Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Enige jammere daar aan op de ps3 was dat we van Uncharted 2 tot Tomb Raider moesten wachten tot het een andere studio ook lukte om iets vergelijkbaars eruit te persen:+

ND schreef als 1 van de weinigen alle code van de grond af aan om optimaal gebruik te maken van de exotische cpu van de ps3 en zoveel mogelijk het beperkte gescheiden geheugen te ontzien.

De rest deed dat niet omdat je dan onmogelijk goed kon porten naar pc en 360..

Ik denk dat ND er niet meer zo met kop en schouders bovenuit gaat steken. Het is nu eenmaal generieke hardware deze keer

Dus 3rd party zou ook veel sneller en makkelijker er veel uit moeten kunnen persen.

Ik hoop dat Witcher 3 dat gaat laten zien, heb een hele hoge pet op van die ontwikkelaar

Insane/Erret vindt dit leuk.
  2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik denk dat we straks met Uncharted 4 weer achter over vallen van verbazing

3. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Jij mag met je gekleurde bril best denken en verwachten dat het beter kan..

Zelf heb ik geen probleem als het 900p is of niet, als de game maar leuk is dan boeit mij die paar P me weinig.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik hoop dat tegen die tijd alle games een paar stappen verder zijn dan we nu zien

En niet alleen UC4

Want the Order bijvoorbeeld is het voor mij nog net niet. 24fps en zwarte balken met het excuus dat het 'filmisch' is..

Ze krijgen gewoon nog niet EN de graphics EN de performance samen naar een hoger niveau

UC4 moet dat kunnen, en de rest tegen die tijd ook

Anders gaat deze gen niet heel lang mee

Trouwens ook erg benieuwd naar GTA5 op current gen

R* zijn ook eindbazen en ik ben heel benieuwd wat ze er in de eerste poging uit weten te persen

5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Oh bedankt dat ik dat mag denken en verwachten, maakt me dag weer goed.
    Jij succes met je bril en 900p.

@UpInSmoke0611 The Order loopt gewoon 30FPS.

UpInSmoke0611 en Insane/Erret vinden dit leuk.
  6. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    24frames? niet gewoon 30?

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is gewoon 30. Ze willen de game filmisch maken. De resolutie kan wel anders maar ze hebben 24fps geprobeerd maar dat speelde niet fijn.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hebben ze dat 24fps verhaal laten varen? Zou mooi zijn, vond dat echt bullshit

Liever een pixel shader minder en een fatsoenlijke framerate, zeker als je al niet boven de 30 komt

Dat ging echt nergens over

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Achterlijk besluit van Ubisoft vooral als je de achterliggende reden leest. Nou is Ubisoft al mijn minst favoriete game-ontwikkelaar out there en zal ik niet snel weer in de bak met bagger stappen die Assassin's Creed heet, maar toch....

10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Het is te merken dat je niet zoveel met die game hebt :+

The order ga ik denk ik wel halen. Al is het alleen al voor de sfeer.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb in principe wel heel veel met die game. Nieuwe 1st party IP, 3rd person shooter, Steampunk setting,... allemaal dingen die me aanspreken

Maar hoe meer ik er van zie hoe minder ambitieus de game begint te lijken. DE QTE's staan me tegen, het ziet er erg lineair uit. De compromis in performance om graphics zo hard mogelijk te pushen vind ik niet passen bij een shooter (shooters moeten soepel zijn, .. voor een game als the Witcher of Skyrim ofzo kun je andere prioriteiten stellen maar als een shooter niet gameplay boven alles stelt zakt mijn interesse alweer wat weg)

Ik krijg een beetje hetzelfde gevoel bij deze game als bij Ryse.

Het concept en de setting spreken me aan maar ik vrees dat het qua gameplay veel te weinig voor gaat stellen

12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ryse was ook maar 900p maar was voor de rest wel een prima game, alleen zorgde de prachtige grapichs ervoor dat de rest er juist minder goed uitzag... 5 exact dezelfde enemies op je beeld en soms wat houterige animaties vallen dan des te meer op.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De kwaliteit van de exclusives vind ik ook altijd wel een goede graadmeter om consoles mee te vergelijken. Met Driveclub pist Sony zo te lezen behoorlijk naast de pot:

6
    http://www.eurogamer.net/articles/2014-10-07-driveclub-review

14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Jammer, maar was misschien ook wel te verwachten. De game was al opnieuw op de tekentafel gegooid. Sowieso met Forza Horizon 2 en The Crew nog later dit jaar moet Driveclub het daartegen gaan afleggen en dat zie ik niet gebeuren.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Turn 10 domineert dat genre toch al jaren, ik had echt 0 verwachtingen van Driveclub, behalve mooie plaatjes

xboxlol vindt dit leuk.
  16. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Maar kreeg je als ps+ eigenaar die game niet gewoon gratis? Dus'ja een mooie (maar niet fijn spelende) gratis game is toch altijd wel leuk meegenomen?

En tsja de vergelijkingen met Forza Horizon 2 zijn ook wel op z'n plek aangezien ze beide rond het zelfde tijdstip uitkwamen, voor de race fan is de X1 dus wel de betere console.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je krijgt een soort uitgebreide demo waar wel alle trophies in te halen zijn

20% van de autos en 1 lokatie ofzo

Maar de game is dus zeker niet gratis, al was dat inderdaad vorig jaar wel eens gesuggereerd

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    :+

19. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    First person shooters en racers zijn duidelijk beter op een Xbox.
    Altijd zo geweest .

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is dat zo? Dat was in de hoogtijdagen van Gran Turismo toch niet zo? Ik ben verder geen race-fan behalve Burnout, dus wellicht zit ik er naast.

Deel Deze Pagina