[XOne] FIFA 15

Discussie in 'Games' gestart door Siemenn, 1 sep 2014.

1. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Prima Fifa. Bal niet in de ploeg kunnen houden? Dat ligt toch aan jezelf dan. Passen gaat juist makkelijker voor mijn gevoel dan in 14 (ps4)_

2. Robinxb360

Robinxb360 Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nee hoor, het is gewoon compleet anders dan fifa 14 (de gameplay). De mens houdt van nature niet van verandering xD

Ik vermaak mij ook!

3. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
  4. Fantastic

Fantastic Guest

5. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Passen is weer eens veel te makkelijk, je kunt gewoon op 'X' blijven rammen, alles komt toch wel aan. Ik vind het prima dat ze het verdedigen moeilijker hebben gemaakt, maar ze hebben het aanvallen nu nog nog makkelijker gemaakt waardoor je nu als aanvaller nog meer in het voordeel bent.

En de bal is makkelijk in de ploeg te houden ja, maar het is wel vreselijk irritant dat de andere ploeg 90 minuten lang met het hele elftal druk kan blijven zetten.

Nog nooit was FIFA zo arcade. Prima als je daar tevreden mee bent, maar de meeste mensen verwachten wel wat meer van FIFA, en dan vooral realisme. En dat is het totaal niet, ook al doen ze elk jaar alsof dat wel zo is.

6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Is er vanuit EA al een reactie op de vele negatieve reacties? Dit lijkt me toch een jaar waarin de kritiek heviger is dan normaal. Ieder jaar zijn er wel mensen die klagen over de veranderingen enzo, maar dan was het vaak meer een kwestie van gewenning, waarna het na een poosje afnam, maar nu zitten er dus echt structurele design-fouten in, dus je mag hopen dat dat op zijn minst erkend wordt, en hopelijk ook aangepakt.

Eigenlijk ongelooflijk, FIFA14 was zo goed qua gameplay, en dat hele collision-shit en idiote vrije trappen en penalties die gegeven worden enzo was er eindelijk grotendeels uit, en vervolgens zit het er een deel later weer in(!) Ook al meerdere keren meegemaakt dat ik een bal speel, terwijl 1 speler buitenspel staat, maar die speler houdt zich afzijdig, en een andere speler gaat richting de bal, en wordt vervolgens alsnog afgefloten.

Teveel 'stomme' tekortkomingen in deze game om je er niet aan te ergeren, en eigenlijk allemaal zijn ze gewoon slordig. Niet kunnen zien welke blessure je speler heeft opgelopen. Eindeloos door moeten klikken door verschillende cutscenes bij een corner, of een vrije trap waarbij de scheids eerst weer even de muur extra wil waarschuwen, etc etc.

Zeer teleurstellend nieuw deel vooralsnog. Misschien dat het opgelost kan worden middels een patch, of door met instellingen in de settings te tweaken, maar dit hoort niet. Je kunt niet een heel jaar later dan FIFA14 komen met een opvolger die gewoon minder goed is en weer terugvalt in oude fouten (die collisions). Had dan gewoon lekker de gameplay van FIFA14 compleet behouden, als daar niets meer aan te verbeteren viel. (Ik heb het over de PS4 versie van FIFA14, want de last-gen en PC versies van FIFA14 waren natuurlijk kut qua gameplay...).

7. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13

Je gaat je inderdaad ook helemaal afvragen of ze zelf wel hun game testen. Gek genoeg vond ik de demo nog wel meevallen qua penalty's etc. En natuurlijk heb je altijd mensen die niet goed kunnen omgaan met veranderingen, als het dan wel maar veranderingen zijn die de game ten goede komen. Het is gewoon verpest zo.

Ik hoop dat EA dit gaat patchen, maar ik betwijfel het.

8. Kevacez

Kevacez PS5 GT: Kevacez

Leuk Bevonden:
    48
  9. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Eerder zei ik al dat FIFA 15 in potentie een goed voetbalspel is, maar dat het er gewoon nog niet uitkomt. Zelf vind ik die collisions niet het grootste probleem. Ik erger mij vooral aan de AI van de CPU en het hoge tempo. Maargoed, dat is nu eenmaal waar ze zich op richten. EA richt zich momenteel op de online community en op FUT. Dat is jammer, want er zijn ook spelers die FIFA offline spelen.

Zoals ze bij Gamekings al terecht zeiden, moeten ze FUT eigenlijk los uitbrengen. FIFA voor het realisme (met goede CPU AI e.d.) en FUT voor een meer arcade beleving.

Ook vind ik het zonde dat de andere competities nog steeds zo achterliggen op de Premier League. Waarom is het nou zo moeilijk om die gezichten op een later moment in te scannen. Dat kan toch ook achteraf aangeboden worden via een patch?

10. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Maar juist omdat ze niet hun game willen perfectioneren doormiddel van het verwijderen van irritaties blijft het voor altijd een game met potentie. Elk jaar weer nieuwe dingen introduceren, wat opzich prima is, maar ook vaak overbodig. Ook elk jaar de snelheid veranderen van het spel wat aangeeft dat ze totaal geen idee hebben welke richting ze op willen.

Natuurlijk heb ik liever dat ze de kant van realisme kiezen, maar als ze dat niet doen is dat ook prima. Echter moeten ze daar wel duidelijk in zijn en niet het ene jaar realistisch willen zijn met de snelheid en het andere jaar de spelsnelheid weer 3 keer zo hoog zetten. Bouw gewoon eens verder op een ingeslagen weg of begin helemaal opnieuw, want de problemen beginnen zich zo wel op te stapelen.
    Goed voorbeeld is het 'snel' ingooien. Een tijdje achter een bal aanrennen en dan de bal niet oprapen en vervolgens het hele stuk weer teruglopen om een andere bal te pakken. Dit zit er nu al zolang in en dat hadden ze wat mij betreft echt allang eruit moeten halen.

Het zijn allemaal van die relatief kleine irritatiepunten waarvan je zou zeggen dat als ze dat even veranderen je gewoon een goede game hebt.

En wat betreft de AI ben ik het met je eens. Maar waarom zou UT arcade moeten zijn? Heel veel mensen klagen juist dat UT zo verschillend is met andere game modes. UT spelers willen niet per definitie een arcade-achtige game, en offline spelers willen ook niet allemaal een realistische game. Nogmaals je hebt altijd te maken met ontzettend veel verschillende meningen, maar EA moet zelf eens een beslissing nemen wat ze precies willen. Spelsnelheid is wel het eerste wat je vast laat staan voor meerdere jaren, dat verander je niet elk jaar.

11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Zo te zien kun je (tenminste op PC) de replays niet meer opslaan, erg jammer.
    Heb meestal wel Fraps aan staan maar ik wil het wel eens vergeten en als de game al aanstaat en je probeert Fraps op te starten dan crasht de boel (was met 13 en 14 ook zo).
    Had echt een geniale goal met Ibarbo in Career Mode, kwam in z'n eentje op de keeper afsprinten en hij tikt m zo achter z'n standbeen langs de hoek in :D.

Iemand trouwens nog een toffe career mode challenge?
    Ik heb nu PSV in de BPL (omdat ze veel talent hebben) gegooid en een aantal teams uit de BPL vervangen door teams met een gelijke rating uit andere competities, 60% geld bonus erbij, Ibarbo gekocht (wat een monster zeg :+) + nog wat talentjes om de bank te vullen, is tot nu toe erg leuk.
    Lekker onvoorspelbaar ook, bijvoorbeeld 3-0 verloren van Dortmund, 2-0 gewonnen van PSG, 4-0 gewonnen van Bronby IF en Weder Bremen en 1-1 tegen Fiorentina die al heel gauw een rode kaart kregen.

Wil ook een career mode beginnen met een Football League 1 (3de Engelse league), 60% geld bonus, financiele overname en dan proberen zo veel mogelijk spelers uit de jeugdopleiding te gebruiken en zo weinig mogelijk te kopen, eerste seizoen de meeste matches simmen en proberen te promoveren en dan een beest team opbouwen en in 4-5 seizoenen de BPL of EL proberen te winnen.

Wat ik ook wel een gedaan heb ik alle topteams in de BPL zetten, iets mindere teams in de Championship (Engelse 2de league) zetten, erg pittig maar wel leuk.
    Wat wel lastig is is dat het moeilijk is om spelers aan te trekken omdat alle top teams in dezelfde competitie zitten en dat de meeste teams waarbij je normaal in de competitie zit (stel, ik ben Roma en ik wil Cuadrado van Fiorentina kopen die nog steeds in de Serie A zit) ook moeilijk doen.
    De EL en CL zijn ook wat makkelijker maar wel een toffe uitdaging.

Laatst bewerkt: 29 sep 2014
  12. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Tot nu toe vind ik dit deel minder leuk en meer frustrerend dan 14. Snap niet wat die mensen een heel jaar gedaan hebben.. Vind er maar bar weinig of eigenlijk geen vernieuwing inzitten. Ja ze hebben de snelheid omhoog gegooid, maar of ik dat nou een pluspunt vind? De careermode is echt absoluut niet next gen waardig. Wanneer je geschorst bent ,krijg je nog steeds maar 1 wedstrijd schorsing, vind ik echt belachelijk en totaal niet realistisch. Ook verwacht ik wat meer "statistieken" in de career mode van de next-gen versies, denkend aan hoe spelers het seizoen ervoor gepresteerd hebben, het aantal assists of de aantal goals die ze gescoord hebben. Wat deze fifa next gen waardig maakt is mij een raadsel. Geen creation centre, niet meer diepgang in de career mode als op de vorige generatie computers, geen betere gameplay.

13. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    .... en het hele nieuwe spelers zoeken is ook vrij kut gemaakt. In FIFA13 kon je gewoon per competitie even kijken wat de beste spelers waren, op basis van rating enzo. Nu staan alle spelers op Alfabetische volgorde en hebben ze bij veel spelers de ratings weggelaten in de hoop dat je dan die scouts enzo in gaat zetten, wat een kut-systeem is. Ergerde ik me met FIFA14 al aan, maar zit er dus nog steeds in.

Misschien moet Konami gewoon een kickstarter starten om geld in te zamelen om de belangrijke licenties op te kunnen kopen, als deze PES echt weer goed is.

14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ze wilde toch ook Fifa Manager (die vorig jaar voor het laatst was) implementeren in Fifa 15?

Ze vinden het wel prima zo denk ik..

15. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    EA heeft er idd wel een handje van om features weg te laten en een seizoen later weer te introduceren als nieuwe feature. De snelheid moet op een gegeven moment gewoon vast staan. Je hebt nu wel slow, normal en fast, maar dan moet je dit online ook kunnen gebruiken. Zelf had ik gekozen voor realistic, arcade ofzo.... Dan is het duidelijk. Je weet de afmetingen van een veld en dan kun je dus ook meten hoe snel een speler van de ene kant naar de andere kant loopt en sprint. Die data verzamel je en voila, je hebt een realistische snelheid.

Geef mensen zélf de mogelijkheid hoe ze een spel willen spelen. Maak een optie continuous play on/off waardoor je wel of niet moet wachten op ingooien, corners, vrije trappen en doeltrappen. Dat soort dingen. Eenvoudig te maken en o zo handig. Neem nou een tournament optie waarbij je kunt instellen dat elke speler eenmalig zijn opstelling mag maken en daarna niet meer mag wijzigen. Gewoon om zo de snelheid er een beetje in te houden. Een rode kaart is 1 punt aftrek (om schorsingen te voorkomen), dat soort kleine instellingen maken het voor veel gebruikers een beter pakket wordt.

UT schijnt nog sneller te gaan als een normaal potje, gevalletje Red Bull Salzburg on dope zeg maar, dus dat is extreem arcade. Dat is ook meteen het probleem. Ze focussen zich op UT en het "normale" spel wordt daardoor negatief beïnvloed, omdat ze claimen dat het realistisch voetbal is.

16. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Komt nog lijkt me, zal wel in FIFA 16 zijn.
    Career mode is hard aan vernieuwing toe.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ok, heb nu een lang weekend FIFA kunnen spelen en als PES speler even het volgende verhaaltje:

De presentatie is echt gelikt. De menu's zijn retestrak, de soundtrack is top, en het voelt echt als een AAA titel aan.
    Als PES speler vind ik die arena challenges echt heel tof en ook een slim idee om spelers kennis te laten maken met diverse controls. In PES zit wel een soort challenge mode maar die moet je zelf aanslingeren, dat doe je minder snel dan nu.

De game zelf ziet er goed uit. Ik moet eerlijk bekennen, het spelbeeld (dus gewoon de broadcast camera) vind ik niet heel mooi. Het ziet er te gepolijst uit, te strak, te cartoony en veel te kleurig. Dan heeft PES2015 dat beter voor elkaar vind ik, ziet er realistischer uit. De replays en close ups zijn wel dik in orde.

De sfeer is ook goed. Het publiek zingt vaak wat clubliederen en laat zich prima horen. Wel is dit bij de Barclays Premier League veel en veel meer aanwezig dan bij alle andere competities. Valt me op dat EA redelijk prat gaat op hun licentie maar de Italiaanse Serie A is veel minder uitgebreid. Dat vind ik toch jammer.
    Ook het geluid bij goals slaat nergens op. EA moet echt een keer in een stadion zitten om mee te maken wat er loskomt, maar nu hoor je een soort gejuich wat nog in wordt gefadet, echt dramatisch. Dat zelf juichen is ook echt stom in mijn ogen.

De modes zijn ook wel vet. Ik ben carreer mode begonnen en dat is fijn, al vind ik het systeem van scouten niet leuk. Ik speel met Feyenoord en heb geen idee hoe ik een realistische vervanger van Kazim kan kopen. Je scouts komen enkel met voetballers die van niveautje Verhoek zijn, maar als Feyenoord moet ik bijv. 'makkelijk' een spits als Falkenburg kopen ofzo.
    Ik moet natuurlijk nog ff wat langer spelen om te kijken of het kan tippen aan Master League.

Het voetbal zelf gaat mij effe wat te snel. Tempo ligt echt meer op ijshockey niveau dan voetbal. Vrijdag heb ik dus de hele avond + halve nacht offline multiplayer gespeeld tegen een jarenlange FIFA speler. Schrik niet als je wedstrijd met 5-6 wint ofzo, want ook als je FIFA nog nooit hebt gespeeld is scoren echt heel makkelijk. Vooral passeren is heel makkelijk. In voetbal wordt er tegenwoordig amper gepasseerd met een beweging of met een actie, maar in FIFA steek je zo met een verdedigende middenvelder het hele veld over... Dit komt misschien ook wel omdat het verdedigen niet lekker werkt. Met 2 man druk zetten lukt mij niet, waardoor je nooit echt compact kunt gaan staan. Het valt me dus ook op dat FIFA amper op het middenveld wordt gespeeld, maar veel wordt op 25 meter van de goals gespeeld. Dat zorgt dus voor een hoop actie maar is in mijn inziens niet echt realistisch.

Al met al is FIFA een spel wat van A tot Z klopt, maar de gameplay zelf vind ik niet echt een goede afspiegeling van voetbal zoals ik dat ken. Echter leent de gameplay zich wel voor spectaculaire potjes en dat is wel de charme van FIFA, dus ik snap het succes van de game wel. Echter hoop ik dat die andere voetbalgame mij echt kan inpakken.

ExoSkeleton, Dyonko en Siemenn vinden dit leuk.
  18. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Jij speelde het offline zei je? Ik snap dan niet dat je scoren makkelijk vind... Ik speel al jaren Fifa, maar heb nog nooit zoveel moeite gehad om als ik één tegen één kom te staan tegenover de keeper om te scoren. Dat vind ik ook meteen weer iets wat me enorm tegenstaat..

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Online kon ik ook redelijk makkelijk scoren hoor, geen problemen met de keeper gehad. Veel potjes boven de 3 goals gescoord :)

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Naja 1 op 1 mis ik ook vaak, maar ik kom ongeveer 7x per wedstrijd 1 op 1 :p

Dat schieten kan ik nog niet echt. Lijkt volledig willekeurig.

Deel Deze Pagina