1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Race Stuurtjes

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door WorkingTitle, 7 okt 2014.

  1. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    [​IMG]
    In dit topic wordt er aandacht besteed aan de stuurtjes die werken op de Playstation 4.
    Verder is er aandacht voor playseats, voor- en nadelen, prijzen, add-ons en de race-games zelf.
    Staat er incorrecte informatie in dit topic. Stuur me dan een PM!

    [​IMG]
    Op dit moment zijn er drie stuurtjes op de markt van Thrustmaster. Bij het maken van een keuze met betrekking tot de aanschaf van een stuurtje moet je jezelf een paar vragen stellen.

    • In hoeverre wil ik het serieus aanpakken?
      Hoe duurder het stuur, hoe beter de kwaliteit. Het is natuurlijk zonde om een relatief duur stuur te kopen als je hier
      niet erg veel gebruik van maakt. Ben je een serieuze racer en koop je vrijwel alle racegames op de PS4. Dan ben ik
      bang dat de goedkope stuurtjes gaan tegenvallen.
    • Wil ik Force Feedback op mijn stuur?
      Een stuur met Force Feedback is duurder, dan een stuur zonder Force Feedback. Force Feedback zorgt ervoor dat je je auto echt aan voelt. Raak je de kerbstones in de binnenbocht, dan voel je dit direct aan je stuur. Schiet je de grindbak in en heb je je stuur op je bureau gemonteerd, waar het een en ander opstaat? Dan zijn er sturen die door de trilling alles van je bureau af blazen. Onderstuur, overstuur, alles voel je.
    Thrustmaster T80 (Driveclub edition)
    [​IMG]

    Prijs vanaf: €75,-

    Voordelen:
    - Goedkoopste stuur voor de playstation 4
    - Prijs/kwaliteit is prima

    Nadelen t.o.v. T300RS
    - Geen Force Feedback
    - Diameter stuur (maar) 25cm

    Uitbereidingsmogelijkheden
    - Nee


    Thrustmaster T300RS
    [​IMG]

    Prijs vanaf: €330,-

    Voordelen t.o.v. t80
    - Bevat Force Feedback
    - Metalen pedalen
    - Pedalen met weerstand
    - Diameter stuur 28cm

    Nadelen t.o.v. T500rs
    - Geen 3e pedaal (wel uit te bereiden: zie add-ons)
    - Pedalen minder solide als die van de T500rs

    Uitbereidingsmogelijkheden
    Dit model is uit te bereiden met het Ferrari stuur. De Thrustmaster T300RS is tevens verkrijgbaar met alleen het Ferrari stuur onder de naam Thrustmaster T300 GTE. Daarnaast is er een F1 stuur beschikbaar.
    Mocht je graag een externe schakelbak willen dan is ook deze naderhand bij te kopen, evenals een andere pedalenset met 3 pedalen.

    Thrustmaster T500RS
    [​IMG]

    Prijs vanaf: €360,-

    Voordelen t.o.v. t300rs
    - Pedalen zijn van betere kwaliteit
    - Pedalen zijn in 2 standen te gebruiken, staand of hangend.
    - 3e pedaal
    - Diameter stuur 30cm

    Nadelen t.o.v. T300rs
    - Stuur is enkel in-game te gebruiken. PS knop en share functie werken niet. In de Playstation menu's moet je een controller
    gebruiken.
    - Introductie model stamt uit 2011, de t300rs komt uit 2014. (hoeft geen nadeel te zijn)

    Uitbereidingsmogelijkheden
    Dit model is uit te bereiden met het Ferrari stuur. Daarnaast is er een F1 stuur beschikbaar.
    Mocht je graag een externe schakelbak willen dan is ook deze naderhand bij te kopen.

    [​IMG]

    Ferrari 458 Challenge Wheel Add-on
    [​IMG]

    Dit stuur is een Add-on voor de T300Rs en T500rs.
    Dit stuur is tevens als standaard stuur te koop op de Thrustmaster T300 GTE.

    Vanafprijs: €80,-


    Ferrari F1 Wheel Add-on
    [​IMG]

    Dit stuur is een Add-on voor de T300RS en T500RS

    Vanafprijs: €110,-


    Thrustmaster T3PA
    [​IMG]

    Deze pedalen zijn voornamelijk interessant voor de T300RS. Mocht je toch een schakelbak willen, is deze add-on
    plus de shifter hieronder een prima keus.

    Vanafprijs: €90,-


    Thrustmaster TH8A

    [​IMG]

    Deze shifter is een add-on voor de T300RS en T500RS. Indien je de T300RS hebt is een andere pedalenset met 3e pedaal wel vereist.

    Vanafprijs: €110,-


    [​IMG]

    Deze games zijn niet compatibel met bovenstaande stuurtjes:


    [​IMG]

    Deze games ondersteunen alle bovengenoemde stuurtjes.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    Ik heb sinds 11-10-2014 ook de t500rs op mijn Playstation 4 aangesloten, dus ik functioneer vanaf nu als vraagbaak:)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2014
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik had op de 360 een stuurtje (geen idee waarom, ik ben een zondagsrijder), maar het vervelendste was nog wel dat die dingen niet lekker op schoot kunnen. Anders zou ik in een gekke bui misschien nog wel eens een nieuwe voor de PS4 kopen.
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Zijn wel constructies voor zodat er geen bureau nodig is.
     
  4. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Op schoot is geen doen. Vooral niet met een stuur met Force Feedback. Maar een bureau, een 2e hands playseats, of wat hout kopen en zelf wat knutselen. Het hoeft namelijk vrij weinig voor te stellen.
     
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Sinds de release van Forza Horizon ook weer eens aan het rondkijken voor een stuurtje. Had eerder altijd een stuur voor de pc, maar de game pc's zijn allang verleden tijd. Het valt me op dat ze tegenwoordig behoorlijk aan de prijs zijn (de goedkoopste met FFB voor de X1 incl. schakelen is €400,-). Nu zag ik een CronusMAX voorbij komen waarmee je alle sturen op alle consoles aan kunt sluiten. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Je zou dan bijvoorbeeld 2e hands een Logitech G27 kunnen kopen die op je X1/PS4 aansluiten.
     
  6. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Pfoe, ik heb me er goed in verdiept de laatste week, maar kan hier niet veel over vinden. Mocht je meer info vinden, laat het hier even waten ajb.
     
  7. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Vandaag de t500rs binnen gekregen. Werkt erg tof met Driveclub

    [​IMG]
     
  8. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Hoe bevalt het tot dusver? Had je al eens eerder met een stuurtje gespeeld en dan nu voor de PS4? En ik zie dat je al wel 3 pedalen hebt maar nog geen losse shifter. Gaat die er ooit ook nog komen?

    Ik ben wel benieuwd naar je gebruikerservaringen. Ik twijfel nog erg of ik er ook eens wat geld voor aan de kant moet leggen.
     
  9. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Eerste indruk. Heel tof. Tweede indruk: heel tof.

    Ik heb in een grijs verleden met een stuur gegamed. Maar dan praten we denk ik over porsche 2000 of vakantieracer of a2 racer. Precies, geen volwaardig vergelijkingsmateriaal. Ik zelf ben gek van auto's en race games, maar nee for speed rivals viel me vies tegen (te arcade?). Ik was op zoek naar een stuurtje en de t80 heeft geen force feedback dus dan kom je al snel uit bij de t300 of t500. De t500 is wat beter en heeft een koppeling en dat voor, in mijn geval 30 Euro meer is het twijfelen niet waard.

    Driveclub bevalt echt goed met de t500rs. Het gevoel van rijden is subliem en zelfs als je bij heuveltjes ligt van de grond komt is het net echt. Drift races in Driveclub zijn (voor mij) bijna niet te doen. Daarnaast is de AI in driveclub best agressief waardoor ook races best lastig zijn. Met de controller corrigeer je een tik heel snel Door je stick in een duizendste naar links te drukken terwijl het met het stuur een stuk langer duurt waardoor je een hoop tikjes niet meer kan corrigeren. Ik rijd dan ook voornamelijk tijdritten die erg tof zijn. Komt het op tijd aan, dan ben ik op een tijd van 3.15 gemiddeld 4 a 5 seconden slomer met het stuur t.o.v. De controller. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik met de controller naar eigen zeggen wel erg goed rij.

    Wat betreft de schakelbak. De th8a wordt geleverd met 2 opzetstukken. De gebruikelijke H met 7 versnellingen en een Achteruit, en de +/- bak met enkel omhooog/naar beneden zoals een semi-automaat.

    Als het goed is werkt met driveclub en the crew alleen de +/- bak en project care en f1 2015 werken met zowel de 7+1 als de +/-.

    Mijn conclusie is dat het die 370 Euro zeker waard was wanu alleen de tijdritten rijden met stuur is al een genot. Ik merk dat ik ook steeds meer het uitbreken van de auto kan corrigeren Door abrupt een ruk aan het stuur te geven. Met the crew en vooral project cars in het vooruitzicht, verwacht ik nog vele uren (stuur) plezier.

    Een ieder in de omgeving rotterdam/Breda is altijd vrij om een rondje te rijden mocht je twijfelen over de aanschaf :)

    Edit: war betreft de schakelbak en de toekomst. Ik rijd tot nu toe driveclub zelfs nog automaat want heb mijn handen (en voeten) al vol aan het sturen en de snelheid bepalen
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2014
    ArtificialFaith en Ypuh vinden dit leuk.
  10. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Sorry dubbel post. Mobiel problemen
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Goed om te horen! Woon jammer genoeg zelf in Groningen, had het anders best een keer willen proberen. Na de wintersport maar eens wat geld aan de kant gaan leggen dan. Dan zijn ook The Crew en Project Cars uit en is het aanbod racespellen voor de X1 ineens verdubbelt :).
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  12. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Hoi heren / dames,

    Wie kan mij helpen ik zit te twijfelen tussen 2 stuurtjes maar na onderzoek gedaan te hebben word ik er niet veel wijzer op.

    De logitech g29 of de Thrustmaster t300 RS Ferrari alcantara versie.

    Hoop dat iemand een van de twee sturen heeft en mij kan vertellen hoe die bevalt.
    Wil hem gebruiken voor project cars en in later stadium voor gran turismo
     
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik zou voor Thrustmaster gaan. Die maakt gebruik van riemen ipv tandwielen zoals in de g29.
    Heb zelf de Thrustmaster TX voor de Xbox gehad en dat was gewoon top.
    Wil eigenlijk toch nog eens een wheel kopen voor de PS4, al zal ik geen hele dure meer aanschaffen omdat ik daar te weinig voor race.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik heb een tijdje terug zelf voor deze keuze gestaan (tussen de G920 en de TM TX voor de Xbox One... dat zijn dezelfde wielen natuurlijk).

    De Thrustmaster is een beter wiel en het enige wat me deed twijfelen t.o.v. de G920 was de betrouwbaarheid, die bij TM niet als top bekend staat en bij Logitech wel. Uiteindelijk toch voor de Thrustmaster gegaan en hij doet het nog steeds haha. Tot nu toe een top keuze dus want het wiel zelf is echt heel goed :)
     
  15. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    De TX is een topper indd. Ik heb geen spijt van mijn verkoop. Heb er een fijne PS4 aan overgehouden. Maar wil toch weer een wheel maar dan een goedkopere T150 voor de PS.
    Ik lees ook meer positieve dan negatieve verhalen ove de Thrustmaster. Van Logitech lees ik toch minder positieveverhalen, maar beide zullen hun voor en tegen hebben..
    Persoonlijk zou ik voor de T300 gaan zoals ik al eerder aangaf. :thumbs:
     
  16. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Bedankt heren voor jullie antwoord.
    Even wachten tot eind mei dan kan ik hem halen.
    Nu me even oriënteren over het maken van eigen playseat of dat ik die erbij koop.
     
  17. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Een auto stoel en een wheel stand pro misschien?
     
  18. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Thrustmaster t300 alcantara Ferrari bevalt mij erg goed heb wel even zitten klote hoe ik hem goed gekoppeld kreeg nu nog de juiste instellingen iemand nog tips?
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2016
  19. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    instellingen voor wat?
     
  20. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Om je stuur niet 2 ronde te hoeven draaien bijvoorbeeld op de 1 na en laatste bocht op donnington park gp
     

Deel Deze Pagina