Wat is deze FIFA frustrerend zeg. Heeft totaal niks meer met skills te maken.
- Dit draait alleen maar om snelheid. Je hebt meer aan een speler met een rating van 70 maar met 90 snelheid, dan een speler van 85 die enorm langzaam is.
- Ingooien. Waarom is dit nog steeds zo triest? Een tijdje achter een bal aanhuppelen, naast de bal staan, en vervolgens maar weer het hele stuk terug lopen om een andere bal te krijgen. Tijd tikt ondertussen vrolijk door.
- Duels?! In de demo viel dit volgens mij reuze mee en kon je nog leuke duels aangaan. Nu is alles een vrije trap of zelfs een penalty terwijl er geen fuck aan de hand is. Spelers rollen over elkaar heen, lopen elkaar in de weg en vallen bij de geringste aanraking.
- Je kunt nu per speler aangeven wat zijn taak is, wat een erg fijne toevoeging is. Maar waarom is dit bij Ultimate Team alleen mogelijk wanneer je tijdens de wedstrijd in het menu zit? Waarom kan ik dit niet van te voren aangeven, ik ga toch niet elke wedstrijd weer opnieuw alles invoeren? Dit zou juist een belangrijk element zijn in Ultimate Team. Erg jammer.
- Het veld zal slechter worden tijdens een wedstrijd. Heel leuk, maar moet het veld echt helemaal naar de klote zijn in de 30'ste minuut terwijl er amper een bal heeft gerold? Ziet er na een half uur al uit alsof er 3 maanden lang een shitload aan koeien hebben gerend.
- Spelers zouden een geheugen hebben? Ik hoop dat ze hier een grap hebben gemaakt, echt.
- 4de official. Moet die arme knul echt 90 minuten lang voor janlul met dat bord in zijn handen bij de middellijn staan, om even 2 keer per wedstrijd 3 seconden te mogen shinen?
- Waarom zijn we nog steeds zo ontzettend beperkt in het scoren van doelpunten? Dan heb ik het vooral over de variatie. Het ene jaar is een geplaatst schot wel altijd raak, en het jaar erna weer niet. Hetzelfde voor afstandsschoten, kopballen, etc etc etc. Waarom moet je geforceerd worden om elkaar jaar met beperkte middelen te scoren? Ik zie constant dezelfde goals online, nu al.
- Worden spelers wel écht moe? En kom niet aan met dat nietszeggende balkje bij elke speler. Je kunt met je hele team je tegenstander 90 minuten afjagen. Gevalletje doping.
Elk jaar willen ze weer meer opties erin gooien terwijl sommige dingen gewoon totaal niet relevant zijn, het gaat uiteindelijk om de gameplay. Ze kunnen zich beter eens een jaar puur op de irritatiepunten gaan focussen. Luisteren ze überhaupt wel naar de mensen die geld uitgeven aan dit spel?
Met FIFA wil ik elke wedstrijd winnen, en dan heb ik liever dat iemand mij helemaal van de mat zou tikken dan dat ik door belachelijke penalty's of zeer knullige situaties een wedstrijd verlies. Zelfs als je veel beter bent weet je gewoon dat het weinig uitmaakt en hij toch met snelheid je hele defensie er in een counter uit kan rennen. Maar counters horen erbij, ja, maar FIFA 15 is één groot counterfeest.
Laatst bewerkt: 28 sep 2014