 2014.

  1. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Graag daag ik iedereen even uit om in de oefenarenamodus eens met een goede speler (bijv Ronaldo) te gaan knallen op doel.
    Dan heb ik het over knallen van 16-18 meter. Nu ben ik een ervaren fifaspeler die normaal (straks vast ook weer :) ) div 1 speelt.
    Maaaaar.... Gisteren schoot ik, wanneer ik geen finesse gebruikte een keer of 80 op doel en er ging er welgeteld 1 in. Lijkt mij toch echt dat dat niet de bedoeling kan zijn. Daarom ben ik erg benieuwd wat jullie ervan bakken van die afstand zonder finesse.
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik heb tot nu toe nog maar 2 potjes in UT gespeeld maar ik heb wel gemerkt dat het schieten soms wat raar is.
    2x open doel kansen en een keer een kans die er gewoon in had gemoeten zonder Finesse compleet, maar dan ook echt zo erg dat ie over de zijlijn of richting de cornervlag ging, gemist.

    Ook is Pace deze FIFA echt weer vrij dominant, ik heb een trage CV en een redelijk rappe verdediger maar de meeste aanvallers renner zo door de verdediging een als ze een goede pass krijgen, maar dat is dan wel weer te verdedigen door goed druk te zetten en je keeper een beetje te laten uitkomen.
    Wat ik dan wel weer prettig vind is dat je in deze FIFA echt een stuk beter kunt opbouwen en je niet afhankelijk bent van counters.
    De snelheid kan hoger liggen maar dat ligt er echt aan hoe je zelf speelt.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hoe doe je finesse schot dan? R2?
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
  5. taker1987

    taker1987 Active Member

    Berichten:
    709
    Leuk Bevonden:
    11
    bedoelen jullie niet R1 ps4 versie dan ... R2 is sprinten :)
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Pff, weet het ook niet meer :+
     
    taker1987 vindt dit leuk.
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    LT/L2 :p

    Toch? :+
     
  8. taker1987

    taker1987 Active Member

    Berichten:
    709
    Leuk Bevonden:
    11
    L2 is de skill tricker :p , L1 is voor lobjes in cominatie met 0 , en R1 is precisie schot ;)
     
  9. Lynn1997

    Lynn1997 Active Member

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    4
    iemand die ook de xbox360 versie speelt??? Echt voor de mensen die hem nog willen kopen, NIET DOEN het is echt een BAGGER spel nu,,, wat is dat publiek SLECHT zeg met geluid, zit totaal GEEN sfeer meer in. ze maken bij elke wedstrijd gewoon dezelfde geluiden. lijkt net alsof er maar 100 man in het stadion zit. als de bal richting het gebied van het doel gaat hoor je alleen OOOOOOH en dat is het...... is de wedstrijd afgelopen is het publiek gewoon,,,,STIL.... in fifa14 was dat zo leuk... ik denk dat de makers zich alleen op de ps4 en xbox one hebben gericht en voor de xbox360 gewoon wat 3e keus spul hebben gebruikt... de poppetjes van je team pleuren ook constant op hun bek.... de tegenstander schopt spelers soms echt de lucht in en de scheids doet niets, jij valt en een speler van hun valt over je heen of je bots tegen iemand en jij krijgt rood of geel... echt SLECHT de 360 versie nu... :mad:|:-
     
  10. Magikdekay

    Magikdekay Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren paar keer disconnect gehad tijdens online FUT... Waardoor ik dus puntenverlies heb... Nog mensen last van disconnects in het online gedeelte ?? Wel lastig...
     
  11. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ik heb gisteravond een paar potjes gespeeld, maar ik vond het allemaal wel meevallen. Premier League heeft weer de meeste aandacht gekregen, dat merk je wel in het gezang van het publiek. Voor de rest die sfeer haal je toch pas meer in de One/PS4.

    Qua gameplay vond ik het prima spelen, enige wat ik vond is dat het verdedigen wennen is. Ik heb te vaak dat ik een gat in mijn centrum loop en ik er dan zo uit getikt wordt. Ook het schieten is moeilijk. Flink strepen zit er nog niet in, ja de tweede ring in. Finesse is wel erg makkelijk.
     
  12. sjaakie1987

    sjaakie1987 Active Member

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb schieten op semi gezet dit lijkt beter te gaan
     
  13. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Ok ik heb het op standaard laten staan niets veranderd dus. Maar ik kan je vertellen dat al mijn schoten op een gegeven moment strak richting kruising en scherp laag in de hoek geschoten werden. Echter de keep maakt het niets uit. Hij staat zo opgesteld en lees de input zo uit (zo lijkt het) dat gewoon een zware uitzondering is om zo'n bal te laten hangen. Lage schoten is me me zelfs niet eens gelukt. De enige die erin ging vanaf die afstand was een peun in de kruis.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Speelde je met FC Twente?
     
    Smirnoff, Saaslijer, Alpine en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik hoop dat de snelheid nog omlaag gaat. Spel golft als een gek heen en weer. Mijn laatste 3 wedstrijden waren 9-2, 6-1 en 5-0. Ik kom (mede doordat het spel constant heen en weer countert) ontzettend vaak 1 op 1 met de keeper. Jammer dat dit hele spel net zoals FIFA 13 weer helemaal om snelheid draait.
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind het echt niet normaal. Online gaat nergens over, heeft niets met voetbal te maken.
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Yeah, de afgelopen jaren had ik al eens careers gedaan met Arsenal, Man City, Chelsea, Atletico, Barcelona, etc etc, dus vond dit wel een mooi moment om dan maar eens Man Utd te pakken, mede ook vanwege de financiele mogelijkheden. Ben inmiddels al door de transferperiode heen, en qua verdediging vrijwel niets aangeschaft helaas ivm geld, maar tot nog toe staat mijn 3-mans achterhoede vrij aardig (Rojo(?), Shaw en Rafael. Als verdedigende middenvelders Strootman, en daarvoor Pogba.

    Ik vind deze FIFA trouwens denk ik toch minder dan 14, qua gameplay. FIFA14 (PS4) vond ik echt vrijwel perfect qua gameplay, maar het lijkt wel of FIFA weer een paar stappen terug is gegaan, dus je voelt niet meer echt alsof je controle over alles hebt en het schieten is te wisselvallig dus echt lekker mikken enzo lukt ook niet echt.

    Het vervelendste vind ik dat je in FIFA14 gewoon met de L-trigger een poging tot volley/omhaal enzo deed, maar dat hebben ze nu weer flink teruggedraaid. Ook het hele contact/botsen is weer slechter geworden. Vorige deel vrijwel geen problemen mee, maar nu heb je dus weer spelers die tegen elkaar oplopen en dan omvallen, en weer makkelijke penalties en al die onzin. Zeer treurig.

    Bij FIFA14 scoorde ik goals en dan had ik het gevoel dat ik het zo bedoelde. In FIFA15 voel ik dat helaas weer veel minder.

    Maar goed, iedere FIFA is in het begin weer eventjes wennen, dus wellicht ben ik alles over een week gewend en zeur ik niet meer, maar het voelt allemaal als een stap terug. Ook de cut-scenes waar je niet fatsoenlijk door kunt skippen want je moet wel 3-4x drukken voor je eindelijk weer mag spelen, de replays van gemiste afstandsschoten zijn vrij waardeloos want de camera kijkt alleen naar de speler die schiet en volgt niet het schot (!) (compeeet idioot natuurlijk), aan het einde van de wedstrijd kun je niet meer met de L/R triggers door de samenvatting skippen naar de momenten die je nog even wilde zien, etc etc etc.

    Als men morgen met een roster-update voor FIFA14 zou komen, zou ik misschien zelfs wel helemaal terugstappen op die game.

    Regen ziet er trouwens wel mooi uit, en natuurlijk ook flink wat verbeteringen op andere punten, vooral grafisch (behalve de spelers en de animaties, helaas...)
     
  18. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Begint lekker met career, na een maandje ballen krijg ik een doodschop en kan 5 maanden wegsimuleren. :+

    Is het trouwens mogelijk om weer de arena als loading screen te krijgen ipv willekeurige skillgames?
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Eerste wat je moet doen als je FIFA open hebt gemaakt, is die injuries flink naar beneden gooien, zowel qua frequency alswel hoe serieus het is ... ;)

    Anders heb je weer iedere wedstrijd een speler die bij het vallen een schouder uit de kom heeft en dat soort onzin...
     
  20. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb in 20 wedstrijden ongeveer 80x gescoord en ik heb er misschien 1 of 2 van buiten de 16 gemaakt. Die ballen gaan er simpelweg niet meer in. Ik neem nu maar een stapje extra zodat ik net in de 16 sta, dan vliegen ze er namelijk wel in...
     

Deel Deze Pagina