[XOne] The Evil Within (Project Zwei)

Discussie in 'Games' gestart door ExquisiteSteez, 19 apr 2013.

1. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Ja, die cutscene voordat chapter 2 van start gaat ziet er best last-gen uit haha.

Ik vind het gritty effect over het scherm wel mooi gedaan. Maar grafisch is het inderdaad geen The Last of Us Remastered ofzo.

Na chapter 3 wordt het spel trouwens veel beter.

En als ik de berichten moet geloven is het spel op zijn best in de laatste levels.

Maar zover ben ik zelf nog niet.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Je kunt dat effect ook uitzetten he? Ik ga dat eens proberen zo. Maar man ik blijf balen van het letterbox formaat, laat ze dat aub updaten.

Oh trouwens...in het begin kom je allemaal van die lijken tegen die je in de fik kunt steken...maar is dat niet zonde van je lucifers?

Ik kan de game tot nu toe trouwens ook prima spelen, in de zin van dat ik hem niet mega creepy vind ofzo. Nou ben ik natuurlijk wel wat ouder geworden, maar toch. :p

Laatst bewerkt: 15 okt 2014
  3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
  4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Denk dat jullie je aan die balken storen omdat jullie weten dat er balken zijn. Wist het bij Beyond ook niet eigenlijk, is me nooi opgevallen en nooit als storend ervaren. Koop de game ook zodirect, maar ga pas vd week ermee aan de slag als ik Alien uit heb

5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja cinematischer idd...maar maak die balkjes dan een stuk kleiner zeg, dit is onnodig groot. Jammer. Maar ja....ik ga verder.

Ik vermaak me prima met deze game. Super nice sfeer en helemaal met surround geluid. Het is vooral spannend, eng nog niet, maar absoluut spannend. Net in chapter 4 gebeurde iets onverwachts en ik schrok me echt helemaal de pleuris. Ik sprong echt omhoog van mijn bank, ahahaha. Heerlijk.

Lekker dan. Leuk dat ze dat ook even uitleggen aan ons. Nergens stond het. Zit nu in chapter 4 en kreeg net de code voor die DLC van een vriend. Maar ja...heb ik dus niets aan meer tenzij ik terug ga?

Laatst bewerkt: 16 okt 2014
  6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Echt een toffe game, maar nadat ik chapter 5 klaar heb, ga ik het op normal zetten. Niet omdat de game zo moeilijk is...nee vanwege een kut bug.

Ik heb eigenlijk al sinds chapter 2 ongeveer dat de handgun uit mijn inventory mist en wel blijf ik constant ammo voor dat kreng oppakken. Nu heb ik onnodig een paar keer zeer irritante momenten meegemaakt omdat ik gewoon geen kogels heb en wel werden er hordes aan vijanden op mij afgestuurd. Had ik gewoon die fucking handgun gehad, die nu voor de rest van de game weg zal blijven, dan was het veel minder irritant geweest.

7. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
  8. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Niet echt next gen gfx he deze game... En dan idd de balken. Niet dat ik me daaraan stoor, maar de gfx zijn echt 360/ps3. Denk dat Beyond two Souls mooier is dan dit :-/

9. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Over die code, niet zo miepen, want dat stond er wel. Als jij die code invoert en The Evil Within opstart, dan geeft hij een melding met het volgende: You activated the blabla dlc pack. This will be available when you reach Chapter 3. Dus dat jij het waarschijnlijk weggeklikt hebt en dus niet hebt gezien, wil niet zeggen dat ze het niet hebben gemeld ;)

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Soms 360/PS3 achtige graphics...maar op andere momenten ook best nice weer. Vooral qua lighting zo nu en dan.

It's all my bad. Ik geef het toe. Behalve dat ik geen handgun heb. Maar ik heb de items wel in mijn inventory, ik moest alleen in de inventory met X switchen tussen de items/wapens.

11. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Heb vandaag helaas maar een uurtje kunnen spelen. En ik ben ongeveer op de helft van chapter 6 (op survivor). Probleem is alleen dat ik letterlijk geen ammo meer heb haha. Hoop dus dat ik niet al te veel enemies ga tegen komen als ik morgen verder ga. Anders moet ik chapter 5 opnieuw spelen denk ik. Chapter 6 ben ik namelijk ook gestart zonder ammo.

damnnnn :p

12. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    AAARGH ik wil ook spelen, als ik dit allemaal lees dan wil ik ook, maar WOW HD is niet zo snel. :D Hopelijk wel binnen aan het begin van volgende week aangezien ik dan vakantie heb.

Ben benieuwd naar de balken hoe erg ze gaan storen.

Ik lees dat de graphix niet nextgen aanvoelen. Niet heel erg in mijn ogen, ik wil gruwelen. Hoe is de game als horror/survival game? Maakt hij het een beetje waar?

13. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Zit nu bijna in chapter 12/15. Er komt een eind aan dus. Wat ik erg goed vind aan de game is dat er veel afwisseling zit in de omgevingen. Natuurlijk zit er een gekkenhuis in, een mansion etc. Maar ook buitenomgevingen die zelfs wat zonlicht zien. Zo blijft het wel fris, want volgens mij heeft niemand zin om een hele game in donkere gangetjes rond te lopen.

Voor de mensen die zich afvragen hoelang de game ongeveer duurt, ik zou een uur per chapter nemen. Verwacht zelf 14/15 uur te klokken.

14. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Thanks voor je bevinding. Heb nog een vraagje, maakt de game zich waar als goede survival/horror game?

15. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de oude generatie niet heb meegemaakt. En dan heb ik het over Resident Evil, Alone in the Dark, en Silent Hill. De enige survival horrorgames die ik heb gespeeld zijn die uit de Fatal Frame serie. Dat vind ik persoonlijk écht een survival horror.

Dat kan ik niet zeggen van The Evil Within, net zoals ik dat niet kan zeggen van bijvoorbeeld een Resident Evil 5: er zit teveel gunplay in. Een hoop chapters zijn wel die échte survival horror: compact, beklemmend, wegrennen, oplossingen bedenken. Maar een hoop chapters zijn ook gewoon knallen. Ik vind het een mix en dat is zeker niet slecht.

SHiZ NL vindt dit leuk.
  16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Gewoon Resident Evil 4 dus. :p

17. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ja, maar dat was eigenlijk al bekend toch?

18. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Oke, bedankt voor de review. Jammer dat het nog veel gunning is, maar zoals ik lees is het een vette game! :) kan niet wachten!

19. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Stream vanaf ong het begin.

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Maar je pikt genoeg handgun ammo op toch? Het is dat die gun gewoon volledig foetsie is uit mijn inventory, anders had ik al die gekke situaties niet gehad. Te vaak situaties gehad dat ik allemaal vijanden op mijn dak kreeg en gewoon 0,0 ammo. Soms kun je rennen en hen ontwijken, soms moet je ze mollen want anders kom je niet verder in het level. Vanwege die bug of wat het ook is heb ik de difficulty nu op normal staan.

Deel Deze Pagina