FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

1. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25
    Misschien geen slecht idee. Damage staat uit en je hebt toch wat betere speed idd.

2. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik rijd met hotloppen op de Nordschleife altijd terug tot bocht -1 ;-) (i lost counting, maar volgens mij heeft de Nordschleife 147 bochten....)Vanaf daar optrekken is voldoende, want je moet al snel remmen voor bocht 1.

3. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25
    ik lees nu pas dat we zonder GP rijden, dan maakt mega speed idd niet heel veel uit.
    verkeerde laps zitten testen hiero omdat ik dacht dat het incl. GP was :) ik dacht al, wat is die 7 minuten ACHTERLIJK snel :)

4. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
  5. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25
    Yup. Zo'n momentje idd

6. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik kwam gister slechts tot 7:30 XD

Ben wel benieuwd idd hoe de quali gaat, 1 rondje, of 1 vliegende ronde?

7. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Quali is 2 rondes=15minuten

8. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    En als je iets terug rijdt bij de start, wel clean blijven, dan heb je 2 pogingen om clean te rijden... denk dat een cleane ronde je wel top 5 op levert.

9. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik raad jullie inderdaad aan om terug te rijden ja!

10. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    het scheelt helemaal niet zo veel met staande start, je moet immers meteen op de startlijn al weer remmen. Gisteren reed misschien 10m achter Surreal z'n ghost na de eerste bocht bij staande start.

11. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Zal het een staande start worden? Of gaan we na bocht 5 rijden.

12. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik niet, want als ik terugrijdt red ik geen 2 rondjes in 15 minuten. Je bent toch mss 20 seconden kwijt met omdraaien en weer terug naar de start/finish dus dan moet je twee rondjes van 7:20 rijden.

Klopt, je moet flink op de rem dus staat dan al bijna stil.

13. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    er

er worden 2 rondes gereden, niet 15 minuten ;)

14. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Er zit een Reverse op die auto.... ;-)

15. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Ik rij 'm dan meteen dirty :+

16. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.150
    Als je achteruit rijdt tot 50 km/u en hem dan omgooit bij het grote vlak met de handrem kun je hem bijna niet dirty krijgen. Rijden we tijdens de race met timer op een uur en dan op afgelegde afstand? Of 8 rondjes? Met afgelegde afstand kun je misschien wel beter het onderlinge verschil zijn maar weet niet of dat werkt in FM5.

17. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25
    Zal toch wel gewoon 8 laps zijn met de default 10min finish tijd?

18. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Gewoon laps. Nadeel aan een timer met afgelegde afstand is dat je dan een situatie kan krijgen waar je in de laatste seconde een soort alles of niets poging doet om er voorbij te gaan. Dan liever gewoon op de finish zodat je weet waar je aan toe bent.

Kwalificatie is 2 laps. Het wordt sterk aangeraden om voor je eerste kwalificatie lap wat naar achter te rijden voor een aanloop (en dus een snellere 1e lap.) Let op dat je hem niet dirty rijdt.

De rollende start doen we op een zelfde manier. Het hele veld rijd een stuk naar achter naar het einde van het lange rechte stuk (wat dus een paar bochten voor de finishlijn is) We rijden dan vanaf daar de rollende start richting de finish lijn toe waar we zoals altijd van start gaan. Snelheid op 70 in plaats van 120 km/h!

Er is 1 verplichte pitstop, dus de banden gaan wat meer slijten dan normaal.

De race is niet gewonnen in bocht 1 en ook niet in lap 1. Wel kan de race snel over zijn want het is een lange weg naar de pit...

19. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Wss ten overvloede: roep aub over de headset als je in wil gaan halen. Wellicht iets eerder dan normaal op dit smalle circuit roepen. Zeker als een van de fastboys me voorbij wil, kan ik op tijd ruimte maken

20. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Nog een puntje van aandacht; mijn baankennis van de Ring is niet bijzonder groot. Ik rijd op dit circuit dan ook met de suggested line op full. Die geeft op sommige stukken echter aan dat je zou moeten remmen terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Dus aan de snelle jongens; rijd je achter mij (of andere AM-rijders wellicht); houdt rekening met onvoorspelbare rempunten.

Deel Deze Pagina