Maar achievements zijn ook gewoon zo saai. Er zit toch geen uitdaging in "Kill X enemies with weapon Y"? Achievements zijn tof wanneer je iets moet doen wat je anders nooit doet, zoals die Feet Firmly Planted achievement in deze MC Collection. En laat me niet beginnen over Trophies. Sinds ik overgestapt ben op de PS3 doe ik nooit meer iets. Die Trophies zitten zo vreselijk ver verstopt in het menu en zijn zo onoverzichtelijk gepresenteerd dat ik ze compleet negeer.
Trophies zijn lame ja. Daar doe ik echt helemaal niks mee, leuk als je ze soms random krijgt. Ik hoop trouwens wel dat het op de One wat overzichtelijker wordt qua achievements. Op de 360 vind ik het fijner werken.
Snap niet wat achievements beter maakt dan trophies? Het is echt exact hetzelfde? Mijn maten zeggen hetzelfde als jullie. Ik vind het echter op beide consoles net zo rewarding want het is ook net zo rewarding
Achievements worden gewoon veel centraler gepresenteerd als trophies. Je hebt bijvoorbeeld ook sites als True Achievements, X360A.org en Xbox blog. Op één of andere manier is het op de Xbox 'belangrijker' dan op PS (je ziet bijvoorbeeld standaard iemand's gamerscore op zijn profiel). Mochten ze het achievement systeem weghalen dan zou ik toch serieus balen. Zo heb ik bijvoorbeeld sommige spelen 'dwangmatig' uitgespeeld en vond ik er aan het begin niets aan. Maar door hem uit te spelen voor de laatste achievements, leerde ik de game iets beter kennen en vond ik het achteraf toch een leuke ervaring. Ook heb ik door achievements wel eens extra functies in een spel gevonden die geweldig waren (en ik dus zonder achievo nooit tegengekomen was). Bijvoorbeeld deze uit Star Ocean: The Last Hope. @Lethal AK47 ik vind het juist wel fijn werken nu. De progession bars van 300/500 kills ofzo is wel leuk bedacht.
Maar ongeacht het saai of niet-saai zijn van het gros van de achievements valt mij gewoon op dat je er tegenwoordig nog weinig mensen over hoort. Af en toe voor de release als de lijst met achievements op het internet verschijnt, maar voor de rest eigenlijk niet. Het is waarschijnlijk niet meer het nieuwtje dat het de afgelopen generatie was. En @Ypuh : Ik ben op een gegeven moment gewoon gestopt met de achievements van Star Ocean, want ik werd helemaal gek van dat dwangmatige gedoe voor de ingame "trophies". Ik blijf er trouwens bij dat de main game echt geweldig was, ondanks dat veel mensen hem tegen vonden vallen. Het had een heerlijke aparte sfeer!
Dat is wel een verbetering ja en erg handig, maar ik was altijd gewend om ze via de guide te bekijken en dat is nu vooral erg wennen.
Met de nieuwe snap in de preview is het een stuk beter. Ik heb zelf niets achievements maar sinds de nieuwe snap kijk ik best vaak welke ik nou net gehaald heb en wat ik nog meer unlocked heb.
Klopt, dat werkt een stuk fijner dan standaard snap. Al moet ik er nog steeds erg aan wennen en dat dubbel drukken werkt ook niet altijd fijn. Ik mis soms toch wel de guide.
"Tomorrow on #IGNFirst: See what @Halo 1 looks like @ 1080p/60fps -- both campaign & multiplayer. I've seen our video; you WILL feel emotions"
Ik heb al een aantal maanden een PS4, maar door dit wordt het toch wel een beetje moeilijk hoor. Halo heb ik echt superveel gespeeld op de Xbox en Xbox 360. Toch is zo'n collectie wel vet op de Xbox One.
Was ook een van mij redenen om voor Xbox One te gaan... Halo wil ik gewoon blijven spelen (Halo 2 MP FTW) en dit is gewoon een prachtig mooi compleet pakket zo!
Hoe graag ik het zou willen spelen, het gaat alleen nu voorlopig niet. Heb pas een PS4 gekocht met The Last Of Us en om dan weer 400 neer te leggen. Zoveel geld heb ik helaas ook weer niet en eigenlijk wil ik gewoon 1 console hebben.
Vind het ook een overbodige luxe om 2 consoles te hebben, dus begrijp je volledig. Ik ben echter wel gelukkig dat ik me niet af heb laten schrikken door het prijsverschil van €100,-. De Kinect is zo slecht nog niet en deze Halo collectie ga ik de komende jaren veel plezier aan beleven. Naast Battlefield 4 betwijfel ik of er ooit nog een shooter bij hoeft te komen .
Ik heb 'm gekocht zonder Kinect, echt totaal overbodig voor mij. Ik wil gewoon gamen met een controller en meer niet. Maar inderdaad, deze Halo game gaat je wel even zoet houden en ik denk dat ik maar zelden wat anders ga spelen... hooguit voor de afwisseling.
Iig genoeg te doen tot Halo 5. Ook stiekem wel benieuwd na de Beta van Halo 5. Gaan ze terug na hun roots of wordt het weer een fock up....
Hoop niet weer op invloeden van CoD of weet ik veel welke games. De basis van H4 MP was prima, maar al die poespas heeft het verziekt!
Denk wel dat ze geleerd hebben. Daarnaast een beta een jaar voor release moet ook helpen mbt feedback. Final boxart btw.