FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

1. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Damn updates! Heb me al afgemeld vorige week voor die updates.....

Kom er dus zo aan

2. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ik en Etro zijn er niet. Heel misschien kom ik heat 2 nog even kijken

3. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Ken niet joinen iemand invite?

4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    We zjin nog 2 rondjes aan het rjiden daarna krijg je een invite

5. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Kom eraan, update, verdorie dacht dat dat automatisch ging

6. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25

ColdzeroNL vindt dit leuk.
  7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
  8. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    1:- deze baan is nog meer evil als je 2 rondjes door drivatars moet banen
    2:- het is best lastig met blauwe vlag als in die groep ook 2 normale rijders schuil gaan. Dit gebeurde mij in heat 2, verloor 2 plekken omdat ik plek maakte voor blauwe vlag.

Over t vervallen van 2 races, mijn taktiek was gewoon elke race aanwezig zijn dan heb je meer kans op punten als mensen die een aantal racen uitvallen. Mijn totale punten "zouden" dan meer kunnen zijn.

Over schade etc, in de racerij kennen ze ook geen herstart. Wij hadden bij oude race club dat dr 2x herstart mocht worden geroepen door iedereen en alleen in de 1e ronde. Daarna is t pech. Vind dat ook altijd t leukste bij gt/wtcc/toca/dtm/f1 die 1e paar rondjes wie gaat dr botsen met wie...

Daarnaast geven crashes weer net dat spannende onvoorspelbare element waarop bv nummer 5 ineens podium plek pikt ook al is diegene niet t snelste, he just survived the track :)

Ron76 en Surreallistic vinden dit leuk.
  9. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Vorige week leek het nergens op.
    Nu rij ik wel snel en dan krijg je stomme schade. 8)

10. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Vanuit mijn point of view die chaos en restart: http://xboxclips.com/video.php?uid=...waai&vid=7ee92d16-0da7-4bc1-9fe0-30560d052c28

Zal maar beginnen met excuses aan Denvan in heat 2.. ik was zo druk om die auto uberhaubt naar voren te krijgen... iedereen was al voorbij dacht ik. Overigens lag die crash deels aan mij, iets daarvoor kon ik net uit de problemen blijven en op het moment dat ik naast Demon wil gaan zitten om te kijken waar we gaan remmen, remt ie al dus daardoor raak ik m lichtjes en haal die bocht niet meer.. daarna komt Freaky nog even binnen zeilen en is de chaos compleet. Jammer heat was daarmee over.... daarna wat slowmolag en maakte 1 duur foutje, nog een x moeten pitten, wel leuk achter Surreal of iced gereden totdat hij foutje maakte.

Laatst bewerkt: 30 sep 2014
  11. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Jammer van heat 2. Ik reed voor de herstart vooraan en er was niks aan de hand. Vanuit het achterveld ontstonden problemen waardoor herstart. Daarna was het niet veel beter, helaas geen herstart. Ik snap best dat het als leiding niet te doen is om te beoordelen of er in die situatie een herstart moet komen, maar binnen ronde 1 waren er ca. 5 coureurs met dikke schade. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zat de leiding vóór de herstart wél in de drukte en was er dus beter inzage in dat moment. Slechts ter kennisname en dus niet als kritiek bedoeld, was dit niet meten met 2 maten?

Ennieweej, ik zal de replay van de start heat 2 eens nakijken. Reed jij 6e Denvan? Zo ja, dan vrees ik dat ik het was. Tijdens de race had ik het idee dat je later reageerde op de situatie, vandaar dat ik niet direct reageerde. In mijn beleving bleef ik op dat moment op mijn lijn en sneed ik de hairpin voor start/finish correct aan. Uit mijn pov, wat ik me nu herinner, ging jij buitenom en ik zwenkte uit bij de exit.
    Ik ga het nakijken, nu lijkt de xdoos compleet vast te lopen....

Edit: zie de omschreven herstart bij demon. Herstart bestaat op zich wel, maar alleen bij ernstige gevallen. Dat kennen we in fm5 simpelweg niet.

Edit2: willen mensen die een filmpje hebben van crash of vette move aub even om-en, evt met heat en lapnummer? Dit ivm een filmpje....

Edit 3: check, it wasnt me Denvan. Wel een excuus aan met name Loyal, heat 2, ronde 1 bij de rotonde. Ik word in het rond getikt door iced (incident, niks bijzonders) en kom achterstevoren op de baan te staan en rol naar het midden van de baan. Ik wil juist wat naar de kant sturen en daar komt loyal net de bocht om. Ik kan helaas niet om het bochtje kijken....

12. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Het lastige is dat ik niet altijd kan zien wat er gebeurt. De 1e keer was er veel schade en stonden er mensen stil, die situatie heb ik goed gezien. De 2e keer heb ik de situatie niet goed gezien en vroeg ik om info. Die kreeg ik niet volledig. Ik heb 'schade', maar dan kan je pitten. Ik kreeg geen concrete info, geen aantal van mensen die tijd verloren los van de schade. Op dat moment kan ik onmogelijk kiezen voor een herstart en geef ik mensen met schade het recht om vroegtijdig hun pitstop uit te voeren.

En in het echt kennen ze uiteraaard niet een herstart zoals dit. Maar wij zitten ook gewoon niet op het niveau als de coureurs in een WEC of Blancpain GT competitie. Echter hebben we geen racecontrol met 24 schermen en gopros op elke auto dus de keuze van racecontrol kan niet altijd 100% eerlijk zijn voor iedereen. Daarom vraag ik om info in situaties als dit. :)

13. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Persoonlijk was ik me aan het verbijten en ik vind het ook lastig om zo snel te reageren wat en hoeveel de schade is. Daarom ook het "voorstel" om eens te overwegen om herstart helemaal af te schaffen. Als iemand doelbewust schade aanricht, valt dat snel genoeg op, waarna je iemand de punten voor die race kan afnemen.

Verder nog een kort verslag van mij.

Kwali niet geweldig, weinig geoefend en dus flinke achterstand op de rest. Meen dat het al een halve seconden scheelde met de nummer 13.....

Heat 1 alleen kunnen profiteren van foutjes van anderen. 11e meen ik. Door een stomme remfout in de laatste paar bochten 2x stuivertje gewisseld met Pim. Ook hij verremde zich volgens mij.

Heat 2, tsja.... zonde. Zelf snel schade opgelopen en dus vroeg moeten pitten. Als Denvan dus 2x gepit heeft, alle hulde. Hij haalde me in de laatste lap nog in. 12e meen ik.

Zaadbaan! :)

loyallronin vindt dit leuk.
  14. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Moest de pit al in ronde 1 in omdat ik zoveel schade opliep in de laatste bocht en het zelf niet verantwoordelijk vond om daarmee te starten.
    Ik wist dat ik nog een keer moest pitten en helaas was dat al in ronde 2 toen ik op een dwars staande Lawaai knalde.

15. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Zeker jammer van heat 2!!
    De echte start na de herstart HEAT 2:

Ik zie dat in de eerste ronde Surrealistic is gespind in de zig-zag vlak voor de rotonde.
    Ik zie hem langzaam achteruit rollen. Voor en achter hem is er ruimte om te passeren.
    Ik zie dat Surrealistic remt en tot stilstand komt.
    Op dat moment rijden twee auto's achterlangs Surrealistic omdat er genoeg ruimte is om te passeren.
    Ik zie zelf dat er voor mij genoeg ruimte is om voorlangs Surrealistic te passeren.
    Ik stuur dus naar links in het gat tussen de muur en de voorzijde van de Lambo van Surrealistic.
    Tot mijn afschuw zie ik dat Surrelalistic gas geeft en vooruit begint te rijden tegen de race-rijrichting in.
    Hierdoor sluit Surrealistic het gat en rijdt hij frontaal tegen mij aan.
    Wij raken beiden ingeklemd tegen de muur aan.
    Ik heb schade:

Ik rij vervolgens achteruit en rij weer weg achterlangs Surrealistic die nog tegen de muur stilstaat.
    Ik denk nog: Hij wacht als een "heer" om mij te laten passeren.
    Maar nee: als toetje wordt ik tijdens het wegrijden in de linker flank aangereden door Surrealistic die toch had besloten om achteruit te rijden op het moment dat ik hem achterlangs passeer.
    Nog meer schade.

De rest van heat 2, mijn microfoon gemute, en grof gevloekt gedurende de hele heat 2.

Als Surrealistic was blijven stilstaan na de spin en ondanks dat hij dwars op de rijbaan stond, kon de rest van de deelnemers gewoon voor en achterlangs hem passeren.
    Erg jammer.

16. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Tuurlijk joh. Allemaal heel doelbewust gedaan, dat zie je zo......

17. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik zeg dat het onhandig was om tegen de race-richting in te rijden terwijl er auto's passeren en om achteruit te rijden terwijl er een auto achterlangs passeert die net door jou werd aangereden.
    Ik zie nergens in mijn verhaal dat ik jou beschuldig van opzet of doelbewust handelen. Het is wel onhandig gedaan.
    In jouw reactie verhaal komt wel het woord "doelbewust" voor, mogelijk dat je daardoor in verwarrring bent

.

Ik dacht ik licht jouw zin over jouw schade wat toe:

Surreallistic vindt dit leuk.
  18. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    1e 5 min heat 2 voor de geïnteresseerden.

19. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378

Ik heb niet geteld hoeveel keer mn naam genoemd wordt ;-) vandaar mn reactie. Kwee niet of je mijn reactie daarboven al gelezen hebt? Met dat ik gasgeef om juist uit de drukte te gaan omdat ik volop achterlangs werd ingehaald, zie ik jou de bocht omkomen. Ik kón je helaas niet meer ontwijken. Ook bood ik je in mn eerdere post mn excuus al aan. ;-)

20. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Op zich ging het prima met mij. Helaas in beide heats domme schade gereden, in heat 1 was mijn vering + 1 van mijn remmen 100% (na de pit) en in heat 2 was de complete linkerkant van mijn auto (remmen+vering) 100% beschadigd. Gelukkig zit de motor van de Porsche achter, anders was die ook 100% geweest :+. Te onvoorzichtig geweest, en te vaak over de biggenruggetjes heengereden (waardoor mijn eerste grote spin ook ontstond).

Inhalen op deze baan is moeilijk, en ik heb lang achter mensen gezeten die iets langzamer dan mij waren (andersom ook hoor :+). Ik ben al niet echt top met inhalen, maar close racing geeft mij toch echt wel zweethandjes. Gelukkig is de enige keer dat ik schade reed bij Aragnite goed getimed door me, dus we konden 100 meter verder zo de pit in :+.

Aragnite vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina